علمی و پزشکی

آیا آب خوردن وسط غذا باعث چاقی می شود؟

آیا آب خوردن وسط غذا باعث چاقی می شود؟

این یک تصور غلط است زیرا فقط یک تصور غلط در مورد عوارض مصرف آب آشامیدنی است! به عبارت ساده ، نوشیدن آب کمی معده شما را پر می کند و زودتر احساس می کنید. بنابراین ، برخی افراد در حین غذا خوردن آب می نوشند تا اشتها و کاهش وزن خود را کاهش دهند ، اما این ایده کاملاً اشتباه و بی اساس است.

آیا نوشیدن آب با غذا باعث چاقی یا کاهش وزن می شود؟

شاید شما علاقه مند باشید بدانید که آب معدنی یکی از بهترین نوشیدنی های فروشی در رستوران ها است! با فروش و توزیع آب معدنی در رستوران ها ، می دانیم که بیشتر مردم به خوردن آب آشامیدنی بعد از غذا یا وعده های غذایی عادت دارند.

در هر صورت ، نوشیدن آب بین وعده های غذایی عوارض جانبی بسیاری دارد. نمی توان گفت که نوشیدن آب در هنگام وعده های غذایی به کاهش وزن کمک می کند ، اما باعث چاقی و زخم های دهان نیز می شود.

تصور غلط رایج بیشتر مردم در مورد کم کردن وزن با نوشیدن آب بین وعده های غذایی است زیرا افراد فکر می کنند با اشغال مقداری از ظرفیت معده خود با آب می توانند جلوی خوردن را بگیرند.

در مورد این مسئله باید بگوییم که برای کاهش وزن می توانید دو لیوان آب یک تا یک و نیم ساعت قبل از غذا بنوشید. اما هرگز نباید نیم ساعت قبل از ناهار یا شام آب بنوشید.

تأثیر نوشیدن آب با غذاهای غیر از چاقی چیست؟

نوشیدن آب با غذا از نظر پزشکی صحیح و حتی از دیدگاه اسلامی نیست. دلایل زیادی وجود دارد که شما نباید هنگام خوردن آب بنوشید. در این بخش به بررسی برخی از این دلایل خواهیم پرداخت.

آیا نوشیدن آب بین وعده های غذایی باعث چاقی می شود؟

– ضعف معده به دلیل نوشیدن آب با غذا

اگر مدت طولانی این عادت را انجام دهید ، در نهایت متوجه درد معده و ضعف معده خود خواهید شد. با نوشیدن آب و مایعات در طول وعده های غذایی ، روند هضم سخت تر می شود و سرانجام معده شما پس از مدت طولانی مشکلات مختلفی را به همراه خواهد داشت.

– نوشیدن مایعات در طول وعده های غذایی و التهاب

از آنجا که فرایند هضم غذا پس از نوشیدن مقادیر زیادی آب دشوارتر می شود ، ممکن است فرد دچار التهاب شود. به خصوص اگر آب یا مایعات بنوشید که کمی سنگین هستند. آب باقیمانده ، آب راکد است که برای مدت طولانی در ظرف باقی می ماند.

از آنجا که یک کولر گالن با 20 لیتر آب ارزانتر از یک گالن کوچک است ، برخی افراد ترجیح می دهند بهترین گالن را خریداری کنند. بنابراین ، اگر از آب معدنی به مدت طولانی استفاده نشود ، بو و بوی بد دارد. البته آجیل بعد از غذا می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد ، اما به طور کلی ، بیشتر در افراد دارای معده حساس است.

– اجباری و یبوست

شاید شما علاقه مند باشید بدانید که از یبوست به راحتی قابل پیشگیری است. یکی از مهمترین دلایلی که در نهایت باعث یبوست می شود این است که افراد با نوشیدن آب یا مایعات قبل از غذا معده خود را خنک می کنند!

هضم غذا در معده انسان نیاز به گرمای معده و مایعات گوارشی دارد. هنگام نوشیدن آب سرد یا مایعات بین وعده های غذایی یا حتی بین وعده های غذایی ، آن گرما را از بین می برید. نه تنها گرما بلکه مایعات گوارشی لازم برای هضم غذا با نوشیدن آب از بین می رود.

البته بهتر است بگوییم که این مایع کاملاً از بین نمی رود ، اما از حالت اولیه خارج است و دیگران قادر به هضم غذا نخواهند بود.

سرانجام ، هرچه معده شما سردتر می شود ، معده شما نفخ می شود و معده شما سنگین تر می شود ، شما خواستار عوارض جانبی مختلفی مانند ضعف ، چاقی و درد معده هستید.

آیا نوشیدن آب بین وعده های غذایی باعث چاقی می شود؟

چرا نوشیدن آب در طول وعده های غذایی باعث چاقی می شود؟

با نوشیدن آب در طول وعده های غذایی ، آبهای گوارشی وضعیت خود را از دست می دهند و درنهایت غذا هضم نمی شود. از آنجا که یبوست ، حالت تهوع ، نفخ و برخی دیگر از عوارض جانبی نوشیدن آب در هنگام غذا خوردن است ، فرد اشتهای خود را از دست می دهد و در طول روز فاقد انرژی است.

افرادی که از خوردن آب در هنگام غذا خوردن متوقف نمی شوند در نتیجه چاق می شوند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به خوردن آب هنگام خوردن عادت کرده اید ، سعی کنید این روش را به روش های مختلف بشکنید.

به عنوان مثال ، می توانید با نوشیدن آب در ساعات مختلف روز ، عطش خود را خاموش کنید تا در این میان آب نخورید. این عادت را به روش های مختلف توسعه دهید. به عنوان مثال ، هنگامی که در بیرون از منزل هستید ، با خرید و نگه داشتن مقدار کمی آب ، خود را فشار دهید تا آب به بدن بیاید.

به طور کلی ، توصیه می کنیم اگر عادت به خوردن مشروبات الکلی ندارید ، کنار بگذارید. اگر فکر می کنید ترک این عادت ها برای شما دشوار است ، پیشنهاد می کنیم برای درک بیماری های مختلف و عوارض جانبی ، از این سایت شگفت انگیز بازدید کرده و مقالات مرتبط با عوارض مصرف آب آشامیدنی و عادات بد را بخوانید. با پیدا کردن راه راه درست برای شکستن عادت های بد را پیدا کنید.

* گزارش تبلیغات