علمی و پزشکی

ادعای یک شرکت دارویی درباره واکسن کرونا

ادعای یک شرکت دارویی درباره واکسن کرونا

آفتاب نیوز:

شرکت دارویی آمریکا Pfizer روز جمعه ادعا کرد که واکسن ویروس کرونا را که توسط این شرکت تولید شده است ، برای تصویب به اداره فدرال مبارزه با داروهای ایالات متحده تا پایان ماه نوامبر ارسال خواهد کرد.

به گزارش فایننشال تایمز مستقر در لندن ، فایزر قصد دارد نتایج واکسن جدیدی را که برای مجوز اضطراری از سازمان غذا و داروی فدرال در هفته سوم نوامبر از شرکت آلمانی BawanTech درخواست کرده است برای مصونیت در برابر ویروس کرونا بررسی کند. آماده کردن. پزشکی ایالات متحده

مدیر عامل شرکت Pfizer و آلبرت بورلا در بیانیه ای گفتند که این واکسن بر روی حدود 38000 نفر در سراسر جهان آزمایش شده است.

Pfizer پیشتاز این رقابت است ، زیرا هیچ داروسازی در خارج از روسیه یا چین مجوز استفاده از این واکسن را نداده است.

اگرچه آزمایش واکسن به خوبی در حال پیشرفت است ، خانم بورلا گفت که این آزمایش پس از انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر در ایالات متحده در دسترس نخواهد بود.

رئیس جمهور دونالد ترامپ قبلاً وعده داده بود که واکسن کرونا تا چند هفته آینده (قبل از انتخابات 3 نوامبر) در دسترس خواهد بود ، اما مقامات دارویی این کار را بخشی از مبارزات انتخاباتی وی می دانند.

بورولا در یادداشتی برای کارمندان Pfizer که به فایننشال تایمز نیز رسیده است ، نوشت: “رشد” استکبار سیاسی “نسبت به فرمولاسیون و زمان واکسن ، اعتماد عمومی را تضعیف کرده است. سرانجام موثر بود (ابتدای ماه نوامبر) ، اما این اطلاعات ممکن است دیر یا زود به دلیل تغییر در شرکت کنندگان در آزمون منتشر شود.

برای دریافت مجوز از سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، Pfizer باید حداقل 2 ماه پس از دریافت آخرین واکسن ، همراه با شرح واکنش های آنها ، حداقل اطلاعات ایمنی را برای شرکت کنندگان در آزمایش ارائه دهد.

واکسن های Phaser و Biovan tech ، بر اساس فناوری جدید MRNA ، در دو مرحله تزریق می شوند.