اخبار کسب و کاربین الملل

با بزرگترین گمرک ایران آشنا شوید

 بهترین گمرک‌های دریایی ایران

همان‌طور که در ابتدای مقاله توضیح داده شد، پایانه‌های دریایی رایج‌ترین مسیر برای ترخیص کالا از گمرک هستند و به همین دلیل در بین بهترین گمرک‌های ایران، نام گمرک‌های دریایی به چشم می‌خورد . شاید برایتان سؤال باشد که مزیت حمل‌ونقل دریایی نسبت به سایر روش‌ها چیست؟ اصلاً چرا بیشترین آمار ترخیص کالا از گمرک، مربوط به گمرک دریایی می‌باشد؟ به‌طورکلی در حمل‌ونقل دریایی حجم بار بسیار زیادی قابل‌انتقال می‌باشد و این موضوع برای اغلب تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر این حمل‌ونقل دریایی نسبت به راه‌های هوایی بسیار ارزان‌تر می‌باشد و گزینه مطلوبی برای صادرات و واردات محسوب می‌شود .

با بزرگترین گمرک ایران آشنا شوید

گمرک شهید رجایی

یکی از بهترین گمرک‌های ایران، گمرک شهید رجایی بندرعباس است که از مهم‌ترین گمرکات این شهر می‌باشد؛ جالب است بدانید بندرعباس سهم بالایی در واردات کل کشور را دارد و حدود ۷۰ درصد حجم واردات کشورمان مربوط به گمرکات این شهر می‌باشد . بنابراین تمام گمرکات بندرعباس بسیار حائز اهمیت هستند و شما می‌توانید کالای خود را از آن طریق ترخیص نمایید؛ جهت مطالعه دقیق پیرامون بهترین گمرک‌های بندرعباس، مقاله ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی را مطالعه نمایید . مجموعه همیار تجارت اسپادانا آماده است تا شما در تمام مراحل ترخیص کالا راهنمایی و همراهی کند؛ این مجموعه با دانش، تخصص و مهارت بالا در این زمینه و همچنین سابقه درخشانی که دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجار خبره و هدفمند است؛ برای دریافت وقت مشاوره می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در بخش تماس با ما اقدام نمایید .

گمرک بندر انزلی

یکی از گمرکات اساسی در شمال کشور، گمرک دریایی بندر انزلی است؛ گمرک بندر انزلی شاهراه واردات خودروهای خارجی به کشور است و همواره انواع خودروهای کره‌ای و آمریکایی از این مسیر وارد ایران می‌شوند؛ البته از سال ۱۳۹۷ تا به امروز، واردات خودرو خارجی با مشکل مواجه شده است و جزء کالاهای ممنوعه محسوب می‌گردد . ازآنجایی‌که شناخت کالاهای ممنوعه فوق‌العاده مهم است، حتماً مقاله لیست کالاهای ممنوع برای ترخیص کالا از گمرک بندر عباس را مطالعه نمایید تا از آپدیت این لیست مطلع باشید .

گمرک بندر امام خمینی:گمرک امام خمینی هم جزء بهترین گمرک‌های ایران است و در زمینه واردات و صادرات کالا، نقش پررنگی ایفا می‌کند. فعالان اقتصادی می‌توانند از این طریق و به‌واسطه آب‌های بین‌الملل با بسیاری از کشورهای جهان به تجارت بپردازند .گمرک بندر چابهار:گمرک چابهار به‌مانند گمرک خرمشهر در منطقه استراتژیک قرار دارد و به همین سبب یکی از شلوغ‌ترین گمرک‌های کشورمان به شمار می‌رود؛ میزان فعالیت در این گمرک بسیار بالا است و بازرگانان زیادی تمایل دارند تا به‌واسطه این گمرک با کشورهای دیگر تعاملات اقتصادی داشته باشند .

بهترین گمرک‌های هوایی ایران:

بهترین گمرک‌های هوایی هم نقش بسزایی در واردات دارند و از معروف‌ترین آنها می‌توان به گمرک فرودگاه امام خمینی در تهران و فرودگاه پیام در کرج اشاره کرد. اما همان‌طور که کمی پیش‌تر توضیح داده شد، راه‌های هوایی گران هستند و نسبت به مرزهای زمینی و دریایی کمتر موردتوجه هستند .گمرک فرودگاه امام خمینی: شاید برایتان یکم عجیب باشد که چگونه فرودگاه امام خمینی، فعالیت تجاری و اقتصادی دارد؟ آموزش و آگاهی‌رسانی در زمینه مقررات و قوانین گمرکی نیز از وظایف اداره گمرک بندر عباس است.  اما اجازه دهید که برایتان توضیح دهیم که این گمرک فعالیت‌های متنوعی دارد و یکی از بهترین گمرک‌های ایران می‌باشد؛ تااندازه‌ای که فعالیت‌های فرودگاه امام خمینی به ۶ حوزه تقسیم‌بندی می‌شود

