علمی و پزشکی

۳ خوردنی مفید برای عروق خونی

۳ خوردنی مفید برای عروق خونی

ایجاد اختلال در رگها در اثر تشکیل پلاک در دیواره داخلی باعث توقف جریان خون و کاهش جریان خون و اکسیژن به تمام قسمتهای بدن می شود. در این حالت ، اعضای بدن عملکرد مناسب خود را از دست می دهند و اعضای بدن آسیب می بینند.

به گزارش تیتر نیوز ، شریان ها از سر تا پا به همه قسمت های بدن خون و اکسیژن منتقل می کنند ، بنابراین داشتن یک شریان سالم مهم است ، اگرچه معمولاً تعداد زیادی از افراد از تصلب شرایین رنج می برند.

کلسترول خوب (HDL) به کنترل سطح کلسترول بد (LDL) کمک می کند و برای حفظ این تعادل مهم است. در حقیقت ، مقادیر بالای کلسترول بد کشنده تلقی می شود زیرا اغلب به موقع تشخیص داده نمی شوند.

طبق سایت رژیم “پیشگیری از رژیم” ، رایج ترین غذاهایی که به انسداد عروق مسدود شده به طور طبیعی و بدون دارو کمک می کند و کلسترول را به سرعت کاهش می دهد ، به شرح زیر است:

گرسنه

این ماده مغذی از اتصال کلسترول به دیواره رگ ها جلوگیری می کند ، بنابراین از لخته شدن عروق و خون جلوگیری کرده و فشار خون را کاهش می دهد.

تومور

هدر همچنین یکی از ادویه هایی است که به درمان رگ های مسدود شده کمک می کند و کلسترول بد را کاهش می دهد و عملکرد قلب را بهبود می بخشد. کورکومین خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد.

چربی

ترکیب فیبر محلول در این رژیم غذایی این غذا را برای سلامت قلب مفید می کند. فیبر محلول وارد کلسترول می شود و به بدن کمک می کند تا آن را راحت تر هضم کند. همچنین سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد.

از دیگر عوامل جلوگیری از گرفتگی عروق و کلسترول بالا می توان به ترک سیگار ، پرهیز از الکل ، حفظ وزن متعادل ، جلوگیری از استرس و اضطراب و انجام معاینات منظم و آزمایش خون اشاره کرد.

انتهای پیام