اولویتهای پزشکی و کرونایی دولت آینده
اشاره به سه جنبه مهم در زمینه بهداشت ، از جمله اقتصاد بهداشت ، ساختارهای بهداشتی و نیروی انسانی ، که باید در دولت بعدی مورد توجه قرار گیرد و برنامه های خاص و خاص در این زمینه ها باید توسط سازمان نظام پزشکی کشور سازماندهی شود. رهبر تأکید کرد که در همان زمان ، برای کنترل بحران کرونا ، موضوع واکسن باید جدی گرفته شود.
در مصاحبه ای با تیتر نیوز ، دکتر محمدرضا ظفر گاندی وی درباره چالش های پیش روی بخش بهداشت و اقداماتی که دولت بعدی باید برای مقابله با این چالش ها بردارد ، گفت: “ما باید به یاد داشته باشیم که موضوع” سلامت “در انتخابات ریاست جمهوری در همه کشورها مهم است و برنامه ای که نامزدهای ریاست جمهوری دارند برای سلامتی ، به عنوان مهمترین مسئله مردم ، در انتخاب نامزدهای برتر و مردم نقش اساسی دارد. بنابراین ، اگر نیازهای مردم را ملاک قرار دهیم و رای مردم را در نظر بگیریم توجه داشته باشید که مطابق با این نیاز واقعیت این است که سلامتی یکی از بالاترین سطوح است. حتی اگر خانواده ها برای نتیجه نهایی مبارزه کنند ، آنها نمی خواهند با مشکلات مالی و مشکلات بهداشتی روبرو شوند.
مثلث کیفیت انگیزه های بهداشتی 3 جنبه
وی افزود: بر این اساس ، در کشورهای پیشرفته دنیا ، یکی از اولویت های کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام این است که در بخش بهداشت چه برنامه هایی دارند ، چه بودجه ای اختصاص می دهند و در این زمینه چه راهی را طی می کنند. با این حال ، انتظار می رود که افرادی که در حال حاضر برای ریاست جمهوری در کشور نامزد می شوند ، از شعارها و حرفه های عمومی که نمی توان روی آنها حساب کرد یا به کمیته های اجرایی تبدیل می شوند دور شوند. بلافاصله در برنامه های خود اعلام کنید که سه دسته برنامه در اقتصاد بهداشت ، ساختار بهداشتی و قدرت سلامت؟ به نظر می رسد این سه دسته سه جنبه از مثلث بهبود سلامت هستند که به هم مرتبط هستند. روابط آنها به این دلیل است که اگر ساختار بهداشت احیا و اصلاح نشود ، هر چقدر بودجه بالایی در بخش بهداشت داشته باشد ، باز هم هدر خواهد رفت و ناکارآمد خواهد بود ، و البته اگر هر دو مورد بدون آن باشند با در نظر گرفتن نقش موثر اگر نیروی اشغالگر حرفه ای و با کیفیتی در زمینه بهداشت به کار گرفته شود و اگر نیروی کافی و حرفه ای تأمین و پشتیبانی نشود ، طبیعتاً نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.
چالش های اقتصاد سلامت
افزایش سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی
ظفر گاندی شاخص های موجود در اقتصاد بهداشت را تشریح کرد و ادامه داد: مسئله در اقتصاد سلامت این است که میزان بودجه اختصاص یافته از تولید ناخالص داخلی یا تولید ناخالص داخلی شاخصی در این زمینه و در همه کشورهای جهان است. “جایگذاری. به عنوان مثال ، این شاخص در حال حاضر در برخی از کشورهای اروپایی 18 و در ایالات متحده حدود 20 است. طبیعتاً ، افزایش این شاخص در کشور ما ، که اکنون هشتاد درصد است ، می تواند سطح بالایی از اقتصاد سلامت را تعریف کند.
فعالیت های اقتصاد سلامت؛ در بیماری ها ، بیمه باید به مردم پرداخت شود
وی همچنین گفت که عملکرد اقتصاد سلامت تقویت بیمه و حمایت بیمه از مردم است. این بدان معناست که اگر بیمه ما به اندازه کافی قوی باشد که بتواند از پس پرداخت از جیب مردم بکاهد ، در این صورت مسئله اقتصاد طبیعی می تواند از تصمیم مردم پشتیبانی کند تا در صورت بیماری و نه از جیب ، بیمه بگیرند. انجام دادن.
