علمی و پزشکی

افزایش خطر ابتلا به کرونا با گرده‌های موجود در هوا

افزایش خطر ابتلا به کرونا با گرده‌های موجود در هوا

طبق شفافیت ، وقتی سطح آلودگی هوا زیاد است ، می توانید میزان بروز Covid-19 را افزایش دهید. این نتایج توسط یک مطالعه گسترده انجام شده توسط یک تیم بین المللی به سرپرستی محققان دانشگاه فنی مونیخ (TUM) انجام شده است. گروه های پرخطر می توانند با استفاده از مشاهدات کاهش گرد و غبار و ماسک فیلتر گرد و غبار از خود محافظت کنند.

در بهار سال 2020 ، شیوع ویروس کرونا با یک محصول گرده گیاهان در نیمکره شمالی همزمان شد. این مشاهدات یک تیم بین المللی از محققان را بر آن داشت تا تحقیقات گسترده ای انجام دهند. دانشمندان می خواهند بدانند كه آیا بین غلظت گرده در هوا و سطح بیماری قلبی رابطه قابل قبولی وجود دارد یا خیر.

گرده گل عامل مهمی در محیط است که بر میزان بیماری تأثیر می گذارد

تیم های بین المللی اطلاعات مربوط به آلودگی هوا ، شرایط آب و هوایی و بیماری های قلبی را جمع آوری کردند. دانشمندان داده های 31 کشور از پنج کشور غربی را با در نظر گرفتن تغییرات روزانه روز واقعه و تعداد کل تست های مثبت در محاسبه ، تجزیه و تحلیل کردند. این تیم دریافت که گرد و غبار در هوا می تواند به طور متوسط ​​44٪ از تغییرات را ایجاد کند ، در حالی که رطوبت و دما نیز در برخی موارد نقش دارد. در فواصل بدون محدودیت کرونا ، میزان بروز به طور متوسط ​​4 per در هر متر مکعب هوا در هر متر مکعب افزایش می یابد.

گرده موجود در هوا پاسخ ایمنی بدن را ضعیف می کند

غلظت زیاد گرده باعث ضعف پاسخ ایمنی بدن به ویروس های مجاری تنفسی می شود که می تواند باعث سرفه و سرماخوردگی شود. وقتی ویروس وارد بدن می شود ، سلولهای آلوده معمولاً پروتئین های پیام رسان را ارسال می کنند. این مورد در مورد Covid-19 نیز وجود دارد. این پروتئین ها که به عنوان اینترفرون های ضد ویروسی شناخته می شوند ، به سلول های مجاور سیگنال می دهند تا دفاع ضد ویروسی خود را افزایش دهند و مهاجمان را از بین ببرند. علاوه بر این ، سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با ویروس ها تحریک می کند.

اما اگر غلظت گرده در هوا زیاد باشد و دانه های گرده با ذرات ویروس استنشاق شود ، مداخلات کم سودتری رخ می دهد. پاسخ تورم مفید نیز تحت تأثیر قرار می گیرد ، بنابراین در روزهایی که غلظت زیاد است ، تعداد بیماری های تنفسی افزایش می یابد. همین امر در مورد Covid-19 صدق می کند. فرقی نمی کند افراد به گرده های مختلف حساس باشند.

استفانی گیلس ، نویسنده اصلی مقاله ، گفت: “شما نمی توانید از گرده های موجود در هوا جلوگیری کنید ، بنابراین افراد در گروه های پرخطر باید توجه داشته باشند که گرده های زیاد در هوا می توانند حساسیت به عفونت های تنفسی ویروسی را افزایش دهند.” افزایش آگاهی از این اثرات گام مهمی در جلوگیری و به حداقل رساندن اثرات Covid-19 است.

ماسک فیلتر ذرات می تواند محافظ خوبی باشد

کارشناسان به افراد در معرض خطر توصیه می کنند پیش بینی افزایش غلظت گرد و غبار را در ماه های آینده جدی بگیرند.

کلودیا تردول هافمن ، محقق دیگری ، می گوید که اگر غلظت گرده زیاد باشد ، استفاده از ماسک صاف ویروس ها و گرده ها را از طریق هوا دور می کند.