علمی و پزشکی

راز تغییر سریع و بی‌وقفه دنده‌های خودروی زنوو  چیست؟

چه چیز قابل توجهی در مورد سر این بز وجود دارد؟

بیشتر گیربکس ها بدون توجه به گشتاور اتوماتیک و تعویض CVT از ساختار و عملکرد یکسانی برخوردار هستند و انتخاب دنده معمولاً به نحوه توزیع آزادانه آن بستگی دارد و کلاچ از شافت موتور کوتاه می شود. جدا از. در گیربکس های متوالی ، اتصال بین موتور و شافت با استفاده از اتصالی به نام دندان سگ تخلیه می شود.

شافت و کلاچ سگ معمولاً با سرعت زیاد چرخانده می شوند و در هنگام جابجایی چرخ دنده ها ، سر و صداهای زیادی به وجود می آید که باعث می شود استفاده از این مدل گیربکس در اتومبیل های مسابقه و جاده ای غیرممکن باشد. با این حال ، یک راننده ماهر می تواند با تغییر صحیح چرخ دنده ها مانع از این سر و صدا آزار دهنده شود.

چه چیز قابل توجهی در مورد سر این بز وجود دارد؟

در این گیربکس جدید ، Zeno از یک سوئیچ دستی 7 سرعته با تعویض خودکار استفاده می کند که باعث افزایش سرعت تغییر دنده می شود.

برای بهبود دنده دستی ، Zeno از سنسورهای اثر هال استفاده می کند تا سرعت چرخش شافت را در کمتر از یک دقیقه اندازه گیری کند.

این سیستم به نرم افزارهای ویژه این امکان را می دهد تا دنده ها را به بهترین وجه و بدون ایجاد تداخل در کلاچ ، دنده ها را تغییر داده و ترکیب معمول مورد استفاده در اتومبیل ها باشد.

autocar.co.uk

2121