هزینه های بهداشتی باید محاسبه و به طور دقیق گزارش شود
گاندی تأکید کرد: “در عین حال ، در اقتصاد سلامت علاوه بر رشد تولید ناخالص داخلی و حمایت کافی و قاطع از بیمه ، مقوله دیگر این است که هزینه های بهداشتی به صورت واقعی محاسبه و تبلیغ می شود.” بر این اساس گفته می شود که تعرفه های واقعی برابر با هزینه است. اگر این دسته بندی ها به درستی ارزیابی و حساب نشوند ، کیفیت خدمات بهداشتی به طور طبیعی کاهش می یابد. یک تصور غلط رایج این است که آنها فکر می کنند تعرفه ها معادل بازدید است. در حالی که اینطور نیست. تعرفه های اصلی بهداشتی حدود 9٪ ویزیت است و در هزینه های دیگر شامل داروها ، اتاق های هتل ، قطعات فنی ، خرید تجهیزات و غیره می باشد. اگر این هزینه ها تأمین نشود چه اتفاقی می افتد؟ به عنوان مثال ، اگر هزینه واقعی هتل تأمین نشود ، کیفیت بیمارستان چه دولتی و چه خصوصی کاهش می یابد. در حالی که باید تختخواب ، ملحفه ، غذا و غیره به بیمار ارائه شود ، مگر اینکه هزینه ای که تعرفه اصلی است در نظر گرفته شود ، البته نمی توان آن را با کیفیت تهیه کرد. در مورد دارو ، تجهیزات و سایر موارد نیز همین امر صدق می کند.
وی افزود: به عنوان مثال ، این امر می تواند در قسمت فنی نیز اتفاق بیفتد ؛ قسمت فنی به این معنی است كه تجهیزات موجود در بیمارستان مانند MRI ، سی تی اسكن و غیره تخفیف دارند و اگر این آسیب در قسمت فنی وارد شود در تعرفه دیده نمی شود ، بنابراین بعد از مدتی این دستگاه ها از بین می روند و می سوزند و جایگزینی آنها امکان پذیر نیست.
دو بعد از ساختار بهداشتی ؛ از پزشک خانواده و سیستم ارجاع گرفته تا پرونده و نسخه الکترونیکی
مدیر کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به جنبه دوم بخش بهداشت ، با اشاره به بحث در مورد ساختار بهداشت ، گفت: “سالها در برنامه های توسعه و برنامه های بودجه سالانه ، مسئله سیستم ارجاع ، پزشک خانواده و سطح باید در قانون به درستی اجرا شود. “اما در عمل می بینیم که اقدامات لازم و کافی در این زمینه انجام نشده است. اکنون می بینیم که به دلیل کمبود سیستم ارجاع و پزشک خانواده ، اگر کسی در کشور دفترچه بیمه داشته باشد ، می تواند امروز به یک پزشک ، فردا به پزشک دیگر و فردا به پزشک دیگری مراجعه کند و هر یک از آنها پزشک نیز مراجعه خواهد کرد دارو دریافت کنید ، درخواست آزمون و غیره. و طبیعتاً این مسئله دو برابر هزینه در سیستم مراقبت های بهداشتی کشور را می پردازد. اکنون ، برای استفاده بهینه از اقتصاد سلامت ، باید ساختار بهداشتی مناسبی داشته باشیم ، یک قسمت سیستم ارجاع ، فیزیک خانواده و سطح خدمات بود و طرف دیگر پرونده الکترونیکی و نسخه الکترونیکی آن است. یعنی اگر با این دو جنبه روبرو شویم ، می توان گفت که می توانیم از اقتصاد سلامت بهتر استفاده کنیم.
هیچ پشتیبانی نیروی پزشکی وجود ندارد
بحران های کمک
ظفر گاندی همچنین در مورد قدرت نیروی پزشکی گفت: “نیروی پزشکی یکی از با استعدادترین استعدادهای کشور است که در کنکور قبول شده ، دوره های آموزشی دقیق و متأسفانه در سایر زمینه های تحصیلی را پشت سر گذاشته است.” برعکس ، تعهدات خدمات را ارائه می دهد. در سطوح مختلف خارج از مرکز. “بنابراین پس از اتمام داروی عمومی ، آنها مجبورند چندین سال به مناطق محروم بروند و پس از تخصص و فوق تخصص همان کار را می کنند و این مسئله بدون حمایت لازم کار زیادی را تحمیل می کند. ، ما هستیم شاهد یک بحران اهدا کننده ، که در آن جامعه جوان اهدا کننده با سختی ها ، ناامیدی ها و مشکلات زیادی روبرو شده است. این به این دلیل است که یک دستیار در طول دوره کمک خود یک حقوق می گیرد که بسیار ساده است. و حداقل با زندگی مناسب نیست. یکی از همکاران ما ، که بدون شک متاهل است و متاهل بوده است ؛ از 2.5 تا 3.5 میلیون تومان متغیر است. این تعداد چیزی نیست که بتواند از عهده این افراد برآید. یک زندگی سالم و حداقل را فراهم کنید. در همان زمان ، آنجا بسیاری از مشکلات دیگر مانند بیمه ، امید به محیط کار آینده و غیره است.
