علمی و پزشکی

عوامل شخصیتی که کارایی واکسن کووید ۱۹ را تعیین می‌کند

تیتر نیوز / خراسان رضوی نتایج مطالعات انجام شده با سایر واکسن ها نشان می دهد که عوامل زیادی می توانند بر پاسخ ایمنی در پاسخ به واکسیناسیون تأثیر بگذارند.یکی از این عوامل ممکن است خلق و خوی فرد باشد.

طبق اخبار ، چشم انداز مثبت می تواند پاسخ بدن ما به واکسیناسیون را افزایش دهد. آنا مارسلند ، روانشناس دانشگاه پیتسبورگ در پنسیلوانیا ، می گوید: “در حالی که این امر در مورد واکسن کووید 19 صادق نبود ، اما نتایج تحقیقات قبلی که روحیه را با واکسن های مختلف مرتبط می کند ، ممکن است بینشی را در مورد عوامل ایجاد کووید 19 ارائه دهد. واکسن کار می کند. “

مارسلند گفت: “ما افرادی را می شناسیم که به واکسن های مثبت ، شاد و پر انرژی پاسخ می دهند.”

وی افزود: نتایج برخی از تحقیقات من نشان داد افرادی که دارای این گرایش های مثبت هستند ، واکسن هپاتیت B را بهتر پاسخ می دهند و در برابر این بیماری بهتر محافظت می شوند.

به گفته وی ، مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه ناتینگهام در سال 2017 انجام شد ، نتایج مشابهی با تزریق واکسن آنفولانزا داشت و مشخص شد که تأثیر روحیه فراتر از کسانی است که به طور طبیعی خوشحال هستند. یکی از جنبه های مورد مطالعه در مطالعه ، خلق و خوی شرکت کنندگان در روز دریافت واکسن بود.

مارسلند می گوید: “حال و هوای روز واکسن بستگی به میزان پاسخ به واکسن آنفولانزا دارد.” بنابراین افرادی که این روزها مثبت فکر می کنند ، واقعاً پاسخگوی واکسن آنفولانزا هستند.

کارهای مارسی در زمینه آنچه تحت عنوان روان درمانی و ایمنی شناخته می شود ، است که نحوه تعامل سیستم عصبی مرکزی و سیستم ایمنی را بررسی می کند.

وی گفت: “ما که در این زمینه کار می کنیم علاقه مند به پاسخگویی به خطر بیماری های واگیر و واکسن ها با عوامل روانی و زندگی هستیم و فکر می کنم آنچه انجام داده ایم به اپیدمی فعلی بستگی دارد.”

تحقیقات نشان داده است که در حالی که احساس بهتر ممکن است با پاسخ ایمنی بهتر یا سریعتر مرتبط باشد ، از سوی دیگر ، استرس پاسخ ایمنی را مختل می کند.

عوامل شخصیتی که کارایی واکسن کووید ۱۹ را تعیین می‌کند

عوامل م thatثر بر واکسن

آنلیز مدیسون ، دانشجوی دکترا در کالج پزشکی دانشگاه اوهایو ، نویسنده اصلی این مطالعه ، که در مجله Psychiatry منتشر شده است ، نتایج مطالعات مختلف در مورد عوامل ایمن سازی در سایر واکسن ها را توضیح می دهد.

“ما 49 آزمایش بالینی مختلف انسانی را بررسی کرده ایم که نشان می دهد در شرایط عمومی مانند استرس مزمن ، اضطراب ، اضطراب ، رفتارهایی مانند بی تحرکی ، سیگار کشیدن ، مصرف زیاد الکل و رژیم غذایی نامناسب می تواند بر پاسخ آنتی بادی ها و سلول های T تأثیر بگذارد. . ” تأثیر منفی می گذارد.

نتایج هیچ یک از این مطالعات نشان نداده است که این عوامل می توانند اثرات محافظتی واکسن را به طور کامل نفی کنند ، اما مشخص شده است که این عوامل با افزایش تدریجی ایمنی یا سطوح پایین آنتی بادی های تولید شده مرتبط هستند.

یکی از جالب ترین مثال هایی که استرس را به عنوان یک عامل کلیدی نشان می دهد ، مطالعه دانشجویان پزشکی در استرس آورترین زمان در طول آزمون بود.

مدیسون می گوید: “محققان دانشجویان جوان و سالم پزشکی را با واکسن هپاتیت B واکسینه کردند. مهمتر از همه ، واکسن هپاتیت B بسیار م effectiveثر و تقریباً به اندازه واکسن Coed م effectiveثر است.” آنها دریافتند که دانشجویان پزشکی که استرس و اضطراب زیادی در طول دوره آزمایشی سه روزه داشتند ، زمان بیشتری را صرف افزایش آنتی بادی های محافظتی بالینی کردند.

دلیل اینکه نمی توانید بلافاصله پس از دریافت واکسن چهارگانه ، دیگران را در آغوش بگیرید این است که این واکسن برای ایجاد ایمنی در سیستم بدن به زمان نیاز دارد. محققان معتقدند سرعت رشد سیستم ایمنی بدن می تواند تحت تأثیر عوامل شخصی باشد.

