علمی و پزشکی

گامی مهم در جهت بهبودی روند درمان بیماران پارکینسون

گامی مهم در جهت بهبودی روند درمان بیماران پارکینسون

طبق شفافیت و استناد IO ، تا کنون ، واقعیت این است که “ناحیه حرکتی مزانشیمی” حرکات پیچیده ای مانند تغییرات وضعیتی را کنترل می کند و کار هر چهار عضو را هماهنگ می کند در حالی که حرکت به راحتی انجام نمی شود ، اگرچه نورون ها در این زمینه فعالیت دارند. مغز هنوز به طور کامل درک نشده بود.

اما در مطالعه اخیر ، محققان سوئیسی توانستند نشان دهند که جمعیت های مختلفی از نورون ها در این قسمت از مغز وجود دارند که علاوه بر راه رفتن ، سایر حرکات بدن را نیز کنترل می کنند. پزشکان می گویند این یافته ها می تواند راه را برای درمان بهتر بیماری پارکینسون هموار کند.

در این مطالعه ، سیلویا اوبر ، استاد دانشگاه بازل و تیمش میدان حرکت بین مغز موش ها را مورد بررسی قرار دادند. پس از تحقیق ، Uber توانست جمعیتی از سلول های عصبی را پیدا کند که نه تنها حرکت را تنظیم می کند بلکه طیف وسیعی از حرکات دیگر را نیز تنظیم می کند. براساس نتایج تحقیقات خود ، محققان گفتند که نقش از پیش تعیین شده این جزء کلیدی مغز میانی باید مورد بازنگری قرار گیرد. این به این دلیل است که محققان قبلاً در مطالعات مختلف اعلام کرده اند که این جزء فقط حرکت افراد را کنترل می کند.

اوبر می گوید: “من شگفت زده شدم که متوجه شدم بسیاری از سلول های عصبی در این قسمت از مغز ، که بیشتر آنها مربوط به راه رفتن است ، در حین راه رفتن غیرفعال می شوند.”

دو گروه نورون ها در حین حرکت فعال نیستند

در طول تحقیقات ، دانشمندان دو گروه از نورون ها را کشف کردند که یکی از آنها محرک هایی را به نخاع می فرستد و گروه دیگر به طرف مقابل بخشی از مغز به نام گانگلیون های پایه متصل می شود. آزمایشات نشان داده است که نورونهای مربوط به نخاع هنگام ایستادن موشها فعالیت خود را افزایش می دهند و هنگامی که حیوانات پاهای جلویی خود را حرکت می دهند فعال می شوند. با این حال ، تنها بخش کوچکی از این نورون ها در طول سفر فعال می شوند.

سپس محققان دو گروه از نورون ها را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که نورون هایی که مستقیماً به نخاع متصل هستند در گسترش یا تغییر موقعیت بدن فعال تر هستند و گروه دیگری از نورون ها در تنظیم حرکات مختلف بدن نقش دارند.

نتایج این مطالعه نه تنها منجر به ارزیابی مجدد دیدگاه های قدیمی محققان در مورد نقش ناحیه حرکتی در مغز می شود ، بلکه ممکن است منجر به ایجاد یک درمان جدید برای گروهی از بیماران پارکینسون شود که این کار را نمی کنند. به داروها پاسخ دهید.

دانشمندان قصد دارند در مطالعات دقیق آینده نقش منطقه بینابینی را در انتخاب حرکات مطالعه کنند.

یافته های تحقیق در مجله Cell منتشر شده است.