اجتماعیاستان هاعمومی

آیا می دانید استفاده از وکیل اراک چه مزایایی دارد؟

 استفاده از وکیل اراک، منافع متعددی دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره شده است:

مزایای انتخاب وکیل اراک در دعاوی

وکیل اراک به نسبت وکلای شهرهای دیگر معمولاً دارای تجربه بیشتری است. زیرا کلان شهر اراک به دلیل جمعیت زیادی که در خود جای داده، بیشترین حجم پرونده در کشور را به خود اختصاص داده و بنابراین تعداد پرونده‌هایی که وکیل خوب در طول بازه زمانی مشخص می‌پذیرد، از وکلای دیگر بیشتر است.

  • تعداد وکیل در اراک به دلیل جمعیت شهر بسیار زیاد است و همین امر موجب می‌شود تا موکل انتخاب متنوع‌تری را پیش روی خود داشته باشد.
  • به جهت زیاد بودن وکیل و به تبع آن فضای رقابتی میان وکلا و مؤسسات حقوقی در اراک، خدمات بهتری ارائه می‌گردد.
  • وکیل اراک به جهت قبولی در آزمون وکالت با نمره بالا، جزو بهترین وکلای محسوب می‌گردد و همین امر موجب افزایش شانس پیروزی در پرونده می‌گردد.
  • وکیل اراک به راحتی در شهر اراک قادر به راه اندازی دفتر است و مشکلی بابت تمرکز وکیل در شهر غیر از محل پروانه خود ندارد

بسیاری از مردم طبق عادت و تجربه چندین ساله، مایل هستند پرونده‌های خود را به وکیل اراک بسپارند، چرا که معتقدند با وکیل خوب شانس پیروزی آن‌ها در پرونده‌ها بسیار افزایش می‌یابد. تجربه موسسه حقوقی دادکوشا نشان می‌دهد که حتی شهرستان‌های دور و مناطق کمتر برخوردار نیز به ویژه در پرونده‌های کیفری خواهان انتخاب وکلای اراک هستند.

آیا می دانید استفاده از وکیل اراک چه مزایایی دارد؟

موسسه حقوقی دادکوشا به منظور پاسخگویی نیاز مردم علاوه بر همکاری با بسیاری از وکلا در شهرستان‌های مختلف، در بسیاری از پرونده‌ها، وکیل پایه یک دادگستری را به شهرستان‌ اعزام می‌نماید تا پرونده موکلین عزیز از طریق بهترین وکلا پیگیری شود.

پیدا کردن بهترین وکیل اراک

چنانچه در شهر اراک زندگی می‌کنید به روش‌های مختلف می‌توانید به بهترین وکلا دسترسی داشته باشید:

معرفی دوستان و آشنایان

بسیاری از افراد همچنان روش‌های سنتی را برای جستجوی وکیل استفاده می‌کنند. در واقع سعی می‌کنند، کار را به وکلای بسپارند که قبلاً مورد مشابه پرونده خودشان را در میان دوستان و آشنایان به عهده گرفته باشند. این روش در کنار مزایای متعدد خود، دارای معایبی نیز هست که مهمترین آن گستره محدود انتخاب وکیل می‌باشد.

جستجو در اینترنت

امروزه فضای مجازی و دیجیتال به حدی گسترده و قدرتمند شده است که تنها با چند کلیک ساده می‌‌توان هر محتوی و مطلبی را جستجو و به نتیجه مطلوب رسید. بسیاری از افراد از طریق گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ، کامپیوتر و … به جستجوی وکیل می‌پردازند و به همین جهت دستیابی به وکیل اراک بسیار ساده و سریع شده است.

تبلیغات محیطی

بسیاری از وکلا و مؤسسات حقوقی، خود را از طریق چاپ و پخش کارت و تراکت و نیز بیلبوردهای تبلیغاتی معرفی می‌کنند. این روش نسبت به سایر روش‌ها بسیار پرهزینه‌تر است.

اگر ساکن شهرستان هستید برای انتخاب وکیل می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. جستجو در اینترنت و پیدا کردن شماره تلفن دفتر و نیز آدرس
  2. تماس با دفتر وکیل و مطرح نمودن موضوع پرونده

چنانچه با وکیل برای قبول وکالت پرونده خود به تفاهم رسیدید، می‌توانید برای اطمینان بیشتر، یک جلسه حضوری به دفتر ایشان مراجعه نمایید. در غیر این صورت با توجه به این که اعلام وکالت در سامانه ثنا و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود دیگر نیازی به حضور موکلین در اراک نخواهد بود. هرچند که توصیه می‌گردد که حتماً به صورت حضوری با وکیل ملاقات کنید تا هم اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید و نیز نکته‌ای از پرونده از قلم نیفتد.

بسیاری از پرونده‌های شهرستان که در موسسه حقوقی دادکوشا به وکیل اراک ارجاع شده است با موفقیت بسیار بالایی به نتیجه و رأی مطلوب به نفع موکل به پایان رسیده است. وکیل با حضور در شهرستان‌های بسیار دور از پایتخت، تلاش در احقاق حق موکلین خود دارد تا از این طریق گامی در تحقق عدالت در سراسر کشور عزیزمان برداشته شود.

