علمی و پزشکی

مرگ دلخراش یک پزشک آمریکایی پس از دریافت واکسن شرکت فایزر

مرگ دلخراش یک پزشک آمریکایی پس از دریافت واکسن شرکت فایزربه گزارش شف ، به نقل از سی ان ان ، با تأیید دو واکسن از سوی شرکت های دارویی Pfizer-Bevan Tech و Moderna توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، واکسیناسیون عمومی در ایالت های مختلف کشور آغاز شده است. .

پزشکی از فلوریدا به نام گرگوری مایکل پس از دریافت واکسن Pfizer Corona درگذشت. مرکز تحقیقات پزشکی میامی در حال بررسی علت مرگ است.

یک مقام مسئول در مرکز کنترل بیماری ایالات متحده گفت: “ما گزارشی از فلوریدا دریافت کرده ایم که در آن یک پزشک 56 ساله و بدون سابقه پزشکی قبلی توسط Pfizer-Bevan Tech-John علیه ویروس کرونا واکسینه شده است.” گفت خودش را گم کرده است.

پزشک در 19 دسامبر واکسن کرونا را دریافت کرد و در آخرین ساعت 3 ژانویه درگذشت.

Pfizer ، بزرگترین شرکت دارویی ایالات متحده و بزرگترین شرکت دارویی جهان ، در بیانیه ای گفت که “ما در حال بررسی مرگ این پزشک به طور مستقل هستیم”.

در این بیانیه افزود: “ما از مرگ پزشک مطلع هستیم و تحقیقات را آغاز کرده ایم. تحقیقات اولیه نشان می دهد که پزشک بر اثر ترومبوسیتوپنی درگذشته است.

مرگ دلخراش یک پزشک آمریکایی پس از دریافت واکسن Pfizer

ترومبوسیتوپنی بیماری است که همراه با ناهنجاری در پلاکت خون یا ترومبوسیت است. تعداد پلاکت در خون معمولاً بین 150،000 تا 450،000 در هر میکرو لیتر است. هنگامی که تعداد پلاکت خون در هر میکرولیتر به کمتر از 50 هزار می رسد ، بیماری پیشرفت می کند که می تواند منجر به مرگ شود.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که تعداد پلاکت خون پزشک آمریکایی بدون سابقه به طرز چشمگیری کاهش یافته و باعث مرگ وی شده است.

انتهای پیام /