علمی و پزشکی

سه پیش بینی وزارت بهداشت برای آینده کرونا /پاییز و زمستان سخت در انتظار ایرانیان؟

برای کنترل تاج باید روابط اجتماعی را تغییر دهیم

آفتاب نیوز:

اریج هاریچی روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مطبوعاتی وزارت بهداشت افزود: “در 18 تا 24 ماه از شروع ویروس ، یعنی تا سال 1401 ، ما باید روابط را تغییر دهید. ” هنوز مشخص نیست که آیا ویروس از لحاظ اجتماعی مانند آنفولانزا یا سنتز ویروس در طولانی مدت رفتار خواهد کرد یا خیر. ما چندین دهه است که علیه سرخک شناسایی و واکسینه کرده ایم ، اما بسیاری از کشورهای اروپای غربی نتوانسته اند آن را ریشه کن کنند. در نتیجه ، یکی از اتفاقاتی که باید تغییر کند ، رفتارهای اجتماعی است.

وی ادامه داد: هیچ کشوری نمی تواند ظرف 18 تا 24 ماه همه شغل ها را ببندد. معمولاً ، گروه های پردرآمد ، این را تعطیلات می دانند. سوال این است که کدام کشور می تواند 20 تا 30 درصد اقتصاد خود را تعطیل کند؟ بازگشایی حداکثر که تأثیر اقتصادی دارد ، می تواند برای حفظ معیشت و سلامتی مردم انجام شود.

سه پیش بینی وزارت بهداشت برای آینده Corona / Fall و زمستان سخت و سخت زمستان در انتظار ایرانیان است؟

پیش بینی موج کرونا در پاییز

هریت گفت: “در دراز مدت ، انسان قادر به ویروس وبا خواهد بود ، اما در 18 تا 24 ماه آینده ، به ویژه در کشورهای آلوده به ویروس ، تعداد بیشتری کشور مبتلا خواهند شد.” در نیمکره شمالی ، ما در پاییز امواج جدیدی خواهیم دید که ممکن است نسبت به ماه مارس یا آوریل شدیدتر باشد اما باعث قرنطینه یا بسته شدن خواهد شد. انتظار می رود موج دوم تاج نیز در کره شمالی با شیوع آنفولانزا شدت یابد. پیش بینی سوم این است که ما در پاییز امواج تاج خواهیم داشت ، اما این باعث خاموش شدن نمی شود.

وی گفت: “آنچه مهم است این است که رفتارهایمان را خیلی تغییر می دهیم.” نکته مهم این است که در این 18 تا 24 ماه باید تلاش کنیم هر آنچه که ابعاد اقتصادی داشته باشد را به حداکثر برساند و بر معیشت مردم تأثیر بگذارد. با هم می توانیم تاج را شکست دهیم. درخواست من این است که ما در تعطیلات آینده سفر را به حداقل برسانیم.

هیچ داروی خاصی برای تاج پیدا نشده است

معاون وزیر بهداشت در مورد تأثیرات داروها بر کرونا گفت: “موضوع کرونا برای رسانه های عمومی موضوعی نیست. اگرچه جالب است اما یک مسئله پزشکی است و بستگی به درمانی دارد که پزشک انتخاب می کند. به طور خلاصه ، ما داروی ضد ویروسی خاصی نداریم Quid 19. در ماه مارس ، گروه های مختلف 100 نوع داروی مختلف را کشف کردند. هیچ داروی خاصی برای ویروس مشخص نشده است و دو نوع دارو وجود دارد. این داروها ضد ویروسی هستند و در بازار در دسترس هستند. این دارو دارای حداقل عوارض جانبی است. دسته بندی ها نیز بسیار مؤثر هستند و از طرف داروهای شناخته شده یا مراقبتی شناخته شده هستند. هر کسی که وارد مرحله بیماری می شود. به افرادی که عفونت باکتریایی یا التهاب خاصی دارند ، با این داروها کمک می کنند.

تلاش برای استخدام پرستاران

هرشی در مورد استخدام پرستاران گفت: “وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای جذب پرستارانی که در دوره کورونا کمک کرده اند انجام می دهد.”

وی همچنین در مورد هجوم پرستاران به دانشگاهها گفت: کمبود شدید پرسنل پرستاری در کشور وجود دارد و نسبت پرستاران در تختخوابها کمتر از هزار است. پیش بینی می شود تعداد پرستاران افزایش یابد. از 10 گروه در جهان برای آینده ، 5 تا 7 در مراقبت های بهداشتی قرار دارند. این موارد شامل مراقبت و مراقبت در بیمارستان ، سالمندان ، مراقبت از خانه و مراقبت از معلولین است. این به دلیل افزایش سن جمعیت در سراسر جهان و کاهش هسته خانواده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: یکی از دلایل کاهش اخیر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی ناشی از مراقبت های عالی است که در خانه های بزرگسال انجام شده است. ما در خانه سالمندان حدود 50 هزار نفر داریم. موهای معلول و خاکستری داریم.

