علمی و پزشکی

گفته میشود که در تحریمها دارو و غذا استثناء است

دارو از جمله کالاهایی است که مواد اولیه آن برای تولید داخل با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به کشور وارد میشود. خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد که مواد اولیه داروهای تولیدی و برخی از داروهای خارجی در سال آینده با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به کشور وارد میشود. به طوری که در چنین مواقعی شرکتهای خارجی ما را تحریم میکنند و برخی از آنها از آب گلآلود ماهی میگیرند و دارو را با چند برابر قیمت در اختیار ما قرار میدهند. این موضوع در حالی است که مسئولان ادعا میکنند که در تولید دارو خودکفا شدهاند اگر این چنین است این مشکل ناشی از کجاست؟ اما میتوان به کمک چنین شیوههایی به کار آن کمک کرد. تولید مواد اولیه دارویی از جمله عملکرد های جدید دانش بنیان هاست که در ادامه به بررسی آن پرداخته می شود.

خرید مواد اولیه دارو از پیشگامان شیمی

نام شرکت یا کارخانه دارو سازی، نام مدیر عامل، آدرس پستی، آدرس انبار و شماره تلفن همراه مسئول فنی، آدرس ایمیل و شماره تاریخ پروانه تاسیس شرکت یا کارخانه نیز از جمله موارد قابل ذکر هستند. داروهای شیمیایی معمولاً در آزمایشگاه و به دست پزشکان یا دارو سازان کشف شده و پس از تحقیقات کافی و تأیید مراجع رسمی در کارخانه های داروسازی تولید می گردند. پس از اینکه امضا انجام شد، به منظور اخذ کد رهگیری و قاچاق نبودن دارو در سامانه ثبت می شود. شرکت تکفا با هدف ايجاد بستري مناسب جهت طراحي و انجام طرحهاي به روز صنعتي ، تامين تجهيزات و ماشين آلات صنعتي و بالا بردن راندمان و بهره وري در صنايع ايران با اتکا به کارشناسان با تجربه داخلي و خارجي فعاليت مي نمايد. چون دولت تأمین کننده ارز میباشد و باید قیمت گذاری را انجام دهد. این استاندارد بیان کننده اصول و مبانی کلی و قابل قبول دستگاههای نظارتی برای تامین زیرساختها و فرایندهای تولید و شرایطی بشرح زیر است که ایجاد یک محصول سالم و مناسب را تضمین مینماید. در اروپا و ایالات متحده آمریکا ، این ماده از لحاظ سالم و بی خطر بودن مورد تأیید است.

خرید مواد اولیه پزشکی از irchem.ir

همواره توسط این شرکت دستاورد ها و محصولاتی فناورانه ارائه شده است که در تامین داخلی و کاهش نیاز کشور به واردات بی تاثیر نبوده است. معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: امسال نسبت به سال گذشته ارزبری دارو و تجهیزات پزشکی 20 درصد کاهش یافته و از 3.7 میلیون دلار به حدود سه میلیون دلار رسیده است چون به تولید داخل، بهای بیشتری دادیم و برخلاف گذشته، 60 درصد از ارز را بجای دارو به مواد اولیه اختصاص دادیم. معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: در سال گذشته سه درصد داروی ساخته شده وارداتی به کشور حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار و 97 درصد داروی تولید داخل، 750 میلیون دلار ارز بری داشته است. به گزارش ایفدانا، دکتر محمد رضا شانه ساز در نشست خبری دومین نمایشگاه بین المللی فارمکس که در سازمان غذا و دارو برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان کشور در تلاش هستند که با دروغ، شایعه پراکنی و اخبار کذب، سم یاس و ناامیدی را در رگ های جامعه تزریق کنند که با کار و تلاش رسانه ها و انعکاس اخبار واقعی از توانمندی فرزندان ایران، امید را به مردم ببر می گردانیم. دکتر شانه ساز یادآور شد: در آینده ای نزدیک با هدف گیری مناسب صنعت و سیاست های وزارت بهداشت، یکی از منابع مهم دنیا در تولید مواد اولیه دارو خواهیم شد و عزم وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار سندیکا، خودکفایی در حوزه مواد اولیه دارو است.

شانه ساز ادامه داد: اگر چه گفته میشود که در تحریمها دارو و غذا استثناء است، اما بنده به عنوان کسی که در تامین دارو نقشی را به عهده دارد، میگویم که این حرف یک دروغ بزرگ است و اتفاقا برنامهریزی شده که تامین دارو و تجهیزات پزشکی مردم ایران به عنوان اولویت دشمن، دچار مشکل شود، اما توانمندی شما این نقشه شوم آنها را نقش بر آب کرد. مواد اولیه موجود در این محصولات به گونهای به کار رفتهاند که در درمان بیماریها یا رفع مشکلات جسمی و روانی موثر باشند. کامران حاجینبی داروساز و کارشناس اقتصاد سلامت در خصوص وضعیت بازار دارو توضیح داد: در حال حاضر این بازار با مشکلات عدیدهای مواجه شده است و از گوشه و کنار جامعه اخباری مبنی بر کمبود داروها به گوش میرسد. با مشکلاتی که پس از تهدیدها و تحریم ها برای واردات مواد اولیه در بخش دارو به وجود آمد تولید داروها در بعضی بخش ها با مشکلات عدیده مواجه شد در نتیجه ناگزیر واردات مواد اولیه دارویی روی چین و هند و کشورهای آسیایی تمرکز کرد. سپس بستهها یا بطریهای پرشده در مسیر انتقال بازرسی و پس از درج مشخصات لازم روی آنها داخل جعبه بسته بندی میشوند.

اطلاعات بیشتر:

https://irchem.ir/pharmaceutical/