کرونا چه بلایی بر سر ریه‌ها می‌آورد؟

کرونا چه بلایی بر سر ریه‌ها می‌آورد؟

طبق این گزارش تیتر نیوزCoronaviruses بر روی سلولهای زنده تأثیر می گذارد تا بتواند تولید مثل کند.در ویروس ها یک ماده ژنتیکی وجود دارد که ویروس ها به کمک اطلاعات موجود در آنها تکثیر می شوند. پوسته پروتئین ویروس پوسته سخت ، مانند بریدگی های شدید در ماده ژنتیکی آن ، ویروس به راحتی می تواند در بین موجودات زنده شیوع و تکثیر یابد.

در لایه بیرونی ویروس شاخه هایی از پروتئین وجود دارد که به اتصال ویروس به سلول های سالم کمک می کند. متصل شده و ویروس وارد سلولهای بدن ما می شود.

با این وجود سلول ها نیازی به ورود به هسته سلول ندارند و می توانند به طور مستقیم به بخشی از سلول دسترسی پیدا کنند ، بنابراین پروتئین های لازم برای تکثیر ویروس را تولید می کنند و درنهایت ویروس جدیدی ایجاد می شود که به بافت های بدن منتقل می شود. شروع می کند

نحوه بروز علائم عفونت ریه

هر ریه از قسمت های زیادی تشکیل شده است. به طور معمول ، وقتی نفس می کشیم ، هوا آزادانه از طریق دستگاه تنفسی حرکت می کند و سپس وارد کیسه های هوا می شود. این کیسه های هوا انعطاف پذیر بوده و هرکدام ساختاری شبیه به یک بادکنک کوچک دارند که برای تبادل اکسیژن تازه و دی اکسید کربن بین شریان ها و کیسه های هوا در این موقعیت کار می کند. لایه موجود در مجاری هوایی میکروب های زیادی را جذب می کند.

در بدن یک فرد سالم ، در مجاری هوایی تحریک کننده وجود دارد که دائماً میکروب ها را از طریق هوا هدایت می کند ، و در نهایت فرد را با سرفه بیرون می زند. از طرفی سلولهای سیستم ایمنی بدن میکروب ها و ویروس هایی را که وارد مجاری هوایی می شود از بین می برد ، اما وقتی سیستم ایمنی بدن ضعیف است ، ویروس هایی مانند ویروس ها می توانند سیستم ایمنی بدن را محاصره کرده و تحت تأثیر قرار دهند. در این شرایط کیسه های هوا ملتهب می شوند و سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به ویروس هایی می کند که در نهایت کیسه های هوا را با مایعات پر می کنند و تبادل اکسیژن را دشوار می کنند.

براساس آژانس خبری سامانه پزشکی ، عفونت ویروس می تواند هر دو ریه یک بیمار را آلوده کند ، تنفس فرد را ایجاد کرده و باعث درد قفسه سینه می شود.

سرفه ، لرز ، لرز ، سردرد ، درد و درد و خستگی برخی از علائم بیماری ریه است ، اما مشکلات گردن گاهی اوقات می تواند جدی باشد. نارسایی تنفسی در شرایطی که تنفس برای فرد بیمار دشوار می شود ، رخ می دهد و در این حالت فرد به کمک های تنفسی یا ونتیلاتورها نیاز دارد. البته شدت علائم در هر فرد به عوامل مختلفی از جمله سن ، وضعیت ایمنی و … بستگی دارد.