علمی و پزشکی

فضانوردان ناسا با کپسول “دراگن” به زمین باز گشتند

به گزارش تیتر نیوز ، موفقیت نخستین مأموریت تحت هدایت ناسا SpaceX فضای انسان را روشن کرد.

این مأموریت با نام Demo-2 ، در تاریخ 30 ماه مه توسط داگلاس G. هورلی و رابرت ال بیکن انجام خواهد شد. آنها پس از فرود در ایستگاه فضایی بین المللی بیش از دو ماه ، آنها با موفقیت در خلیج مکزیک به زمین نشستند.

جیم برددنشتاین در بیانیه مطبوعاتی پس از انتشار اژدها گفت: “امروز یک موفقیت بزرگ بود ، اما این فقط آغاز است.”

وی گفت: “ما در حال ورود به دوره جدیدی از روشنایی فضای انسانی هستیم.” در جایی که ناسا دیگر تنها مالک و اعدام کننده تمام سخت افزارها نیست.

فضانوردان ناسا با کپسول "دراگن" به زمین باز گشتند

“ما یکی از خریداران بازار تجاری برای پروازهای کم پرواز انسان هستیم.” رئیس جمهور ناسا افزود.

بهکین ، اخترشناس در این مأموریت ، این سفر را “ادیسه بسیار خوب” خواند. موسس SpaceX ، آلن مسک گفت که برای موفقیت کامل در این مأموریت دعا می کند.

در این مأموریت ، اژدها از مدار 28000 کیلومتر در ساعت در مدار ، به 560 کیلومتر در ساعت در مرحله ورود مجدد رسید و سرانجام با سرعت 24 کیلومتر در ساعت در آب فرود آمد.

با اتمام موفقیت آمیز آزمون آزمایشی دمو 2 ، مأموریت Cro-1 در ماه سپتامبر آغاز می شود. مأموریت Crow-1 SpaceX فضاپیمای Crow Dragon خواهد بود و دومین فضاپیما با خدمه اولین هواپیما برای پرواز خواهد بود.

ناسا و شرکای بین المللی این کشور رسماً تصمیم گرفته اند که این فضانورد در بهار سال 2021 در مأموریت SpaceX “Crew-2” به فضا برود. این ماموریت دومین پرواز عملیاتی فضاپیمای SpaceX Dragon را نشان خواهد داد.

فضانوردان ناسا با کپسول "دراگن" به زمین باز گشتند

فضانوردان ناسا با کپسول "دراگن" به زمین باز گشتند

فضانوردان ناسا با کپسول "دراگن" به زمین باز گشتند

2121