در این نوشتار، با ویژگی‌ها و مزایای وکیل اراک و نحوه ارتباط با وکیل آشنا خواهید شد. مباحث حقوقی نیز از این امر مستثنی نیست و طبیعتاً به دلیل تعداد زیاد خانواده‌ها، کسب و کارها، املاک و اراضی و جرائم، مردم بسیاری درگیر فرایندهای حقوقی هستند. به همین جهت افراد بسیاری هستند که برای حل مشکلات و پرونده‌های حقوقی خود به دنبال وکیل اراک هستند.

علاوه بر این برخی از افرادی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند، اعتقاد دارند که پرونده‌های خود را به وکیل اراک بسپارند تا شانس خود را برای پیروزی در پرونده افزایش دهند. بنابراین، خیلی از افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی روی وکلای اراک حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

همانطور که می‌دانید وکلای بسیاری در کشور وجود دارند که مشغول به فعالیت هستند. سؤال اینجاست که وکیل اراک به چه شخصی اطلاق می‌‌شود. وکیل اراک کسی است:

  1. تحصیلات عالی در رشته حقوق و یا در رشته‌های مرتبط به آن را حداقل تا مقطع کارشناسی داشته است.
  2. در آزمون مربوط به وکالت برگزار شده توسط کانون وکلای دادگستری و یا مرکز مشاوران قوه قضاییه شرکت کرده است.
  3. امتیاز وی در آزمون به گونه‌ای بوده که در گروه وکلای کانون مرکز و شهر اراک پذیرفته شده است.
  4. دارای پروانه وکالت پایه دو (کارآموزی) و یا پروانه وکالت پایه یک می‌باشد.

وکیل اراک شخصی است که حق تأسیس و راه اندازی دفتر در سطح شهر اراک و نصب تابلوی خود را دارد. سایر وکلا مربوط به کانون‌ها و شهرهای دیگر مجوز زدن تابلو و راه اندازی دفتر به نام خود را در شهر اراک ندارند. این موضوع اهمیت وکلای اراک را تا حد زیادی نشان می‌دهد.

ویژگی‌های وکیل اراک

حال باید دید وکیل اراک دارای چه خصوصیاتی است که او را از سایر وکلا متمایز می‌کند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

تجربه کاری بیشتر: به دلیل تعداد زیاد پرونده‌هایی که در زمینه‌های مختلف خانواده، مالی، ملکی و کیفری در سطح شهر اراک وجود دارد، وکیل می‌تواند علم و تجربه خود را در همه زمینه‌ها و یا یک زمینه به طور چشمگیری افزایش دهد.

تنوع بسیار زیاد: شهر اراک به گونه‌ای است که در همه مناطق و خیابان‌های اصلی اراگ تعداد بسیاری وکیل مشغول فعالیت هستند. وکیل خانم یا وکیل آقا، وکیل کارآموز یا وکیل پایه یک دادگستری و نیز وکلای متخصص در زمینه‌های مختلف همگی در دسترس مردم اراک هستند و همین موضوع قدرت انتخاب را برای مردم افزایش می‌دهد. البته تعداد زیاد وکیل ممکن است در برخی از حوزه‌های وکالت به جهت عدم شناخت مردم از وکلا، کمی سردرگمی را به همراه داشته باشد.

خدمات متنوع: رقابت موجود میان وکلا به خصوص در پرونده‌های خانواده و مالی موجب می‌شود که مردم با خدمات بهتری در این زمینه‌ها روبرو شوند.

عدم وجود مشکل تمرکز: وکیل اراک به جهت آن که در محل اصلی پروانه خود فعالیت می‌کند، مشکل تمرکز ندارد و می‌تواند هر تعداد که توانایی دارد، پرونده بگیرد.

نحوه مراجعه به وکیل اراک

یکی از سؤالات مردم هنگام مواجهه با یک پرونده حقوقی آن است که چگونه به وکیل اراک مراجعه کنم؟ پاسخ این پرسش واحد نیست. در واقع راه‌های مختلفی برای مراجعه به وکیل اراک وجود دارد. در این بخش، نحوه مراجعه به وکیل اراک بررسی شده است:

مشاوره حقوقی تلفنی: شاید راحت‌ترین راه برای شروع ارتباط با وکیل اراک، مشاوره حقوقی تلفنی باشد. در این روش، ابتدا فرد از طریق تماس تلفنی مشکل خود را با وکیل اراک در میان می‌گذارد و ابعاد پرونده را به اختصار برای وی روشن می‌سازد. چنانچه مشکل حقوقی ساده باشد، وکیل اراک در همان مشاوره حقوقی تلفنی راهکارهای لازم را به موکل داده تا بتواند مشکل خود را حل کند.

