علمی و پزشکی

ارتقاء کیفیت ماسک‌های سه‌لایه تولید داخل

ارتقاء کیفیت ماسک‌های سه‌لایه تولید داخل

گزارش شفاف ، دکتر محمدرضا شنزاز ، در جلسه تهیه ماسک ، که با حضور مقامات ریاست جمهوری ، مقامات وزارت صمت ، تولیدکنندگان ، مصرف کنندگان و سازمان حمایت از اتحادیه های کارگری برگزار شد ، اشاره کرد که وی گفت: “این تعداد رسیده است.” در حال حاضر ، روزانه 1 میلیون ماسک توزیع می شود ، از جمله 1.8 میلیون ماسک برای امکانات بهداشتی و ماسک توزیع شده در داروخانه ها. “

وی افزود: در حال حاضر 225 شرکت دارای پروانه ساخت با کد فعال IRC هستند و خوشبختانه امروز نیاز ماسک در کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می شود و 51 میلیون ماسک دپو داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه داروخانه ها کنترل بیشتری روی قرص های دیگر دارند ، گفت: از کیفیت مورد نیاز آنها استفاده کنید. ” از داروخانه ها و مکان های معروف (فروشگاه های زایمان پزشکی و فروشگاه های بزرگ).

شنزاز با تأکید بر بالا بردن استانداردهای ماسک های جراحی سه لایه و اجرای استانداردهای سختگیرانه تر برای تولید چنین ماسک هایی ، گفت: گامها و همچنین توزیع را بردارید. این باید توسط شرکتهای معروف توزیع انجام شود تا بتوانیم کنترل بیشتری بر دوره توزیع داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به لزوم نظارت بیشتر و جلوگیری از ورود ماسک های بی کیفیت خارجی به بازار ، گفت: با کنترل توزیع ماسک توسط شرکت های توزیع دارو می توان از ورود ماسک های بی کیفیت جلوگیری کنید. “

وی تأكید كرد كه گسترش تاجگذاری بسیار حیاتی است و تنها سلاحی كه مردم دنیا استفاده می كنند استفاده از ماسك ، محرومیت اجتماعی و شستشوی منظم دست برای محافظت از آنها است. به استفاده از ماسک های با کیفیت ادامه دهید. بهترین راه برای مقابله با کرون ، تجویز مواد غذایی و دارویی برای سطح و دست ها است و افراد باید به دنبال دستورالعمل های بهداشتی باشند.

وی گفت که افزایش چشمگیری در تعداد واحدهای تولید ماسک در کشور مشاهده شده است. “مواد اولیه تولید ماسک با کیفیت وارد میدان شده است.” و به زودی گام دیگری در جهت خودکفایی جهت تهیه ماسک در مورد وبا برداشته خواهد شد.

به گفته دفتر روابط عمومی وزارت صحت عامه ، این کشور در حال حاضر 4.4 میلیون تن ماسک در روز تولید می کند که معادل 15 میلیون ماسک است. برای رسیدن به 30 میلیون ماسک در روز ، باید تولید ماسک های چند میلیونی را دو برابر کنیم که امیدواریم در روزهای آینده امکان پذیر باشد. البته برای این منظور برای تولید حداقل 5 میلیون ماسک در مراکز درمانی باید از 25 گرم و برای ماسک های باقیمانده برای استفاده عمومی از 17 گرم استفاده شود.