عمومی

آیا می دانید عمرمفید باتری سامسونگ چقدر است؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]گوشی های هوشمند در دنیای امروزی به یکی از وسایل ضروری زندگی بشر در تمامی جوامع تبدیل شده است به گونه ای که بدون این دستگاه زندگی اغلب افراد دچار اختلال می شود، در رقابت میان انواع مختلف این گوشی ها علاوه بر کیفیت در طراحی و ساخت و بهره مندی از فناوری روز دنیا، طولانی تر بودن عمر مفید باتری نیز تاثیر گذار می باشد.

در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی عمر مفید باتری گوشی سامسونگ بپردازیم برای کسب اطلاعات در این زمینه با ما همراه باشید

عمر مفید باتری موبایل

اگر مدت 2 الی 3 سال از خریداری گوشیتان می گذارد و با کاهش ظرفیت باتری آن مواجه شده اید به گونه ای که مانند روزهای اول قادر به نگهداری شارژ برای مدت زمان طولانی تر نمی باشد، نگران نباشید گوشی شما آسیب ندیده است بلکه عمر مفید باتری آن رو به اتمام است که این امر نیز کاملا طبیعی می باشد زیرا که باتری تمامی گوشی های هوشمند با هر برندی بعد از گذشت چند سال عمر مفیدشان کاهش پیدا کرده و عملکردشان مانند روزهای اول نخواهد بود.

آیا می دانید عمرمفید باتری سامسونگ چقدر است؟از این رو می توان گفت که باتری موبایل مهم ترین قطعه در گوشی ها می باشد زیرا که بدون آن عملا نمی توان از گوشی استفاده کرد، از این رو بایستی در رعایت نکات مراقبتی مربوط به ان نهایت دقت و توجه خود را به کار ببرید، با توجه به این توضیحات در ادامه به بررسی عمر مفید باتری  سامسونگ می پردازیم:

نحوه شارژ، یکی از عوامل تاثیر گذار در عمر باتری سامسونگ

در حالت کلی طراحی به کار رفته در باتری های لیتیوم یونی به گونه ای است که بعد از گذشت 300 الی 500 چرخه شارژ و دشارژ، 80 درصد از ظرفیت باتری باقی بماند اما در برخی موارد مشاهده شده است که تنها بعد از گذشت 100 مرتبه فرایند شارژدهی، ظرفیت شارژ باتری به 80 درصد و یا حتی کمتر نیز رسیده است که این بدین معنا است که عمر مفید باتری به شدت در حال کاهش می باشد.

یکی از عوامل تاثیر گذار در این زمینه نحوه استفاده کاربر از گوشی و همچنین نحوه شارژ آن است، توجه داشته باشید که برای شارژ گوشی خود از شارژرهای استاندارد و حتی الامکان از شارژ خود گوشی استفاده کنید.

همچنین می توانید از طریق محدود کردن میزان تخلیه شارژ باتری مانع از کاهش عمر مفید آن شوید به این معنا قبل از این که ظرفیت باتری به صفر برسد آن را به شارژر متصل کنید، بهتر است همیشه درصد شارژ باتری را مابین 40 الی 80 درصد نگه دارید.

مرکز فونی شاپ که در زمینه فروش باتری اورجینال به صورت انلاین فعالیت دارد به منظور ممانعت از خالی شدن کامل شارژ باتری اورجینال سامسونگ به کاربران توصیه می کند که ان را به دفعات بیشتری شارژ کنند و بر فرایند شارژ و دشارژ کنترل و مدیریت داشته باشند.

در ادامه برای درک بهتر این موضوع به بررسی تست باتری گوشی های نوت 5 و اس 5 که دو نمونه از پرچمداران سامسونگ هستند می پردازیم

عمر باتری سامسونگ نوت 5

باتری این مدل گوشی، دارای ظرفیت 3000 میلی امپر ساعت می باشد که تنها با یک بار فرایند شارژدهی کامل می تواند به مدت 28.5 ساعت برای مکالمه و 10 ساعت و 43 دقیقه برای وبگردی و مدت زمان 14 ساعت برای مشاهده فایل های ویدیوئی دوام بیاورد این درحالی است که باتری نوت 5 در مقایسه با باتری نوت 4 اندازه کوچکتری نیز دارد.

و در حالت کلی باتری اورجینال سامسونگ نوت 5 در حالت آماده به کار و شارژ کامل به مدت 85 ساعت می تواند مورد استفاده کاربران قرار گیرد از این رو می توان گفت که این مدل گوشی با توجه به ظرفیت باتری آن می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که در طول روز بیشترین میزان استفاده از گوشی را دارند.

عمر باتری سامسونگ اس 5

ظرفیت باتری سامسونگ اس 5 برابر 2800 میلی آمپر ساعت می باشد که در صورت پر بودن شارژ آن، می تواند به مدت 9 ساعت و نیم برای وب گردی دوام بیاورد، همچنین زمان استفاده برای مشاهده ویدیو و برقراری مکالمعه تلفنی در صورت شارژ کامل به ترتیب برابر 11 ساعت- 21 ساعت و 20 دقیقه می باشد.

البته این گوشی در صورتی که در حالت استندبای قرار بگیرد با یک بار شارژ کامل می تواند به مدت 72 ساعت عملکرد داشته باشد.

زمان تعویض باتری موبایل

با توجه به آنچه که در این مقاله بیان کردیم دانستیم پس از گذشت چند سال از خریداری گوشی حتی اگر تمام نکات مراقبتی باتری را رعایت کرده باشیم نیاز است که حتما برای تعویض آن اقدام کنیم.

اما لازم است که در زمان تعویض باتری به این نکته توجه داشته باشید که حتما برای کسب اطمینان از خریداری باتری اورجینال آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید که برای این منظور ما یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز فروش آنلاین باتری اورجینال فونی شاپ را معرفی می کنیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]