علمی و پزشکی

۲ هفته بعد از تعطیلات با افزایش مبتلایان به کرونا روبه‌رو می‌شویم

۲ هفته بعد از تعطیلات با افزایش مبتلایان به کرونا روبه‌رو می‌شویم

تیتر نیوز / قزوین سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: “هر زمان تعطیلات رسمی و مسافرت داشته باشیم ، تعداد تخت های بیمارستانی دو هفته پس از تعطیلات و تعداد مرگ و میرها 4 هفته پس از تعطیلات.”

سیماسادات لاری چهارشنبه شب ، 3 سپتامبر در یک کنفرانس خبری در دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: “موضوع کاروفونیا در مبارزه با تاج بسیار مهم است ، با توجه به اینکه هفت ماه دیگر فرصت نداریم.” یکی از شرکت کنندگان در کرونا ، برخی از همکاران ما را از دست داد. طبق آخرین آمار ، تاکنون 164 شهید مدافع سلامت داریم.

وی افزود: “اکثر همکاران ما بیمار بودند ، بیش از دو هفته در قرنطینه به سر بردند و خیلی زود بهبود یافتند و به کادر پزشکی پیوستند. بنابراین ، نیروی انسانی بیشتر از هر زمان دیگری. این نیاز بیشتر شد و تصمیمی که به هیئت رئیسه دانشگاه ارسال شد به هر دانشگاه اجازه داد پزشکان و پرستاران لازم را در قالب یک قرارداد 89 روزه در اختیار بازنشستگان قرار دهد ، البته به شرط تأمین بودجه. این مسئولیت خود دانشگاه بود و هیچ تعهدی در کار نبود.

تست استخدام تنها راه جذب جامعه پزشکی است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعدادی از دانشگاه ها از قرارداد 89 روزه استقبال کرده و خواستار بازنشستگی خود شده اند همچنین 900 ساعت دانشجوی پرستاری در این مدت استفاده شده و نیروی انسانی لازم نیز تأمین شده است. لازم به ذکر است که ما چندین نوع نیرو داریم که برخی از آنها قراردادی و رسمی هستند که از این نظر مشکلی ایجاد نمی کند ، برخی از نیروهای قراردادی هستند و باید سعی کنیم آنها را به نیروهای رسمی تبدیل کنیم ، برخی از نیروها شرکت هایی هستند که آنها حقوق کمتری دریافت می کند. در حالی که این موارد در بحث فعلی بسیار زیاد شده است ، باید تلاش شود تا نیروهای قراردادی جایگزین آنها شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه موانع قانونی وجود دارد و طبق قانون کار باید از طریق آزمون شغلی انجام شود ، اما گفتگوها برای تهیه امتیاز برای این افراد در حال انجام است ، اگرچه مجوزهای کار هنوز در مرحله آزمایش قرار دارند. نیاز داشتن.

“در مارس سال گذشته ، آزمون استخدام انجام شد. افرادی که در بحران کرونا با ما جمع شده اند و آماده هستند تا در سخت ترین شرایط با فداکاری کار کنند. افرادی که داوطلب شده اند نیز از امتیازات ویژه برخوردار می شوند. ما ، “لاری گفت. ما در تلاش هستیم موانع قانونی را برطرف کنیم ، اگرچه آزمایش هنوز با ما مطابقت دارد.

وی گفت: “اگر پرسنل پزشکی كه در بین داوطلبان هستند و به مدت 89 روز پیمانكار هستند در حین عملیات به شهادت برسند ، آنها به عنوان شهدای دفاع از سلامت در نظر گرفته می شوند و مهم نیست كه در این بخش مشغول به كار هستند.” بدون اتصال

ستاد مرکزی کرونا در مورد سد تصمیم می گیرد

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تعطیلات کرونا گفت: “اگر وزارت بهداشت بخواهد بر اساس بهداشت و فاصله از واقعیت تصمیمی اتخاذ کند ، کشور باید تعطیل شود زیرا افراد بیشتری در جامعه نرخ ترانزیت بالاتری دارند. ” اما تصمیم نهایی توسط مقر ملی کرونا گرفته شد.

وی گفت: “برای ما ثابت شده است که هر زمان تعطیلات رسمی و مسافرت داشته باشیم ، تعداد بیمارستان ها و تعداد مرگ و میرها دو هفته پس از تعطیلات و چهار هفته پس از تعطیلات افزایش می یابد. محدودیت های کرونا ویروس ، به ویژه در مازندران و مشهد.” استانها باید این مسئله را جدی بگیرند و اکنون ما نگرانیم که بعد از تعطیلات چه اتفاقی بیفتد.

لاری با بیان اینکه با توجه به بازگشایی مدارس گفت: “تمام دنیا به سمت بازگشایی مدارک در حال حرکت است و ما به دلیل سلطنت نمی توانیم همه چیز را ببندیم. در بازگشایی مدارس ، پروتکل های بسیار دقیق باید رعایت شود. برای ما مهم است که دانش آموز ، والدین و مربیان بهداشت باشیم.

وی تأکید کرد: با توجه به صحبت های اخیر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش و پرورش ، مدارس باید با ترکیبی رو در رو و مجازی ساخته شوند ، سلامت جسمی و روحی دانش آموزان به مدرسه رفتن بستگی دارد و از طرف دیگر کرونا. سلامتی در معرض خطر است. ” بنابراین ، پروتکل ها باید سختگیرانه باشند تا دانش آموز از مدرسه خارج نشود اما از تاج در امان باشد ، در عین حال ما از تجربیات کشورهای مختلف استفاده خواهیم کرد.

