علمی و پزشکی

عوارض مصرف بیش از حد کافئین چیست؟

طبق آمار سازمان غذا و داروی جهانی (FDA) ، یک فنجان بزرگ پودر کافئین معادل 28 فنجان قهوه است ، بنابراین فروش مکمل های کافئین در اکثر کشورهای جهان ممنوع است. این ممنوعیت منجر به مرگ بیشتر در سالهای اخیر شده است.

عوارض اندازه کافئین!

گزارش جدید به سرپرستی دکتر ربکا هورستون نشان می دهد که در صورت مصرف کافئین در مقادیر زیاد چه اتفاقی می افتد. این گزارش در مورد یک بیمار 26 ساله است که دو قاشق غذاخوری (حدود 20 گرم) پودر کافئین مصرف کرده است. این معادل 50 تا 60 فنجان قهوه است ، که Harvesten و همکارانش برای کشتن کسی کافی هستند.

به گفته محققان ، مصرف زیاد 1 تا 2 گرم باعث اثر سمی قابل توجهی بر بدن می شود. مصرف بیش از 5 گرم کافئین اثرات کشنده ای دارد و یا غلظت خون از 80 میلی گرم در لیتر تجاوز می کند. در بیمار میزان کافئین به 147 میلی گرم در لیتر و دوز کشنده رسید. قبل از درمان ، بیمار علائمی از قبیل تنگی نفس ، دهان ، اضطراب و مشکلات تنفسی ، ضربان قلب غیر طبیعی و فشار خون بالا و فشار خون پایین داشت که توسط پزشکان معالجه می شد. ECG وی ویتامین های غیرطبیعی را در قلب به نام تاکی کاردی بطن چند شکل نشان داد و آزمایشات نشان داد علاوه بر آلکالوز تنفسی نوعی اسید بنام اسیدوز متابولیک نیز وجود دارد (دی اکسید کربن در خون و عدم تعادل اکسیژن). تعداد گلبول های سفید نیز افزایش یافته است.

این بیمار پس از مراجعه به بیمارستان برای از بین بردن مسمومیت با کافئین تحت مراقبت های شدید قرار گرفت.

اگرچه هیچ دستورالعمل رسمی برای مصرف کافئین وجود ندارد ، اما به گفته محققان ، مصرف کافئین بسیار خطرناک است.

علمی کام

2121