حوزه اول و دوم مرتبط با امور تجاری است و حوزه سوم آن به امانات پست مربوط می‌شود. حوزه بعدی این فرودگاه متعلق به امور مسافربری است و در نهایت حوزه پنجم و ششم مرتبط با نفت می‌باشد . واردات و صادرات یکی از اموری هستند که برای پیشرفت و رونق اقتصادی هر کشوری لازم است به همین دلیل علاوه بر درآمد زایی و سودآوری، نیازهای جامعه برطرف می‌شود و از هزینه های هنگفت برای ساخت و تولید برخی محصولات که دارای مواد و نیروی انسانی کافی نیستند جلوگیری می‌شود. پس از واردات نوبت به ترخیص کالا می‌رسد و پیچیدگی های مورد نظر در این فرایند می‌طلبد که افراد ناآگاهانه وارد مسیر نشوند و از افراد متخصص راهنمایی بگیرند. گمرگاتی که در سراسر کشور وجود دارند که شما نسبت به کالای خود و مسیر انتخابی ‌می‌توانید نوع حمل و نقل آن را به دلخواه خود انتخاب کنید.

شرکت‌ های حمل و نقل زمینی چه وظایفی بر عهده دارند ؟

برای اینکه بتوانید مسئولیت حمل و نقل محموله مورد نظر خود را به شرکت های حمل و نقل معتبر و مطمئن بسپارید، بهتر است با وظایف آنها در این حوزه آشنا شوید. شرکت‌های حمل و نقل همچون گروه تجاری ققنوس از حمل کننده‌ها و وسایل نقلیه خود برای نقل و انتقالات استفاده می‌کنند یا اینکه از وسایل نقلیه اجاره‌ای برای انجام مبادلات بهره می‌برند. شرکت‌های حمل و نقل بین المللی سرویس‌های مختلفی در زمینه حمل هوایی، زمینی و دریایی ارائه می‌دهند و با انجام وظایف متعددی همچون عقد قرارداد و صدور بارنامه یا راهنامه، تهیه مدارک لازم جهت کارنه تیر و کارنه تو پاساژ، تامین کامیون‌های مناسب و تحویل کالا از فرستنده به گیرنده، به تسهیل فرایند انتقال بارهای وارداتی کمک بسیاری می‌کنند

شرکت حمل و نقل بین المللی چیست؟

زمانی که اقدام به واردات یا صادرات کالا به مقصد یک کشور میکنید، نیاز به یک شرکت واسطه برای حمل و نقل کالاهای وارداتی یا صادراتی خواهید داشت. اگر بخواهیم تعریفی کلی از شرکت حمل و نقل بین المللی داشته باشیم، میتوانیم بگوییم که آنها نقش  همین واسطه را در نقل و انتقالات کالا ایفا میکنند. شرکت های حمل و نقل موظف هستند تا کالا را از کشور مبدا دریافت کنند و به گیرنده در کشور مقصد تحویل دهند. علاوه بر این، تامین ایمنی و امنیت کالا در طول مسیر برعهده آنها میباشد. از آنجا که شرکت های حمل و نقل بین المللی وظایف متعددی دارند، به چند دسته تقسیم بندی میشوند تا هر یک از آنها بتواند خدمات تخصصی در زمینه حمل و نقل انواع کالاها ارائه دهند

در یک توضیح کامل تر از معرفی شرکت حمل و نقل بین المللی میتوان گفت شرکتی هستند که وظایف مربوط به نقل و انتقال محموله ها و بارها میان کشورهای مختلف از سراسر جهان برعهده آنها میباشد. همچنین این شرکت ها موظف به صدور سندی تحت عنوان بارنامه حمل هستند که جزئیات حمل و نقل کالا را برای اطلاع صاحب کالا به طور کامل در خود جای داده است. نام شرکت های حمل و نقل طبق فعالیتی که به طور تخصصی انجام میدهند، میتواند یکی از نام های شرکت فورواردر یا شرکت کریر باشد. با توجه به این که شرکت های حمل و نقل بین المللی نقش بسیار مهمی در تجارت های برون مرزی ایفا میکنند و میتوانند از بروز بسیاری از خسارت ها جلوگیری کنند، در ادامه به وظایف انواع شرکت های حمل و نقل به طور کامل خواهیم پرداخت.