عمومی

چگونه نرم افزار CRM می تواند در انبارداری سازمان ها موثر باشد؟

انبار مهم ترین بخش در هر شرکتی است و مدیریت آن امی مهم و ضروری تلقی می شود. برای موفقیت سازمان خود به یک برنامه مدیریت CRM خوب نیاز دارید. اگر از من در مورد تعریف CRM سوال کنید، می گویم این برنامه ای است که به شما کمک می کند تجارت خود را بهتر مدیریت کنید، اما همچنین آن را به سطح دیگری می رساند.

این واقعیت است که هر روزه شرکت های بیشتری​​، در حال سرمایه گذاری در نرم افزار های CRM برای مدیریت فرایندهای تجاری خود هستند. در ادامه در مورد مدیریت ارتباط با مشتری، ساده سازی فرایندهای تجاری و موارد دیگر صحبت می کنیم.

چگونه نرم افزار CRM می تواند در انبارداری سازمان ها موثر باشد؟

فرآیند انبارداری

انبار مکانی است که می توان مواد اولیه یا کالاهای تولید شده را قبل از تولید و توزیع یا صادر یا فروش نگهداری و انبار کرد.

بنابراین، هر شرکتی که درگیر خرید، جمع آوری یا تولید، ذخیره و تحویل کالا باشد به یک انبار و روشی برای کنترل عملکرد آن نیاز دارد. تعریف فرآیندهای جریان انبار و مواد به نوع عملیات، حجم پردازش شده و پیچیدگی بستگی دارد.

سیستم مدیریت انبار چیست؟

سیستم مدیریت انبار یک راه حل نرم افزاری است که به طور کلی باعث افزایش دید و مدیریت عملیات زنجیره تأمین از فروشنده به فروشگاه می شود. شرکتها از این نرم افزار برای بدست آوردن اطلاعات دقیق در مورد سطح سهام، شناسایی یا استاندارد ذخیره سازی، جمع آوری، بسته بندی، فعالیتهای حمل و نقل، ردیابی کالاها از انبار از طریق تحویل مشتری و مدیریت بازگشت استفاده می کنند.

نرم افزار CRM یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری،نرم افزاری است که به شما کمک می کند تا پروسه انبارداری خود را تا حدی پیش ببرید و از مزیت یکپارچه سازی آن با نرم افزار انبارداری خود بهره مند شوید.

بیایید نگاهی به ویژگی های نرم افزار بیاندازیم که شرکت ها را قادر می سازد از نرم افزار های CRM استفاده کنند.

  • مدیریت روابط
  • دسترسی به تلفن همراه
  • مدیریت رهبری
  • گزارش ها و پنل ها
  • پیش بینی فروش

مدیریت روابط

CRM راهی برای ردیابی مشتریان و سایر ارتباطات اصلی برای مشاغل بود. این روزها تقریباً در تمام مشاغل نرم افزارهای CRM موجود است. اگر یک شرکت زنجیره تأمین را مدیریت کنید، طبیعتاً چندین اتصال خواهید داشت که برای مدیریت آنها لازم است.

برنامه CRM کاربر پسند به یک ماژول مدیریت مجهز است که به کاربران امکان می دهد تا به راحتی تمام اطلاعات مشتری را ضبط کنند و به آن ها دسترسی پیدا کنند. همچنین به تکمیل وظایف مرتبط با این اطلاعات کمک می کند. این شامل ارسال ایمیل های فردی، ایجاد رویدادهای تقویم، ارسال پیشنهادات یا ارسال یادداشت های بعدی و موارد دیگر است.

دسترسی به تلفن همراه

آیا شما یک شرکت زنجیره تأمین دارید و از طریق تلفن همراه به ارتباطات و گردش کار خود دسترسی ندارید؟ چطوری یا چگونه واقعیت این است که تقاضا برای دسترسی به تلفن همراه طی چند سال گذشته به سرعت افزایش یافته است.

رویکردهای زنجیره تحویل دیجیتال

مهم است که شما چندین مشاغل چند ملیتی با کارمندان داخلی داشته باشید. شما ممکن است در یک سفر کاری باشید، یا شاید لازم باشد با مشتری یا مشتری کار کنید تا از این موضوع مطلع شوید. اگر CRM دارید، می توانید به راحتی در خارج از دفتر کار خود یا از راه دور از طریق رایانه رومیزی به آن دسترسی پیدا کنید.