هشدار مهاجرت نجیب
وی تأکید کرد: ما نمی گوییم که هیچ کس برای ارائه خدمات به مناطق محروم برود اما این مناطق باید پوشش خدمات داشته باشند اما این اقدام باید با حمایت کافی باشد. شما نمی توانید به کسی بگویید که به گوشه های دور کشور برود ، اما ما از شما پشتیبانی نمی کنیم. اگر امکانات تشخیصی برای این افراد فراهم شود ، مطمئن باشید که در مناطق محروم رقابت وجود دارد و همه آنجا را ترک می کنند. با این حال ، ضروری است که این حمایت واقعی انجام شود. من به عنوان یک معلم دانشگاه می گویم اگر این اتفاق نیفتد ، به مشکل برمی خوریم. در واقع ، یکی از نگرانی های اصلی ما امروز مهاجرت و مهاجرت است. در نظر بگیرید که یادگیری پزشکی ، تخصصی شدن برای خانواده آنها چقدر هزینه دارد و وقتی این مرد بزرگ شد و به مرحله خدمت به مردم رسید ، او به دنبال جای دیگری است. زیرا او آینده بهتر و روشنی را برای خود می بیند.
ظفر قندی گفت: آنچه من در سازمان نظام پزشکی می بینم این است که ما هر ساله حدود 3000 درخواست وضعیت خوب داریم ، این سندی است که مردم می خواهند کشور را ترک کنند. البته ، ما نمی دانیم که چه تعداد نفر از کشور خارج می شوند ، اما این یک علامت ناخوشایند برای آینده کشور است. اگر این مجموعه پیدا نشود ، ما با نیروی کار نیز مشکل خواهیم داشت. بنابراین ، با توجه به این سه جنبه در زمینه بهداشت ، برنامه های کمی و خاصی باید توسط داوطلبان ارائه شود.
اولویت های تاج دولت بعدی
مراقبت لازم برای واکسن کرونا
مدیر کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به بحران کرونا و اقداماتی که دولت بعدی باید در این زمینه انجام دهد ، گفت: از طرف دیگر ، ما در بحران کرونا هستیم و طبیعتاً اولویت بخش بهداشت دو برابر شده است. “است. در همه کشورها “بنابراین همینطور است. بنابراین ، برای گروه تاج ، هم از این سه جنبه ، تأمین بودجه لازم ، برخی ساختارها و نیروی انسانی ، و هم توجه بیشتر به تهیه واکسن ها ضروری است.
ظریف گاندی با بیان اینکه آنچه از مرگ و میرهای امروزی محافظت می کند و میزان ابتلا به ملت ها را کاهش می دهد سطح کنترل استانداردهای بهداشتی و واکسن ها است ، افزود: شرایط کنترل استانداردهای بهداشتی در کشور ما مانند کشورهای پیشرفته نیست. بنابراین می بینیم که کشورهایی مانند نیوزیلند ، استرالیا ، چین ، کره و … در این زمینه عملکرد خوبی داشته اند و تا حد زیادی توانسته اند بیماری را کنترل کنند. تعداد کشته ها در برخی از این کشورها کاهش یافته و در برخی کشورها تعداد کشته ها در هر هفته یک نفر است. مسئله دوم واکسیناسیون است. ما باید مقدار واکسنی را که اکنون در کشور ما انجام شده است با کشورهای منطقه مقایسه کنیم. می بینیم که این کشورها با بهبود شرایط واکسیناسیون بهتر قادر به جلوگیری و کنترل مرگ و میر و بیماری ها هستند. بنابراین کشور ما ، در زمینه تنظیم مقررات اجتماعی ، به دلیل مشکلات اقتصادی در کشور ، امکان تعطیلی طولانی مدت یا حمایت از ماندن در خانه وجود ندارد ، ما باید بیشتر بر روی واکسیناسیون تمرکز کنیم و به محض دسترسی به گروه های آسیب پذیر . و سپس کل جامعه را واکسینه کنید. میزان واکسیناسیون در حال حاضر حدود دو و نیم تا سه درصد است که برای پوشش جمعیت برای کنترل بیماری کافی نیست.
سیزده دولت و برنامه تحول سلامت
رئیس سازمان نظام های پزشکی در پاسخ به اینکه دولت بعدی باید در مورد برنامه تحول سلامت چه برنامه ای داشته باشد ، گفت: طرح انتقال سلامت جنبه ها و انتصابات مختلفی برای بسیاری از بخشهای بهداشت دارد. به نظر من ، در اقتصاد سلامت ، حمایت از طرح تحول ارائه شده است و در این طرح ، رشد تولید ناخالص داخلی در بخش بهداشت خوب و حدود دو درصد رشد داشته است که رشد خوبی است. طرح تحول سلامت. نظارت بر قوانین ساختار اجرایی هماهنگ نبود ، افزایش زیاد بودجه به هدف مورد نظر آنها نرسید. اگر ما پول اضافی را صرف آن فعالیت داخلی نکنیم ، بیشتر این ممکن است از بین برود. علاوه بر این ، با مشکلاتی که دولت با آن روبرو بود ، تحریم های ایالات متحده و موارد دیگر ، ادامه این پشتیبانی امکان پذیر نبود.
ظفر گاندی تأکید کرد: اگر آنها بتوانند در ابعاد حمایت اقتصادی از بخش بهداشت برنامه تحول سلامت ارائه دهند تا کنترل های نظارتی به جای آنها انجام شود ، موفقیت در این زمینه حاصل می شود.
انتهای پیام