خرید بهترین گرافیک در سال 2021

از موارد تاثیر گذار در داغ شدن بازار کارت گرافیک ارزهای دیجیتال بود که موجب تقاظای بیشتر و تورم این کالا شد. مسئله بررسی شده در این در این مطلب بررسی تخصصی و موشکافانه super 1650 و ۱۶۵۰ با رده های مشابه خود از لحاظ قیمت و عملکرد است.

خرید بهترین گرافیک در سال 2021

نکته اول: در حالیکه قیمت ها به صورت چشمگیری در حال افزایش است و تحت تاثیر شدید رشد ارز دیجیتال و بالا رفتن تقاضای بازار برای مصارف گیمینگ می باشد؛ تولیدات ارز دیجیتال و بالا رفتن تقاظای بازار نیز با محدودیت زیادی مواجه شده است که مجموعا باعث اشفتگی بازار کارفیگ گردیده است. این موضوعات از لحاظ رده قیمتی و محصولات موجود در ایران کاربران را با محدودیت واجه کرده است.

شاید کمتر از ۶ ماه پیش می توانستید با گزینه هایی مانند ۱۶۶۰ و ۲۶۰ و ۵۶۰۰ از خانواده رادئون را تنها با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان داشته باشید. حتی ۵۷۰ نیز با رنج قیمتی حدود ۱۵ تا ۱۸ میلیون قابل دسترس بود. در حاضر حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ درصد افزایش یافته قیمت داشته ایم؛ پس انتخاب هایی در محدوده ۱۰ تا ۱۵ میلیون به ۱۶۵۰ محدود می شود.

پیش از پرداختن به بحث، لازم به ذکر است که با توجه به قیمت های بازار، رنج قیمت هایی که برای این کارت گرافیک ها در نظر گرفته شده، از بازهی 1 میلیون تا 90 میلیوون است. هر یک از مدلهای معرفی شده به نوعی نماینده ی آن مدل کارت گرافیک محسوب می شود و در بازار، پایین ترین قیمت را به نسبت باقی گرافیک های موجود دارا است.

به خاطر داشته باشید از هر برندی که این کارت ها را خریداری کنید، عملکردی مشابه را دریافت خواهید کرد و نمونه های معرفی شده صرفا نمونه های از آن مدل را معرفی می کند. برای هر مدل از شرکت Nvidia، یک مدل از شرکت AMD نیز معرفی می شود تا کاربرانی که به محصولات یکی از این شرکت ها علاقه دارند، از اطلاعات منتشر شده سود ببرند.

در خرید کارت گرافیک ها حتما به این نکته توجه داشته باشید که بدون داشتن یک پردازنده ی هماهنگ با آن، با گلوگاه سخت افزاری مواجه خواهید شد و نمی توانید از تمام قدرت کارت گرافیک خود بهره ببرید. پس سعی کنید در انتخاب این دو قطعه، همیشه توازن لازم را برقرار کنید.

در این مقاله سعی کردیم بیشتر طبق نظرات مردم، بررسی های سایت های تخصصی حوزه گیم و همچنین تجربه، در انتخاب بهترین کارت گرافیک در رنج قیمتی مشخص به شما کمک کنیم. به همین دلیل سعی کردیم تصویری از بنچمارک های مختلف ارائه ندهیم، چراکه با بررسی های انجام گرفته، اکثرا توصیه می شود که به بنچمارک های ارائه شده در وبسایتها توجه خاصی نداشته باشیم.

چرا که شرایط بررسی در بنچمارک ها و قطعات دیگر مورد استفاده در تست ها، در اکثر مواقع متفاوت با آنچه شما خریداری می کنید است و قطعا این بدان معنا نیست که نتیجه ی بنچمارک ها غیر قابل اعتماد است. وبسایت های معتبر زیادی وجود دارند که می توان با توجه به آنها اقدام به خرید محصولات مختلف کرد و در این مقاله نیز پیشنهاد نهایی ما، بر اساس همین وبسایت های معتبر بود.

با اینحال، انتخاب نهایی بر عهده ی شما مصرف کنندگان عزیز است. یادآوری این نکته ضروری است که در خرید کارت گرافیک، به خرید یک پردازنده ی مناسب در کنار آن توجه بسیار زیادی داشته باشید تا از گلوگاه سخت افزاری جلوگیری کنید.

قیمت کارت گرافیک در بازار ایران

قیمت کارت گرافیک دلیل اینکه بدون معرفی کارت گرافیک GTX 1050 به سراغ مدل GTX 1050 Ti رفتیم این بود که قصد داشتیم کارت گرافیکی معرفی کنیم که از تنظیمات سطح متوسط به پایین، فراتر رفته و در وضوح تصویر ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ الی ۶۰ فریم بر ثانیه بازیها را اجرا کند.

2 میلیون تومان دارند که با توجه به امکان خرید کارت گرافیک های GTX 1050 Ti در این بازهی قیمت، پیشنهاد میشود خرید آنها را از برنامه ی خود خارج کنید. کارت گرافیک GTX 1050 Ti با ۴ گیگابایت حافظه ی اختصاصی، ۷۶۸ واحد کودا و یک رابط ۱۲۸ بیتی، توانایی اجرای تعداد زیادی از بازیهای روز را با اعمال تنظیمات متوسط، وضوح تصویر ۱۰۸۰P و سرعت ۳۰ الی ۶۰ فریم بر ثانیه دارا است.

با اینحال، شاید مجبور باشید برای اجرای برخی از بازیها در وضوح تصویر ۱۰۸۰P و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، اندکی تنظیمات بازی را تغییر داده و بر روی Low قرار دهید. مشخصات فنی این کارت به شرح زیر است.

برای به دست آوردن بهترین کارت گرافیک نیازی به صرف هزینه زیاد نیست. به لطف رقابت شدید Nvidia و AMD، کارت گرافیک ها نه تنها قدرتمندتر شده اند، بلکه مقرون به صرفه تر نیز هستند. اکنون می توانید RTV 3080 باورنکردنی Nvidia را خریداری کنید، که مقرون به صرفه تر از سری RTX 3000 است یا حتی ممکن است بتوانید بدون صرف هزینه زیاد، یک پردازنده گرافیکی AMD ارزان تر از سری Big Navi بخرید.

از آنجا که GPU قلب و روح رایانه شماست، بدون خرید کارت گرافیک خوب به راحتی نمی توانید این کار را انجام دهید. خواه یک گیمر باشید یا یک ویرایشگر ویدئو با تعدادی پروژه 4K که به شما کمک می کند از رایانه خود بیشترین بهره را ببرید. با انتخاب بهترین کارت گرافیک امیدوارید که Cyberpunk 2077 یا Horizon Zero Dawn را با وضوح خیره کننده 4K تجربه کنید یا پروژه های بزرگی را در Premiere Pro آماده کنید.