مدیریت سرنخ

اگر فکر می کنید فقط حفظ و مدیریت روابط تجاری خود برای کسب و کار شما کافی است، بیایید آن را برطرف کنیم. نرم افزار های CRM با کیفیت برای شرکت های مدیریت زنجیره تأمین دارای قابلیت مدیریت سرنخ هستند. این به تیم های بازاریابی و فروش شما این امکان را می دهد تا بهترین مشتریانی را که با آنها تعامل دارند برای افزایش سود شناسایی کنند.

این بر اساس عوامل مختلفی از جمله داده های جمعیتی، آخرین زمان خرید، نوع کار و موارد دیگر است. برخی از نرم افزار های CRM به شما امکان می دهد فیلترها و دسته های سفارشی ایجاد کنید که به شما در افزایش کارایی و بهره وری کارمندان کمک می کند. همچنین به آنها کمک می کند تا در زمان مناسب بر روی پتانسیل مناسب تمرکز کنند.

گزارش ها و پنل ها

داشتن یک سوابق تجاری ایده خوبی است. اما آیا می دانید چگونه از آن به طور موثر استفاده کنید؟ با تشکر از سیستم های CRM مدرن، نیازی به استخدام یک نفر ندارید تا تمام داده های شما را در یک جدول قرار داده و به صورت نمودار ارائه دهد. با چند کلیک در برنامه CRM می توانید کار را برای شما انجام دهیم. جالب توجه است، نرم افزار های CRM مدرن دارای برخی از ویژگی های اضافی مانند مدیریت رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی، بازاریابی از طریق ایمیل و… هستند.

اطلاعات جمع آوری شده در طول زمان را می توان توسط داشبورد و ابزارهای هوش تجاری که با گزارش های متعدد تکمیل شده اند، استفاده کرد. صاحبان مشاغل می توانند آمار مهم داده ها را در بسیاری از قالب های جذاب بصری مشاهده کنند. مزیت استفاده از CRM این است که این گزارشات به صورت بلادرنگ به روز می شوند و می توان از هر مکان و هر زمان به آنها دسترسی داشت. این زمانی مفید است که در یک جلسه کاری هستید و به تجزیه و تحلیل سریع فروش نیاز دارید.

پیش بینی فروش

مردم می گویند خدمات مشتری مهم است، اما در واقع همه چیز در مورد فروش است. قانون ساده این است که هرچه فروش بیشتری ببندید سود بیشتری خواهید داشت. با استفاده از تمام اطلاعات جمع آوری شده در CRM، سیستم می تواند گزارش هایی را تهیه کرده و پیش بینی های فروش هفته ها یا ماه های آینده را ارائه دهد. این نه تنها عملکرد بالقوه درآمد کسب و کار شما را تجسم می کند، بلکه به شما کمک می کند تا موفقیت آینده خود را پیش بینی کنید.

فرصت های فروش هر روز ایجاد می شود. CRM ضمن کسب درآمد از این فرصت ها، از داده های شما برای تعیین احتمال وقایع مختلف آینده استفاده می کند. این به تیم فروش کمک می کند تا با آگاهی بیشتری تصمیم گیری کنند و حتی به آنها اجازه می دهد استراتژی های خود را اصلاح کنند.

شخصی سازی

با وجود بسیاری از نرم افزار های CRM در بازار، توسعه دهندگان اکنون بر روی نرم افزارهای CRM قابل تنظیم تمرکز کرده اند. این به این دلیل است که محل کارهای مختلف فرآیندهای گردش کار متفاوتی دارند و همه به چیزی نیاز دارند تا کار خود را به راحتی انجام دهند. به همین ترتیب، ممکن است یک ویژگی برای یک شغل مهم باشد، در حالی که ویژگی دیگر کاملاً بی فایده باشد. این نیاز به یک برنامه CRM قابل تنظیم را ایجاد می کند.

مزیت CRM قابل تنظیم این است که شما می توانید به راحتی گردش کار گسترده خود را تقلید کرده و در وقت زیادی صرفه جویی کنید. صرف نظر از اندازه تجارت و صنعت خود، قادر خواهید بود بر اساس نیاز خود برنامه ای را طراحی کنید. یک نرم افزار خوب CRM کاملاً با تجربه شما سازگار است و به رابط کاربر پسند، صفحه شخصی و بسیاری از ابزارهای تسهیل دیگر تجارت مجهز شده است. این ابزارها بیشتر فرآیندهای کاری شما را خودکار می کنند، بنابراین شما هوشمندانه کار می کنید نه سخت تر.

در اینجا چند روش وجود دارد که CRM می تواند به شرکت های نرم افزاری کمک کند. امیدواریم که برای شما مفید بوده باشند.