علمی و پزشکی

آیا استفاده از داروهای بی‌حسی ‌موجب کاهش اثر یا بی اثر شدن واکسن کرونا می‌شود؟

آیا استفاده از داروهای بی‌حسی ‌موجب کاهش اثر یا بی اثر شدن واکسن کرونا می‌شود؟

با افزایش پوشش واکسن CoV-19 در کشور و تسریع در اجرای آن ، برخی از افراد ممکن است در روزهای بعد از واکسیناسیون نیاز به مداخله پزشکی داشته باشند که در این صورت باید از داروهای بیهوشی نیز استفاده شود. اکنون این س isال مطرح است که آیا استفاده از داروی بیهوشی پس از تزریق واکسن کووید -19 آن را کاهش می دهد یا بی اثر می کند.

به گزارش تیتر نیوز ، طبق گزارش موسسه ملی تحقیقات سلامت ، در این گزارش ، اولین دسته از این داروها با داروهای بیهوشی تداخل می کنند تا اثرات ایمنی واکسن را مورد بررسی قرار دهند و ظاهرا شرایط برای مواردی که فرد مجبور به انجام عمل جراحی اورژانسی است متفاوت است. مداخله بیهوشی

بیهوشی داروهایی هستند که باعث از بین رفتن حس در بدن انسان می شوند. این داروها در طول مداخلات درمانی و جراحی ها برای صاف کردن مناطق خاصی از بدن یا ایجاد خواب برای جلوگیری از درد و ناراحتی استفاده می شود تا یک روش پزشکی جامع بر روی فرد انجام شود. انواع دارد.

هیچ مطالعه یا شواهدی برای بررسی مستقیم اثرات بیهوشی واکسن کووید -19 بر اثرات ایمنی وجود ندارد. با این حال ، هیچ مدرکی مبنی بر اختلال در استفاده از داروهای بیهوشی با اثرات ایمنی واکسن کووید -19 وجود ندارد.

دستورالعمل های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده امکان مداخلات درمانی را پس از دریافت واکسن کووید -19 مانند درمان دندان یا کولونوسکوپی ، که نیاز به استفاده از بیهوشی دارد ، می دهد. اگرچه این دستورالعمل ها نشان می دهد که جراحی که اساساً از بیهوشی استفاده می کند ، تا دو هفته پس از واکسیناسیون به تعویق می افتد ، در صورت امکان ، این امر ایمنی را به حداکثر می رساند و تأثیر فشار جراحی بر سیستم ایمنی را کاهش می دهد. به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی و بیهوشی در حین عمل جراحی هیچگونه کاهش اثر واکسن تزریق شده گزارش نشده است.

بنابراین ، با توجه به شواهد محدود ، استفاده از داروهای بیهوشی اثرات ایمنی واکسن کووید -19 را کاهش نمی دهد. با این حال ، نیاز به مطالعات کافی و دقیق در این زمینه در سراسر جهان وجود دارد.

اگرچه شواهدی مبنی بر تداخل بین اثرات بیهوشی و استفاده از داروهای بیهوشی در عملکرد واکسن وجود ندارد ، اما ممکن است جراحی عوارض جانبی استرس زایی داشته باشد ، بنابراین توصیه می شود که در مورد بیماری کووید -19 جراحی انجام شود تا زمانی که بهبود کامل. به تاخیر افتاده و همچنین بعد از ایمن سازی کامل انجام می شود. کامل بعد از واکسیناسیون ، با این حال ، هیچ محدودیتی در مورد عمل جراحی در حین واکسیناسیون وجود ندارد.

انتهای پیام