مدیسون می گوید: “به عنوان مثال ، اگر استرس طولانی مدت دارید ، مصونیت شما بیش از دو هفته طول می کشد.”

عوامل شخصیتی که کارایی واکسن کووید ۱۹ را تعیین می‌کند

تغییرات خلقی کوتاه مدت یا بلند مدت؟

در این مطالعه ، سطح فشار و حمایت اجتماعی دانش آموزان به صورت گروهی در طول سال تحصیلی تقریباً یکسان بود و واکنش های متفاوتی نسبت به واکسن تا دوره آزمایش و سطح فشار در طول واکسیناسیون نشان داد.

نتایج یک مطالعه دیگر نشان داد که سطح فشار 10 روز پس از واکسیناسیون ممکن است بیشتر از 2 روز قبل از واکسیناسیون باشد (که دلگرم کننده است). با توجه به این واقعیت که اکثر افرادی که واکسن کووید 19 را دریافت کرده اند ، پس از تزریق احساس راحتی و استرس کمتری می کنند.

نتایج این مطالعه با توجه به آسیب های روانی و استرس ناشی از وبا و انزوای اجتماعی مهم است زیرا در طول یک بیماری جهانی نداشتن استرس بسیار دشوار است.

مدیسون می گوید: “برای افرادی که با اضطراب یا اضطراب دست و پنجه نرم می کنند (مطالعات نشان داده اند که اضطراب بیشتر از حد معمول رخ می دهد) ، واکسیناسیون ممکن است نشانه جمع آوری خود و مشارکت در مراقبت ها ، از جمله نیاز به مراقبت باشد.” . “

حمایت اجتماعی

نتایج سایر مطالعات نشان می دهد که حمایت اجتماعی در طول واکسیناسیون به افزایش پاسخ ایمنی کمک می کند.

مدیسون می گوید: “حمایت اجتماعی واقعاً می تواند در برابر تأثیرات منفی استرس بر بدن و سیستم ایمنی ما مثر باشد ، بنابراین ما واقعاً سعی می کنیم هنگام واکسیناسیون ، تعامل اجتماعی را در اولویت قرار دهیم.”

خوب

تحقیقات نشان می دهد که خواب یکی دیگر از عوامل مهم است.

مارسلند می گوید: “در واقع ، شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد خواب با پاسخ آنتی بادی به واکسیناسیون مرتبط است.”

در تحقیقی که در مجله Medicine انجام شد ، نوجوانانی که 36 ساعت پس از دریافت واکسن هپاتیت A اجازه خواب نداشتند ، نیمی از آنتی بادی های خود را یک ماه دیرتر از افرادی که واکسینه شده بودند دریافت کردند. کم شده

مارسلند توصیه کرد: افرادی که از دوز بعدی واکسن کووید -19 استفاده می کنند ، باید سعی کنند خواب خوبی داشته باشند و در طول واکسیناسیون زیاد خسته نشوند.

عوامل شخصیتی که کارایی واکسن کووید ۱۹ را تعیین می‌کند

تأثیر عوامل روانشناختی و رفتاری بر اثربخشی واکسن کووید -19

هر دو دانشمند گفتند تحقیقات بیشتری در مورد این پدیده و نحوه تعامل آن با واکسن های کوویدار مورد نیاز است.

اما تحقیقات در این بخش به ما ایده می دهد که چگونه می توانیم برای واکسن کووید 19 آماده شویم.

این مطالعه که در 30 سال گذشته انجام شده است ، با انواع واکسن ها از جمله واکسن ویروس آنفلوانزا و واکسن پنومونی پنوموکوک ، واکسن هپاتیت و واکسن HIV آزمایش شده است و مشخص شده است که پاسخ های روانی و رفتاری دوگانه است. . واکسیناسیون های سازگار با واکسن جنبه های پاسخ هستند.

بنابراین اگرچه این موارد هنوز با واکسن چهارگانه آزمایش نشده است ، اما به دلایل زیادی می توانیم به این عوامل برای ادامه اعتماد اعتماد کنیم.

مدیسون می گوید: “نتایج چندین مطالعه نشان می دهد که حتی مداخلات نسبتاً کوتاه مدت ، مانند خواب راحت یا کاهش استرس در روزهای قبل از واکسیناسیون ، بر پاسخ واکسن تأثیر مثبت داشته است.”

وی آن را “بخشی بسیار امیدوار کننده” خواند و گفت: “این نتایج نشان می دهد که حتی اگر فردی با جنبه های مختلف زندگی خود دست و پنجه نرم کند ، حتی گام های کوچک می تواند به کار واکسن کمک کند.”

هر چیزی که بتواند به شما کمک کند تا در روز واکسیناسیون احساس مثبت تری داشته باشید ، ارزش این را دارد که بهترین واکسن را برای مبارزه با طاعون و ایمن نگه داشتن خود تا حد ممکن دریافت کنید.

توجه داشته باشید که این تحقیقات به این معنا نیست که واکسن کووید 19 در صورتی که در روز واکسن با کمی اضطراب مراجعه کنید ، جواب نمی دهد ، اما نکته مهم این است که مردم باید سعی کنند در این روز و غیره با تعطیلات بیایند. جایی که آنها می توانند احساس مثبت و بدون استرس داشته باشند.

انتهای پیام