وی ادامه داد: تا اطلاع ثانوی کمبودهای چشمگیری در پزشکی و پرستاری داریم. همه آنها نمی خواهند در بخش دولتی کار کنند. براساس سطح درآمد و میزان رشد اقتصادی و تغییر زندگی آینده در کشور ، سند موردنیاز برای این شماره مطابق با الزامات قدرت دیده شده و جذب می شود.

سفر در تعطیلات عید کوچک

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره سفرهای احتمالی در ایام تعطیلات عید سعید فطر گفت: “متأسفانه تعطیلات آینده طولانی است.” از طرف دیگر مردم خسته هستند. خواست ما هنوز این است که مردم را به مسافرت کمتری تبدیل کنیم. عمل سفر به خودی خود در انتقال ویروس خطرناک است و تعامل اجتماعی را افزایش می دهد و باعث کاهش فاصله می شود. مردم یا با وسایل نقلیه عمومی و یا با ماشین سفر می کنند. با این حال ، آنها در طول راه متوقف می شوند و شانس انتقال ویروس را افزایش می دهند.

زمان حفظ لیگ فوتبال

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره برنامه لیگ های فوتبال گفت: ما فقط در مورد پروتکل های لازم در زمینه بهداشت و درمان اظهار نظر در فوتبال کردیم. سطح به فدراسیون فوتبال اعلام می شود و طبق تصمیم آنها عمل می کنند. بوندس لیگا از دیروز آغاز شد و سری آ و لالیگا نیز آغاز می شوند.

طرح ترافیک به طور مشترک تصمیم می گیرد

هریشی در پاسخ به سؤال خبرنگار سلامت ایرنا در مورد برنامه ترافیک تهران ، گفت: تصمیم مشترکی درمورد طرح ترافیک تهران اتخاذ خواهد شد و کلیه مسئولان ، از وزارت بهداشت و شهرداری تهران با همدلی صحبت خواهند کرد. انجام دادن. ” وقتی برنامه ترافیکی وجود ندارد ، در شهر مشکلاتی وجود دارد. وسایل نقلیه غیرقانونی نیز به مرکز شهر سفر می کنند. پارکینگ در حال حاضر در مرکز تهران مشکل دارد. وقتی نقشه ترافیکی وجود ندارد ، همه این وسایل نقلیه وارد شهر می شوند. اگر اکنون آلودگی هوا وجود نداشته باشد ، به دلیل عدم مسافرت است. ما در مرحله تعادل تصمیم می گیریم و درست است که به مقامات مختلف نظر بدهیم.

همه رشته ها باید در جای خود باشند

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار بهداشت ایرنا در مورد اعتراضات اتحادیه نیروهای سلامت در روزهای اخیر ، گفت: “صحبت در مورد موضوعات اتحادیه بر اساس سایر انکارها به هیچ وجه کمکی نمی کند.” اگر یک گروه در جستجوی منافع دیگران به نفع خود باشد ، برای یک شخص مضر است.

“طبق برنامه درسی آموزش ، هر نیرویی برای موقعیت خاص آموزش می یابد.” مهمترین سیستم آموزشی ما آموزش بهزیستی است که بهروز برای روستاها فراهم می کند. مدارس پرستاری همچنین پرستاران را آموزش می دهند. مطمئن باشید با توجه به کاستی هایی که داریم ، در صورت وجود کل رشته برای آنها ایجاد می شود. به استثنای یک یا دو رشته ، مانند مامایی ، جایی که نیروی کار اضافی هم داریم ، در اکثر رشته ها کوتاه هستیم. در نتیجه ، به جای رقابت و ایجاد مشاغل جدید ، بهتر است هرکدام از ما در یافتن شغل در جای خود باشیم.

70 تا 80 درصد کاهش در بستری در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کرونا

وی در پاسخ به این سؤال که درباره افزایش تاج در برخی استانها وجود دارد ، گفت: “چندین ملاک وجود دارد. یکی استاندارد بستری بودن ، یکی اندازه گیری عروق بیماری کرونا و دیگری شناسایی افراد جدید است. از نظر بستری در بیمارستان و مرگ و میر عروق بیماری کرونا ، در دو ماه گذشته شاهد کاهش 70 تا 80 درصدی بوده ایم. در صورت افزایش تعداد بیماران ، بستری در بیمارستان و مرگ و میر با گذشت زمان افزایش می یابد.