کیف هایمان را در صف واکسن قرار می دهیم

لاری گفت: “برخی از کشورهای جهان و مراکز تحقیقاتی از جمله چین ، روسیه ، انگلیس و هند ادعا می کنند که ویروس کرونا را واکسینه کرده اند و ما در حال حرکت به جلو با دنیا هستیم ، اما از واکسنی که سازمان استفاده می کند استفاده خواهیم کرد.” لری. ” بهداشت جهانی آن را تأیید کرد.

وی گفت: واکسیناسیون کرونا به مراحل آزمایشگاهی ، حیوانی ، انسانی و آزمایشی احتیاج دارد ، طبق مقالات و تحقیقاتی که انجام شده است ، واکسن باید بر روی 100 تا 3000 نفر آزمایش شود تا اثر بخشی و کم خطر بودن آن تعیین شود. این توسط بسیاری از افراد انجام شده است. ” پس از ماهها استفاده از واکسنهای تولید شده ، آنها ایمنی خود را نسبت به ویروس از دست دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با دستور رئیس جمهور دستورات لازم در این زمینه صادر شده و در زمینه واکسیناسیون با کشورهای پیشرفته تماس گرفته شده و کیف خود را در صف واکسیناسیون گذاشته ایم.

واکسن آنفولانزا را با کارت ملی بفروشید

وی با اشاره به واکسن آنفلوانزا تأکید کرد: ما نباید در این زمینه نیاز اشتباهی ایجاد کنیم ، طبق این طرح امسال ده میلیون دوز واکسن آنفلوانزا خریداری می شود در حالی که در سال های گذشته فقط 200 مورد ، 000 تا 250،000 وعده غذایی. ” ایمنی واکسن آنفلوآنزا بین 40 تا 60٪ است.

لاری گفت: “با توجه به اینکه افراد بیشتری ماسک می زنند ، میزان آنفلوانزا امسال کاهش می یابد ، گروه های آسیب پذیر مانند افراد بالای 60 سال و افرادی که بیماری های زمینه ای ما دارند برای ما بسیار مهم هستند.” .

وی تأکید کرد: این طرح باید به گونه ای انجام شود که فروشنده بازار آزاد نداشته باشیم ، برخی از دلالان از اصطلاحات جامعه برای سودجویی استفاده می کنند ، بنابراین برای جلوگیری از این مسئله ، واکسن آنفولانزا با کارت ملی فروخته می شود و قیمت آن بالا می رود. ، 000 50،000 زیر To Toms است. خریدن.

طب سنتی در درمان بیماری های قلبی بی تأثیر است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متأسفانه ناآگاهی زیادی در مورد تاج گل در جهان وجود دارد و تاکنون هیچ درمان دقیق و موثری پیدا نشده است و در مورد درمان بیماری چه می توان به طب سنتی اشاره کرد؟ این درست نیست و تأیید نمی شود. “

وی تأکید کرد: اگر کسی ادعا کند که می تواند ویروس کرونا را با داروهای سنتی درمان کند ، باید آزمایش انجام شود ، اگر این دارو تأثیر مثبتی بر روی شخص بگذارد ، نمی توان آن را برای همه تعمیم داد. که می توان در این بخش ادعا کرد. با سازمان غذا و دارو تماس بگیرید و به بخش تحقیقات آن مراجعه کنید.

لاری گفت: “اثربخشی و ایمنی داروی شیمیایی یا سنتی باید اثبات شود ، سپس باید اعلام شود. طبق نظر متخصصان طب سنتی ، همه افراد دارای خلق و خوی خاصی هستند ، بنابراین بعید است نسخه هایی برای همه منتشر شود و هنوز وزارتخانه لاری گفت. مورد تأیید نشد

وضعیت سلامتی در همه بیمارستانها ارائه می شود

وی افزود: یکی از نگرانی های ما در ماه های اخیر نبود بیماران ذخیره به دلیل ترس از ویروس کرونا بود که باعث تشدید بیماری و کاهش درآمد مراکز درمانی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: “هدف ما حفظ سلامتی همه است و ترس از ویروس کرونا نباید بیماران را به دنبال درمان بیندازد. در حال حاضر وضعیت سلامتی در همه بیمارستان ها آماده شده است.”

وی افزود: بیماری های زیر باید کنترل شود ، همه بیمارستان ها باید تمیز شوند تا جای نگرانی وجود نداشته باشد ، به عنوان مثال بخش قلب بیمارستان بو علی قزوین به طور کامل تمیز شده است و کلیه خدمات پزشکی به خوبی به بیماران و استان ها ارائه می شود بیمارستان پاکسازی شده است. فقط چند نفر قرنطینه شده اند اما خدمات پزشکی می توان دریافت کرد.

لاری گفت: “ما هنوز در موج دوم ویروس کرونا قرار داریم ، وضعیت در قزوین در موج دوم کشیده شده است و این ثبات روند برای ما نگران کننده است.”

ما نمی توانیم ثبت نام دانشجو را افزایش دهیم

معاون وزیر آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت دانشجویان پزشکی در کشور گفت: سال گذشته مجلس پیشنهاد داد که تعداد دانشجویان پزشکی دو برابر شود اما دانشگاه های ما ظرفیت کافی برای اسکان هر دانشجو در کلاس و خوابگاه را ندارند. نیاز داشتن. ” بعضی از دانشگاه ها ظرفیت کلاس بیش از 30 نفر را ندارند و زیرساخت کافی برای افزایش ثبت نام دانشجو را ندارند ، هرچند که شاهد افزایش 38 درصدی بوده ایم که بودجه ما را مختل کرده است.

انتهای پیام