علمی و پزشکی

خبر خوش؛ کشف پادتن‌هایی که علیه کرونا عمل می‌کنند

Sun News:

محققان دانشگاه ماساچوست در مطالعه‌ای اخیر که در ژورنال Nature Communications منتشر شده است ، دریافتند که آنتی بادی های اختصاصی کوآید “IgA مونوکلونال” ممکن است محافظت تنفسی موثری در برابر کروناویروسهای جدید ایجاد کند. این ویژگی مهم واکسن مؤثر است.

در طول مطالعه ، دکتر یانگ وانگ و همکارانش این کشف را توضیح داده و تعامل انسان با آنتی بادی واکنش متقاطع (MAB) و ارتباط آن با پروتئین های آبی مانند سندرم تنفسی حاد Coronavirus 2 را توضیح دادند. مسدود کردن گیرنده ACE2 در. میکروب های اندام دستگاه تنفسی درمان می شوند.

خبر خوب یافتن پادتنهایی است که علیه کورونا کار می کنند

داستان از 16 سال پیش شروع می شود ، هنگامی که محققان این دانشگاه یک آنتی بادی IGG تک خط تولید کردند که در برابر همان ویروس SARS موثر بود.

ویروس SARS در ابتدا باعث ایجاد این بیماری شد اما پس از آن ناپدید شد. محققان ، که در آن زمان برای شروع کارآزمایی بالینی آماده می شدند ، داده های تحقیق مربوط را جمع آوری کردند.

به گزارش پزشکی اکسپرس ، هنگامی که سندرم حاد تنفسی کروناویروس 2 مشخص شد و شروع به شیوع آن کرد ، محققان دریافتند که اولین آنتی بادی واکنش متقابل عکس-ایندول انسان ممکن است به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با بیماری جدید کمک کند. آنها برنامه قدیمی SARS را با دریافت سلولهای هیبریدوما یخ زده 16 سال پیش احیا کردند ، آن را بو کردند ، و تصمیم گرفتند که آیا این کار برای یک coronavirus جدید کار کند یا خیر. اگرچه 90 شباهت مشابه بین این دو کورو ویروس وجود دارد ، اما یک خط آنتی بادی با coronavirus جدید همراه نیست.

محققان سپس تنها آنتی بادی واکنش متقاطع انسانی که در یک مطالعه 16 سال پیش مورد مطالعه قرار دادند ، ارزیابی کردند که به اندازه آنتی بادی قبلی مؤثر نبود.

محققان سپس یک برنامه تحقیق جداگانه برای تولید آنتی بادی به نام “IG های ترشحی” (sIgAs) که نقش مهمی در ایمنی در سطح مغز دارند ، آغاز کردند. محققان در جستجوی IG های پنهان در معده به عنوان یک درمان احتمالی برای اختلالات دستگاه گوارش هستند.

آنها می خواستند دریابند که آیا کروناویروس IGA شبیه به سندرم تنفس کوتاه مدت تنفسی ممکن است ایمنی میتوکندری در دستگاه تنفسی را بهبود بخشد (جایی که بیماران کووید 19 آسیب پذیر هستند). این روش موفقیت آمیز بود و محققان با تولید آنتی بادی و فعالیت خنثی کننده آنتی بادی به نام MAb362 تولید کردند.

محققان گفتند: “ما به این واقعیت علاقه مندیم كه سندرم حاد تنفسی 2 كروناویروس در كنترل و خنثی سازی ویروس هنگام مقایسه آنتی بادی ها با آنتی بادی های در گردش خون نرمال در کلیشه IGs مؤثرتر باشد.”

به طور طبیعی آنتی بادی های IGE سطح مخاطی مانند دستگاه تنفسی ، دستگاه گوارش و دستگاه تناسلی را پوشانده و لایه مخاطی را در این مناطق تثبیت می کنند. آنها در آنجا نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به بیماری سلولهای میزبان دارند و از این طریق از بروز عفونت جلوگیری می کنند.