علمی و پزشکی

آیا غرغره آب نمک تاثیری بر کاهش علایم کووید-۱۹ دارد؟

آفتاب نیوز:

محققان قبلاً دریافته اند كه نوشیدن آب نمك علائم سرفه و سرماخوردگی را كاهش می دهد و از بدتر شدن آنها جلوگیری می كند و حالا آنها می خواهند بدانند كه آیا این امر می تواند به افرادی كه علائم كروناویروس كمتر دارند كمك كند.

محققان دانشگاه ادینبورگ در حال استخدام افرادی هستند که با Leader-19 در اسکاتلند زندگی می کنند تا در یک مطالعه شرکت کنند تا آزمایش کنند که آیا مخلوط کردن آب نمک با آب می تواند توانایی های ضد ویروسی بدن را بهبود بخشد.

آیا آب نمکی در کاهش علائم giggle 19 تأثیر دارد؟

این تحقیق جدید براساس تحقیقات قبلی انجام شده توسط محققان در مورد افراد مبتلا به عفونت های دستگاه تنفسی است که معمولاً باعث سرفه و سرماخوردگی می شوند. در محاکمه ELVIS ، محققان افراد مبتلا به این بیماری را که مرتباً با آب نمک شستشو می شدند مورد بررسی قرار دادند. نتایج آزمایش ELVIS ، که سال گذشته منتشر شد ، نشان داد افرادی که آب نمکی می نوشند ، سرفه کمتری دارند و بیشتر به آنمی ، التهاب و سرماخوردگی مبتلا هستند و سرماخوردگی آنها به طور متوسط ​​کمتر از دو روز ادامه دارد. دارد آنها در مقایسه با افرادی که با آب نمک غرغره نمی کنند و قرص می گیرند ، خطر کمتری برای انتقال سرماخوردگی به اعضای خانواده خود داشتند.

عفونت دستگاه تنفسی فوقانی بیماری است که ناشی از عفونت حاد دستگاه تنفسی فوقانی است که بر بینی ، سینوسها ، ستون و حنجره تأثیر می گذارد.

محققان این دانشگاه معتقدند که آب نمک می تواند مکانیسم های طبیعی بدن را در مبارزه با ویروس که می تواند باعث بیماری شود ، تقویت کند. آنها گفتند كه تماس مستقيم با ​​نمك تاثير سمي بر ويروسها دارد يا مكانيسم سيستم ايمني طبيعي سلول ها را در مجاري راه هاي هوايي تحريك مي كند. محققان گفتند که نمک می تواند توسط سلول های بدن نیز ساخته شود تا یک ماده شیمیایی به نام هیپوکلریک اسید تهیه شود ، که در سفید کننده یافت می شود و برای از بین بردن ویروس ها استفاده می شود.

پروفسور عزیز شیخ ، از دانشگاه اشر در ادینبورگ گفت: “ما در حال تلاش برای تعیین تأثیر آب نمک بر روی افرادی که گاو-19 را در اسکاتلند تصویب یا تأیید کرده ایم ، می باشد. امیدوارم که این یک قدم مفید باشد.” مدیر موسسه برای کاهش شیوع بیماری. همه این افراد نیاز به نمک ، آب دارند و می دانند چگونه از این محلول استفاده کنند ، که در صورت کارآمد ، روشی آسان ، ارزان و قابل استفاده برای همه است.