رقابت ۱۵۲۷ رمان و مجموعه داستان در جایزه مهرگان ادب

رقابت ۱۵۲۷ رمان و مجموعه داستان در جایزه مهرگان ادب

به گزارش خبرگزاری تیتر نیوز ، اولین گزارش دبیر جوایز مهریگان که شامل تعداد آثار در دو قسمت نویسنده مهریگان و محقق مهریگان و پیشرفت کار داوری است ، منتشر شد.

به گفته دبیرخانه جایزه مهریگان ، 1527 عنوان رمان و داستان کوتاه چاپ اول 1398 و 1399 به این گردهمایی فرهنگی رسیده است.

دبیرخانه جایزه مهریگان همچنین با اشاره به 165 عنوان کتاب علمی-محیطی چاپ شده در چاپ اول 1398 و 1399 که به دبیرخانه رسیده است ، تعداد عنوان ها نسبت به دوره قبل 15 درصد افزایش یافته است ، اما تعداد کتابها در مهرگان علم تغییر نکرده است.

در جوایز مهرگان علم ، سوابق و عملکرد 77 سازمان مردم نهاد محیط زیستی (در سالهای 1398 و 1399) نیز توسط داوران مورد ارزیابی قرار می گیرد. حضور و مشارکت این تعداد سازمانهای غیردولتی نشان دهنده افزایش 25 درصدی تعداد سازمانهای مستقل در مراسم اهدای جوایز مهرگان علم است.

قضاوت های کار در بخش آداب مهریگان در دو مرحله با مشارکت 12 داور و در قسمت مهریگان علم با شرکت 7 داور انجام می شود.

جایزه آداب مهریگان در دور اول توسط قراباد آذرین ، مانی پارسا ، سودابا سلگی ، آرزو چردست و کراماریزا تاجمیر قضاوت می شود.

جایزه مهریگان علم توسط هوشنگ ضیایی ، عبدالحسین وهاب زاده ، محمد درویش ، زهرا گلیچی پور ، محمدرضا دهی ، بهرام معلم و مژگان جمشیدی اهدا می شود.

مدیر جایزه مهریان ، علیرز زرگر ، در بیستمین دوره جوایز ادبی مهریگان با اشاره به تجربه انتخاب و معرفی بهترین “رمان زبان مادری” اظهار داشت: این رمان برای اولین بار در این زمینه به زبان های غیر فارسی نوشته شد. فرهنگ ایرانی – زبان اصلی نویسنده – و سپس به فارسی ترجمه و توسط ناشران در ایران منتشر شده است. با توجه به رعایت حقوق معنوی نویسندگان ایرانی چنین آثاری ، امکان قضاوت و ارزیابی این کتابها در “بخش ویژه” جایزه ادبیات مهریگان برجسته شده است و جایزه مجسمه سازی و جایزه “ادبیات زبان مادری” اعطا شود

جوایز ادبی مهریگان و محققان مهریگان مجموعه آثار و داوری کتابهای این دوره در پاییز 1399 آغاز شد و همچنان ادامه دارد. در این مدت ، این جایزه به برندگان مجسمه مهریگان ، یک جایزه نقدی و یک تاج و تخت در 9 بخش مختلف اهدا می شود.

از