عمومی

آشنایی با نحوه طراحی و ساخت آلاچیق فلزی

محدودیت های معمول مربوط به فرم و نمای ساختمان های شهری، برای ویلاها بسیار اندک است زیرا ساخت ویلا اغلب در نواحی حومه ای صورت می گیرد. همین امر باعث رویکردهای خلاقانه و آزاد در پلان و حجم آنها می شود. نوع و فرم سقف ویلا نیز جدا از این امر نمی باشد. یکی ار انواع سقف ها، سقف شیبدار است. در ادامه به بررسی یک ویلا با سقف شیبدار و اجرای الاچیق فلزی می پردازیم.

آشنایی با نحوه طراحی و ساخت آلاچیق فلزی

سایت این ویلا در یکی از حومه های ایالت واشنگتن آمریکا و در کنار یک دریاچه واقع شده است. این منطقه دارای بافتی طبیعی و پوشیده از درختان همیشه سبز و بلند است و در فصول سرد سال شاهد برف های سنگین و بارندگی های زیادی است. دو حجم تشکیل دهنده ساختار ویلا هستند و شیب آنها در خلاف یکدیگر است. قابل استفاده بودن در چهار فصل، ویژگی مهم آن است. پیشامدگی های سقف از نما در برابر بارندگی و برف محافظت می کنند و در تابستان سایه اندازی مناسبی را فراهم می آورند.

معایب انواع سقف شیبدار ترکیبی: قابلیت جذب آب که در بلند مدت تغیر شکل می دهد یا شکننده می شوند، گارانتی پایین تر نسبت به رقبای خود و ظاهری با اصالتی کمتر – همچون الماسی مصنوعی در برار نمونه اصلی. مزایای سقف شیبدار مصنوعی: سبک بودن، قابلیت اجرای ساده، تنوع رنگ و طرح. معایب سقف شیبدار مصنوعی: قابلیت جذب آب که در بلند مدت تغیر شکل می دهد یا شکننده می شوند.

در زمان ساخت و یا بازسازی یک سازه چیزی که انتخاب آن ممکن است شما را بیشتر به چالش بکشد، انتخاب سقف می باشد. همان گونه که میدانید وظیفه سقف به حفاظت از خانه و ساکنین در برابر عواملی چون باد، باران، عناصر خارجی و … ختم نمیشود و قدری بیشتر از آن چیزی که به نظر می آید در ساختار و حتی ظاهر ساختمان نقش دارد.

سقفها میتوانند فضای قابل استفاده بیشتری در اختیارتان قرار بدهند و در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار تاثیر گذار باشند. سقف های شیبدار نوعی از سقفها هستند که به خاطر ظاهر زیبایی که دارند، همچنین کمک به سرفه جویی در مصرف انرژی و بهینه سازی بنای سازه محبوب میباشند.

اما باید دانست که هر سقفی مناسب شرایط جوی خاصی میباشد. از همین رو بر آن شدیم تا انواع سقف شیبدار را به همراه مزایا و معایب آن به شما معرفی کنیم که باید در محاسبات سازه ای ساختمان درج گردد. درصورتی که در حال بازسازی ساختمان و یا فقط سقف هستید، باید دقت داشته باشید. که وزن سقف جدید نسبت به نوع کهنه آن بیشتر نشود .که درغیر این صورت مبتلا مشکل می شود و امکان دارد.هزینه زیادی را برای جایگزین کردن سقف جدید متحمل شوید. بی گمان سقف ها سالیانه احتیاج به مراقبت دارند و چه تو ساختمان و چه بیرون متعلق به ها باید چک شوند و عیب های احتمالی مانند شاسی کشی آهن رفع گردند.

خرپا بر دو نوع چوبی و فلزی ساخته می شود در نتیجه باید حتما به انتخاب نوع دقیق خرپا نیز توجه داشت که همه این موارد بعد از مشورت با متخصصین و مهندسین شرکت ویلا سقف برای شما روشن خواهد شد. سقف تک بر یا ( Sloping Roof ) تنها یک ضلع دارد. پانل شیبداری که به یک دیوار بلند متصل شده است. میتوانید آن را به عنوان یک سقف شیروانی در ذهن خود مجسم کنید که از وسط به دو نیم تقسیم شده است یا یک سقف مسطح که زاویهای ٤٥ درجه به خود گرفته است.