علمی و پزشکی

تست کرونا در یک ششم بیماران بهبودیافته مثبت است

Coronavirus ، Coronavirus ، Coronavirus ، Coronavirus Statistics ، Covid 19

محققان دانشگاه هانان طبیعی در چین دریافتند که حداقل یک از شش بیمار مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب سه هفته پس از ترخیص از بیمارستان وجود دارد و نتایج آزمایش وی مثبت است. .

این مطالعه وضعیت سلامت 60 بیمار مبتلا به Covid 19 را که به دلیل بهبودی از بیمارستان شهر لدی مرخص شده اند ، بررسی کرد. همه این بیماران 14 روز پس از ترخیص از بیمارستان در خانه نگهداری شدند و هیچ کدام علائم بیماری را نشان ندادند.
محققان گلو و بینی خود را مجددا مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که 10 نفر از این بیماران تا 24 روز پس از ترخیص از بیمارستان به ویروس آلوده مانده اند و نتایج آزمایش مثبت بود.
تحقیقات قبلی نشان داده است که برخی از بیمارانی که Covid 19 را بهبود بخشیده اند ممکن است تا 30 روز پس از ترخیص از بیمارستان به ویروس آلوده شوند. البته این بدان معنا نیست که ویروس فعال دارای عفونت است و این افراد ممکن است باعث شیوع ویروس نشوند.
به گفته محققان ، تحقیقات بیشتری برای ارزیابی احتمال انتقال ویروس توسط بیماران و ارزیابی رفتار ویروس در گروههای بزرگ بیماران برای یافتن نتایج دقیق مورد نیاز است.
گزارش شده است كه كرونا ویروس در اواسط دسامبر سال 2019 در ووهان ، مرکز چین گزارش شده است. در ابتدا به این بیماری ذات الریه گفته می شد. اما کمیسیون بهداشت ملی چین رسما از شیوع ویروس در چین در 30 دسامبر 2019 خبر داد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از 150 کشور و سرزمین را درگیر کرده است
گزارش کامل در افتتاح شبکه JAMA منتشر شد.