هاریچی گفت: “مرگ ها و بستری ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است ، اما شیوع بیماری نیز به همین منوال است.” از 2،2،9 مورد یافت شده ، 70 تا 70 درصد از مبتلایان به این بیماری نزدیک به علامت یا بدون علامت هستند و پیگیری نزدیک است. این یک موفقیت بزرگ است که این سیستم توانایی افزایش تعداد آزمایش ها و آزمایش های تشخیصی را دارد. البته نکته مهم این است که تست ها به درستی انجام می شوند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ما فکر می کنیم اشتباه در ایستادن در جاده و آزمایش کسی است که رد شده است. آزمون باید به صورت هدفمند انجام شود.

وضعیت گسترده کورنا در خوزستان

وی درباره وضعیت استان خوزستان گفت: “پیک کورنا بعداً در خوزستان اتفاق افتاد.” لازم به ذکر است که شیوع تاج در این استان پایین تر یا متوسط ​​از یک میلیون نفر است و به طور متوسط ​​نزدیک است. یکی از مشکلات خوزستان این است که اگر این استان در ماه مارس یا آوریل ظهور تاج را تجربه کرده بود ، تعطیلات آن با سایر کشورها می بود ، اما اکنون دوباره بازگشایی شده و این چند استان به اوج خود رسیده اند. . اما وضعیت خوزستان تحت کنترل است.

تأثیر بازگشایی در بستری و روند مرگ

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این سؤال که درباره تأثیر روند بستری در بیمارستان و مرگ و میر در کرونا گفت: تأثیر بازگشایی صفر نبود و پیامدهای آن را داشت. بیشترین بازگشایی در تاریخ 13 آوریل در کشور و در 20 آوریل در تهران صورت گرفت. در خواب بیماران معمولاً بعد از گذشت یک هفته اثر خود را نشان می دهند. در نتیجه ، اکنون باید شاهد تخت بیمارستان و مرگ و میر باشیم. با وجود بازگشایی بیش از یک ماه گذشته ، ما شاهد روند نزولی در بستری در بیمارستان و مرگ و میر هستیم.

بازگشایی دانشگاهها

هریشی در پاسخ به سؤالی درباره بازگشایی دانشگاهها ، گفت: همانطور که توسط وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری اعلام شده است ، دانشگاه ها براساس پروتکل های اعلام شده تصمیم گیری می کنند. این برای دسته های مختلف متفاوت است. پروتکل برای همه شرایط وجود دارد. خوابگاه مهمترین مکان برای انتقال coronavirus است. زیرا شلوغ است و مردم از شهرهای مختلف می آیند. در بیشتر موارد ، دانش آموزان آخر هفته به زادگاه خود برمی گردند. دانشگاه ها به طور مستقل و بر اساس پروتکل ها تصمیم گیری می کنند.

استفاده از اینترنت در دوره Corona

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره استفاده از اینترنت در دوره کورونا گفت: بخش اعظم غربالگری و تشخیص با استفاده از سیستم های اپل ، سنا و NAB انجام می شود. بیشتر مجوزهای صادر شده به مناطق تجاری نیز از طریق این سامانه انجام می شود. علاوه بر مراقبت های بهداشتی ، ما باید بیشتر خدمات خود را از طریق فضای مجازی ارائه دهیم. برای بسیاری ، برگزاری جلسات چهره به چهره دشوار بود. همیشه اینگونه بوده است که چندین هزار نفر برای نشست سالانه سازمان بهداشت جهانی به ژنو سفر کردند. اکنون تمام جلسات نقشه برداری شده اند.

Coronavirus ضعیف نیست

وی در پاسخ به این سؤال که درباره تغییر رفتار کروناویروس وجود دارد ، گفت: “coronavirus تغییر زیادی نکرده است ، اما در تئوری ، ویروس در چند مرحله انتقال از یک شخص به فرد دیگر تضعیف می شود.” این درجات ممکن است در درازمدت کم و آشکار باشد. بسیاری از ویروس ها برای ده ها سال وجود داشته و خصوصیات مشابهی دارند. ایدز طی چند دهه ضعیف شده است. ویروس SARS در کمتر از یک سال ناپدید شد. اما هیچ ضعف قابل توجهی از coronavirus جدید وجود ندارد.

هزینه های درمان کرونا

هریشی در پاسخ به این سوال که هزینه درمان و معاینه برای کرونا چیست ، گفت: “اگر مردم مشکل در هزینه دارند ، ابتدا باید به بیمارستان مراجعه کنند و در صورت عدم موفقیت ، از سامانه 190 وزارت بهداشت بخواهید تا مشکل را برطرف کند. به دستور وزیر بهداشت حل شد. “