استان ها

پرداخت۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان البرز

پرداخت۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان البرز

به گزارش تیتر نیوز البرز؛ وجیهه محمدی فلاح” روز شنبه درجمع خبرنگاران افزودد: این تسهیلات از محل بند «ب» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال گذشته با سرانه هر نفر حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به یک هزار و ۵۵۵ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی با نرخ سود چهار درصد پرداخت شد.

وی ادامه داد: بهزیستی استان البرز طی سال گذشته با ثبت اطلاعات سه هزار و ۱۱۸ نفر در سامانه رصد اشتغال ، تحقق ۱۰۱ درصدی از برش سه هزار و ۸۳ نفری تعیین شده را به ثبت رساند که راستی آزمایی آن نیز توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز صورت گرفته است.

محمدی فلاح افزود: با توجه به تمدید مهلت پرداخت تسهیلات از سوی بانک مرکزی به بانکهای عامل ، تعداد ۹۳۸ نفر دیگر در جریان پرداخت قرار دارند که با همکاری بانکها این اقدام به شکل شایسته در جهت رفع مشکل جامعه هدف صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در خصوص حمایت و تشویق کارفرمایان در جهت اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی بیان کرد: در بخش کارفرمایی نیز پرداخت تسهیلات در صورت بکارگیری جامعه هدف بهزیستی به ازای هر نفر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا سقف ۴۰ میلیارد ریال با نرخ سود چهار درصد و اقساط ۸۴ ماهه پرداخت می شود.

محمدی فلاح با اشاره به پرداخت دستمزد (یارانه ارتقای کارایی) توسط بهزیستی به افراد دارای معلولیت به کار گرفته شده در بنگاه‌ها و کارخانه‌ها تا سقف ۵۰ درصد دستمزد تعیین شده مطابق قانون کار گفت: همچنین پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به شرط به کارگیری افراد دارای معلولیت و سایر اقشار تحت حمایت سازمان از جمله مشوق‌های ما در بحث اشتغال افراد است.

46