علمی و پزشکی

جمعیت‌ پنهانی که می‌توانند کانون‌ جدی عفونت کرونایی شوند!/ گروه اولویت‌دار برای دوز سوم

اگرچه واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا در روزهای اخیر در کشور سرعت گرفته است ، اما محققان بر واکسیناسیون جمعیت پنهان و آشکار اتباع خارجی مقیم این کشور تأکید دارند زیرا معتقدند که این جمعیت پنهان و آشکار ، در صورت واکسیناسیون خیر ، می تواند مرکز محسوب شود. از شروع عفونت های جدی

در مصاحبه با پروفسور قاسم اهنگری ، متخصص ایمونولوژی و استاد ژنتیک پزشکی ، موسسه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ، تیتر نیوزوی با اشاره به تسریع واکسیناسیون در کشور گفت: این روزها شاهد افزایش زمینه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا هستیم و لازم است واکسیناسیون جمعی (واکسیناسیون عمومی) تسریع شود ؛ زیرا واکسن ها برای دوزهای دوگانه طراحی شده اند. ، واکسن محافظ ایمنی است ، نه حفاظت کامل ایمنی.

او توضیح داد: افراد مبتلا به بیماری های قلبی باید حداقل 6 هفته پس از شروع علائم واکسینه شوند ، زیرا واکسن برای محافظت از فرد طراحی شده است. بنابراین ، نه تنها واکسن باید در فواصل منظم تزریق شود ، بلکه باید واکسن مشابهی نیز تزریق شود. باید مانند اولین دوز تجویز می شود.

آهنگری افزود: در حال حاضر دوز سوم (دوز تقویت کننده یا دوز تقویت کننده) نباید در گروه های هدف در نظر گرفته شود زیرا ابتدا بر اساس منحنی توزیع طبیعی ، واکسن باید در اسرع وقت در گروه انتخابی تکمیل شود. و همه افراد واکسینه شده باید تکمیل شوند حتی جمعیت قابل مشاهده و پنهان اتباع خارجی مقیم کشور. این جمعیت پنهان و آشکار ، اگر واکسینه نشود ، می تواند مرکز شروع عفونت های جدی باشد.

این متخصص ایمونولوژی خاطرنشان کرد: فقط پرسنل مراقبت های بهداشتی مستقر در بخش های ICU و در تماس نزدیک با بیماران بدحال باید برای دوز سوم نامزد شوند و در پروتکل واکسیناسیون گنجانده شوند.

جمعیت‌ پنهانی که می‌توانند کانون‌ جدی عفونت کرونایی شوند!/ گروه اولویت‌دار برای دوز سوم

او ادامه داد: از سوی دیگر ، مطالعات بالینی و آزمایشگاهی نشان داده است که افراد واکسینه شده واکسیناسیون کمتری برای افراد واکسینه شده ، به ویژه افراد مبتلا به کلیه یا دیابت دارند ، بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی برای این افراد بسیار مهم است.

آهنگری زمان تزریق واکسن را بسیار مهم خواند و تأکید کرد که گاهی تزریق دارو به داوطلبان ، نتایج ایمنی حفاظتی بهتری در بدن ایجاد می کند. سیستم ایمنی و تولید آنتی بادی ها.

پروفسور کامل موسسه ملی بیوتکنولوژی ، از اینکه نتایج مطالعات انسانی پس از تزریق واکسن یا بررسی پس از واکسیناسیون پس از تزریق در زمان های مختلف در این مدت ذکر شده است ، اظهار رضایت کرد: این نتایج نشان می دهد که سطح ایمنی پس از 3 ماه از دوز دوم شروع به کاهش می کند ، بنابراین شرکت های واکسن توصیه های مختلفی را بر اساس نتایج بالینی برای حفظ سطح قابل قبول حفاظت در برابر ویروس ارائه کرده اند.

او اضافه کرد: بر این اساس ، حداقل زمان تزریق برای دوز سوم 6 ماه پس از دریافت دوز دوم واکسن است ، به جز واکسن “جانسون و جانسون” که یک دوز واحد است. بنابراین ، پیشنهاد می شود که مقامات کشور گروه های آسیب پذیر فوق را که پرسنل پزشکی مشابه هستند ، به ویژه کسانی که در بخش های ICU کار می کنند و در تماس مستقیم با بیماران هستند ، در اولویت خود قرار دهند. به غذای دوم ..

آهنگری تأکید کرد که نباید سطح امنیت ، که ناپایدار است ، از سطح قابل قبول پایین بیاید. به منظور جلوگیری از کاهش سطح ایمنی پرسنل پزشکی و خدمات ایمنی آنها ، لازم است که آنها در اسرع وقت برای دوز سوم واکسن آماده شوند.

وی تاکید کرد: منحنی توزیع عادی واکسیناسیون انبوه باعث می شود که اگر با اوج گیری های جدیدی روبرو شویم ، بیماری کمتر جدی باشد ، در حالی که مطالعات انجام شده در کشورهایی که در زمینه واکسیناسیون جمعی پیشرو هستند پیام خوبی را ارسال می کند که در جامعه ای که معمولاً واکسن ها توزیع می شوند ، میزان مرگ و میر جمعیت منتخب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

به گفته محقق واکسیناسیون پزشکی ، اگر سطح واکسیناسیون انبوه افزایش یابد ، بسیاری از آنها به اولین مرحله حفاظت ایمنی می رسند ، بنابراین نتایج مطالعات انجام شده توسط محققان برجسته واکسیناسیون بالینی در خارج از کشور کاهش مرگ و میر را نشان می دهد. به پاسخ حاد التهابی حاد در ریه ها در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب.

استاد ژنتیک پزشکی موسسه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی با تاکید بر اینکه وجود این ویروس و نمونه های بعدی آن در کشورها اجتناب ناپذیر است ، ادامه داد: در افراد بدون واکسینه مشاهده شده است که ویروس وارد مجاری تنفسی تحتانی می شود. حمله می کند و باعث نارسایی ریه و در نهایت مرگ می شود ، اما در گروه واکسینه شده ، دستگاه تنفسی فوقانی که شامل غشای بینی ، گوش ، گلو و لوزه ها است بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد. به خصوص در بیماران مبتلا به لوزه شدید.) سیستم ایمنی مرکز افراد واکسینه شده

وی افزود: به همین دلیل است علائم دخالت در افراد واکسینه شده معمولاً از ریه ها تا مجاری تنفسی فوقانی گسترش می یابد و علائم اصلی آن التهاب شدید حفره بینی و گلو به دلیل واکنش های شدید ایمنی در لوزه ها است.

آهنگر خاطرنشان کرد: این پیام را می دهد که در آینده متخصصان گوش و حلق و بینی با افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب روبرو خواهند شد و تمرکز مقامات لجستیک دارویی بر این موضوع ضروری است.

وی گفت که باید از این پدیده جلوگیری کرد رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی گفت و ادامه داد: مطمئناً بر اساس مطالعات عمیق محققان ایمونولوژی در این زمینه ، پیش بینی افزایش سرعت تزریق واکسن بر اساس توزیع منحنی طبیعی می تواند از شدت مرگ ناشی از عفونت کرونا ویروس جلوگیری کند ، اما همانطور که اشاره کردیم ، از عفونت مجدد جلوگیری می کند. نگرفتن بنابراین خواسته می شود که همزمان با تزریق واکسن برای جلوگیری از عفونت مجدد ، پروتکل های بهداشتی ، ماسک ها و فاصله اجتماعی رعایت شود.

انتهای پیام