علمی و پزشکی

چگونه از شر مشکلات گوارشی در روزه داری خلاص شویم

چگونه از شر مشکلات گوارشی در روزه داری خلاص شویم

به گفته متخصصان تغذیه ، روزه گرفتن می تواند برای برخی از افراد مشکل ایجاد کند. تغذیه نادرست ، عدم تحرک ، عادات غذایی نامناسب و موارد دیگر اینها است.

به گزارش تیتر نیوز و براساس اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ، علل بروز این مشکل و راه های درمان آن بررسی خواهد شد.

_ یبوست

یبوست می تواند بواسطه احساس پر بودن در معده باعث بواسیر و بوی بد دهان شود. دلیل این امر ، مصرف زیاد غذاهای تصفیه شده مانند نانهای آرد سفید (عدس و غذاهای سرخ شده) و کاهش مصرف آب و غذاهای سرشار از فیبر مانند میوه و سبزیجات است. برای درمان یبوست باید غذاهای تصفیه شده بیشتری مانند نان سفید مصرف کنید و میزان مصرف آب ، میوه ، سبزیجات و غذاهای غلات کامل مانند نان سنگک و جو را بیشتر کنید.

– گرفتگی و تورم

مصرف زیاد غذاهای چرب ، چرب و ادویه دار باعث ایجاد زخم های دهان مانند تخم مرغ ، کباب ، عدس ، نوشیدنی های قندی مانند کولا یا لوبیا می شود که قبل از پخت و پز در آب خیس نشده اند. برای درمان این مشکل ، توصیه می شود از غذاهای چرب و نوشیدنی های گازدار پرهیز کنید و غذاهای ساده و آب را به جای نوشابه های گازدار مصرف کنید.

فشار خون کاهش یافته است

تعریق بیش از حد ، ضعف ، کاهش انرژی ، سردرد ، حالت تهوع و غش ممکن است بعد از ظهر در ماه مبارک رمضان رخ دهد علائم فشار خون پایین به دلیل کمبود مایعات و نمک است. شما می توانید با نگه داشتن فرد و نوشیدن مایعات و نمک های مربوط به وضعیت فرد و قلب ، این مشکل را حل کنید.

_ سردرد

به دلایل مختلفی از قبیل عادت کافئین و تنباکو و جلوگیری از آن ، خستگی و عدم استراحت و فعالیت خواب می تواند به دلیل فعالیت بیش از حد ، کم آبی ، گرسنگی و هیپوگلیسمی یا فشار خون پایین باعث سردرد شود. سردردهای میگرنی در این دوره آسیب بیشتری دارند ، زیرا کم قند خون و کم آبی باعث آزاد شدن اسیدهای چرب آزاد می شود و تأثیر مستقیمی در آزادسازی آب مروارید در موارد میگرنی دارد. اما حتی این افراد می توانند با راهنمایی و کمک پزشک روزه بگیرند و در داروها تغییرات کوچکی ایجاد کنند.

برای حل این مشکل می توانید موارد زیر را انجام دهید:

آب و مایعات کافی بنوشید

مصرف سبزیجات در نارا

– خوابیدن و استراحت کافی در ماه مبارک رمضان

– در معرض آفتاب قرار نگیرید و در صورت استفاده از کلاه و گوگل توصیه می شود.

– کمبود فعالیت های بدنی و ورزشی در معرض نور خورشید

– سیگار کشیدن را 1 یا 2 هفته قبل از ماه مبارک رمضان ترک یا کاهش دهید

– مصرف قهوه و چای قوی را قبل از ماه مبارک رمضان کاهش دهید

بعضی اوقات مصرف داروهای مسکن می تواند کمک کننده باشد

– البته اگر سردرد به دلیل فشار خون بسیار شدید باشد ، باید روزه را خراب کرد

قند خون کم است

ضعف ، خستگی ، خستگی ، عدم تمرکز ، حالت تهوع ، لرزش ، کاهش فعالیت و قدرت بدنی ، سردرد ، فلج علائم هیپوگلیسمی است. علت بروز این مشکل در افراد دیابتی می تواند بعضاً به دلیل تنظیم داروهای شخص دیابتی و تنظیم فرآورده قند خون ، افت ناگهانی قند خون باشد.

اما دلیل این امر در قندهای غیر نسبی ، مصرف زیاد قندهای ساده در صبحانه است ، زیرا باعث حل شدن زیاد انسولین و قند خون پایین در طول روز می شود. همچنین عدم نوشیدن ناری می تواند منجر به کاهش سریع قند خون و حتی از بین رفتن هوشیاری در طول روز شود. شما می توانید در طول جلسه از غذاهای ساده و نوشیدنی های قندی پرهیز کنید ، استفاده از داروهای کنترل دیابت را بر اساس توصیه پزشک خود برای دیابت تنظیم کنید و با یک رژیم غذایی سالم یک رژیم غذایی سالم بخورید.

دردهای اندام

مصرف نادرست غذاهای سرشار از کلسیم ، منیزیم ، سدیم و پتاسیم ، خوردن غذاهای چرب در شب یا افطار یا کم آبی باعث ایجاد اختلالات ماهیچه ای می شود. غذاهای سرشار از کلسیم ، منیزیم ، سدیم و پتاسیم مانند سیب زمینی ، موز ، خربزه ، هندوانه ، جو دوسر ، سگ ، سبزیجات برگ سبز ، آب پرتقال طبیعی ، آجیل ، گوجه فرنگی ، خرما ، لوبیا و سایر لبنیات مصرف کنید. . مانند شیر ، جو ، پنیر و فلفل ، اجتناب از گوشت و غذاهای پرچرب در اواخر شب ، صبح ، در افطار ، بین افطار و ناهار و مایعات از غروب تا غروب. بنوشید (مخصوصاً آب). مخاطب کمک خواهد کرد.

زخم معده یا گاستریک: شایعترین زخم معده است.

افزایش اسیدیته در معده خالی باعث این عوارض می شود. سوزش سر دل ابتدا از قسمت بالایی پا شروع شده و تا گردن گسترش می یابد. غذاهای پرادویه ، نوشیدنی های گازدار مانند کولا و چیزهای قهوه را خراب می کنند. البته روشهایی برای کاهش اسید معده وجود دارد ، اما مهم است که افراد دارای زخم معده یا بوی بد دهان قبل از روزه گرفتن با پزشک خود مشورت کنند.

سنگ کلیه

ممکن است در افرادی که مایعات کم درجه مصرف می کنند رخ دهد ، یا در افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند ، ممکن است سنگ کلیه با گذشت زمان ایجاد شود که ممکن است بعد از روزه داری آشکار شود. بنابراین توصیه می شود افراد روزه دار مایعات زیادی بنوشند.

کمردرد

فشار روی مفصل زانو در هنگام نماز یا هنگام ایستادن یا بلند کردن پاها افزایش می یابد ، به خصوص در بزرگسالان و افرادی که ممکن است تورم مفصل ، درد ، تورم و ناراحتی را تجربه کنند. کمبود مایعات همچنین می تواند به وخیم تر شدن وضعیت کمک کند. کاهش وزن به دلیل اینکه مفاصل شما نمی تواند وزن اضافی را پشتیبانی کند ، ورزش و تناسب اندام می تواند باعث کاهش درد شود و نماز را برای شما راحت تر کند. مصرف منابع اسیدهای چرب امگا 3 ، میوه و سبزیجات ، ادویه جات ترشی جات ، لوبیا و غلات کامل و نوشیدن یک لیوان آب حداقل تا ساعت 9 صبح می تواند به تسکین درد مفاصل کمک کند. وي

انتهای پیام