حوادث

معافیت خدمت سربازی برای این گروه آسان شد / شرایط و جرئیات مهم

معافیت خدمت سربازی برای این گروه آسان شد / شرایط و جرئیات مهم

آفتاب نیوز:

چندی پیش سردار تقی مهری رئیس سازمان جذب نیرو در سال 1403 ضمن تشریح مشوق های قانونی جذب سربازی، از معافیت سربازی، حقوق سربازان و خدمت در شرایط مختلف در سال جاری خبر داد.

طبق ضوابط جدید، فراریانی که بیش از 8 سال از آخرین تاریخ فرار از خدمت نگذشته باشند، معاف می شوند. مدت فرار این افراد تا سال 1394 محاسبه می شود و در صورتی که از آن زمان به وظایف خود عمل نکرده باشند می توانند از مزایای معافیت برخوردار شوند.

این اقدامات می تواند به فراریان کمک کند تا بر بار مالی و اجتماعی ناشی از عقب نشینی خود غلبه کنند و از خدمت سربازی برابر با دیگران برخوردار شوند. به گزارش ایتز نیوز، در صورتی که مدت غیبت یک نفر تا پایان سال 1394 از خدمت سربازی به 8 سال نرسد، این افراد می توانند به صورت موقت و در زمان های مختلف خدمت خود را انجام دهند این امکان به آن ها این امکان را می دهد که مدت زمان خدمت سربازی خود را بر اساس شرایط و شرایط شخصی خود برنامه ریزی کنند و از انعطاف بیشتری در انجام وظایف نظامی بهره مند شوند.

در صورتی که سرباز بیش از دو ماه متواری باشد، پس از فرار بیمار یا مشکل جسمی یا روحی داشته باشد، پس از پرداخت جریمه می تواند از معافیت پزشکی بهره مند شود. به گزارش اتازنیوز، روند اجرای آن بدین صورت است که سرباز صحرایی باید ابتدا خود را به آخرین یگانی که در آن خدمت کرده معرفی و به دادسرا اعزام شود و پس از پرداخت جریمه مجددا به خدمت بازگردد. برای بازگشت، یا در صورت پزشکی. شورا معافیت او را تصویب کرد و معافیت پزشکی به او تعلق می گیرد. لازم به ذکر است برای معافیت پزشکی سربازان صحرایی نیازی به هیچ هزینه ای نیست.

معافیت های کفالت مربوط به پدر یا مادر یا خواهر و برادر است و هر کدام از این موارد نکات خاص و البته گسترده خود را دارد. مهم ترین نکته در مورد استفاده از معافیت کفالت در صورتی که سرباز صحرا هستید، عدم غیبت غیر موجه قبل از سربازی است. در این صورت ابتدا باید به یگان خدماتی مراجعه کرده و پس از طی مراحل دادگاه نظامی و پرداخت جرایم خاص، حضور شما در یگان قطعی شود.

ممکن است در هنگام اعزام به خدمت، به دلیل نقص مدارک پدر، معاف یا کسر ایثارگری نداشته باشد و در شرایط عادی به خدمت برود و البته غیبت نداشته باشد. . پس از مدتی فرار می کند و در آن زمان پدر می تواند پسرش را با توجه به سابقه قبلی یا جانبازی از خدمت معاف کند.

با وجود سرباز فراری می تواند به شعبه خدمت مراجعه و پس از طی مراحل محاکم نظامی و پرداخت جرائم مقرر و اخذ گواهی وظیفه جهت کسر یا تکمیل و دریافت به پلیس +10 مراجعه کند. . مصونیت دائم از قربانی کردن.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.