مشاوره حقوقی آنلاین: معمولاً وکلا و مؤسسات حقوقی کانال‌ها و صفحات مجازی زیادی را در اختیار مردم قرار می‌دهند تا بتوانند به راحتی با وکیل اراک ارتباط اینترنتی برقرار کنند. در حال حاضر واتساپ، اینستاگرام و تلگرام از پیام رسان‌های محبوب برای این ارتباط هستند. مردم مشکلات خود را در قالب فایل صوتی، متنی، تصویری به وکیل انتقال می‌دهند. این روش به نسبت مشاوره حقوقی تلفنی روش بهتری است. چرا که فرد به راحتی می‌تواند جزئیات پرونده را برای وکیل ارسال کند.

مراجعه حضوری به دفتر وکیل اراک: در مراجعه حضوری، شما به راحتی و به صورت مستقیم با وکیل اراک صحبت می‌کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای مراجعه حضوری آن است که زمان محدودیت ندارد. یعنی هر چقدر که لازم باشد، برای بررسی ابعاد پرونده می‌توانید با وکیل اراک مشاوره حقوقی داشته باشید. همچنین اصول اسناد و مدارک به صورت مستقیم به رویت وکیل می‌رسد و از این حیث احتمال اشتباه و خطا به شدت کاهش پیدا می‌کند. مراجعه حضوری به وکیل اراک در خیلی از دفاتر مستلزم پرداخت هزینه حق المشاوره است.

وکیل اراک

با توجه به مطالبی که گفته شد، یکی از سؤالات اساسی اینجاست که چگونه از میان قشر عظیم وکلای اراک، می‌توان بهترین وکیل را انتخاب نمود؟ اساساً راهکار انتخاب بهترین وکیل چیست؟ این سؤال پاسخ واحد ندارد. چرا که پارامترهای بسیاری در انتخاب بهترین وکیل مؤثر است. عواملی مانند موضوع پرونده، مرجع قضایی رسیدگی کننده به پرونده، خواهان یا خوانده بودن و نیز شاکی یا متهم بودن موکل، میزان حق الوکاله و … در تعیین بهترین وکیل اثر بسزایی دارد. در واقع، برای هر فرد و متناسب با شرایط وی بهترین وکیل متفاوت است. به همین جهت:

دعاوی خانواده

بهترین وکیل در حوزه خانواده فردی است که در دعاوی خانواده نظیر طلاق توافقی، طلاق از سمت زوج یا زوجه، حضانت، استرداد جهیزیه، مطالبه مهریه، مطالبه نفقه، مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت، اثبات نکاح و فسخ آن، تنفیذ طلاق و … پرونده‌های متعددی را انجام داده و رزومه قابل ارائه‌ای داشته باشد.

دعاوی مالی

بهترین وکیل در دعاوی مالی شخصی است که به قانون تجارت و نیز قانون مدنی و آیین دادرسی مدنی تسلط کافی داشته باشد. پرونده‌های مختلف مالی نظیر مطالبه وجه چک و سفته و مطالبه وجه عادی، توقیف اموال، فک رهن، مطالبه خسارت و … را در کارنامه خود داشته باشد. با روند دعاوی مالی در دادگاه، اجرای ثبت و شورای حل اختلاف آشنا باشد. بهترین وکیل در دعاوی مالی شخصی است که حق الوکاله مناسب هم برای خود و هم برای موکل را پیشنهاد دهد.

دعاوی کیفری

بهترین وکیل در زمینه پرونده‌های کیفری شخصی است که در دعاوی مختلفی نظیر کلاهبرداری، جعل، سرقت، مواد مخدر، رابطه نامشروع، خیانت در امانت، ضرب و جرح، توهین و تهدید، دیه و … پرونده‌های زیادی را به نتیجه رسانده باشد. بهترین وکیل کیفری شخصی است که با پشتکار بسیار پیگیری‌های لازم را در دادسرا، کلانتری، دادگاه و سایر مراجع به درستی و به موقع انجام دهد. از طرفی با صبر و حوصله به دغدغه‌های موکلین خود گوش فرادهد. پرونده‌های کیفری معمولاً جزو دشوارترین پرونده‌هاست که انرژی زیادی را می‌‌طلبد.

دعاوی ملکی

بهترین وکیل در دعاوی ملکی شخصی است که به قانون ثبت تسلط کافی داشته باشد. پرونده‌های ملکی معمولاً جزو پیچیده‌ترین پرونده‌ها هستند. پرونده‌هایی نظیر الزام به تنظیم سند رسمی، خلعید، تخلیه، سرقفلی، تقسیم ترکه، مشارکت در ساخت و … پرونده‌هایی هستند که در حوزه ملکی قرار می‌گیرند. بهترین وکیل در این حوزه کسی است که از میان انبوه اسناد و مدارک بتواند نکات لازم را استخراج نماید. پرونده‌های ملکی که در بستر خانواده رخ می‌دهد نظیر املاک ورثه‌ای دارای پیچیدگی‌هایی هستند که می‌بایست به دست بهترین وکیل سپرده شوند.