علمی و پزشکی

بزرگترین شرکتهای دارویی جهان برای بیماری همه گیر بعدی آماده نیستند

بزرگترین شرکتهای دارویی جهان برای بیماری همه گیر بعدی آماده نیستند

به گفته شاف ، گزارش مستقلی از سوی بنیاد دسترسی به داروها ، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در هلند ، انتشار ویروس Nipah در چین را به عنوان یک خطر بالقوه برای عفونت های آینده ، با مرگ و میر 75٪ مشخص کرد. داروخانه هایی که در حال حاضر روی بیماری Covid-19 تمرکز دارند آماده مقابله با این موضوع نیستند.

گاردین به نقل از مدیر اجرایی بنیاد دسترسی به دارو گفت: “ویروس یکی دیگر از بیماری های واگیر مسری است که می تواند باعث نگرانی شود و واقعه بعدی ممکن است مقاومت به دارو باشد.”

این ویروس نادر است و از طریق بسته های میوه خوار منتشر می شود ، که می تواند علائم شبیه آنفلوانزا را ایجاد کرده و به مغز آسیب برساند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، این ویروس همچنین می تواند با انسفالیت همراه باشد.

در سال 2018 2018. ویروس 17 نفر را در ایالت کرالای هند کشته است. در آن زمان کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل شیوع وبا ، واردات میوه و سبزیجات منجمد و فرآوری شده از این ایالت را متوقف کردند.

طبق گفته شاف ، گزارش گاردین ، ​​دستیابی به شاخص های پزشکی در سال 2021 ، عملکرد 20 شرکت دارویی برجسته جهان را برای دسترسی به داروها ، واکسن ها و روش های تشخیصی آزمایش کرده است. این مطالعه نشان داد که تحقیقات در مورد بیماری Covid-19 در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است ، اما سایر بیماری های خطرناک مورد توجه قرار نگرفته اند.

طبق گزارش دوسالانه این بنیاد ، این یکی از 10 بیماری واگیر دار است که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان بزرگترین تهدید برای سلامت عمومی ذکر شده است ، اما شرکت های دارویی جهان هیچ پروژه ای در نظر گرفته نشده است.