علمی و پزشکی

چرا مرگ بر اثر کرونا در واکسینه‌شده‌ها،‌ نشانه بی‌اثر بودن واکسن نیست؟

چرا مرگ بر اثر کرونا در واکسینه‌شده‌ها،‌ نشانه بی‌اثر بودن واکسن نیست؟

کارشناسان در توضیح علت مرگ برخی از افراد واکسینه شده ناشی از COVD-19 می گویند ، این بدان معنا نیست که واکسن ها بی اثر هستند.

به گزارش تیتر نیوز ، کالین پاول ، وزیر امور خارجه سابق آمریکا روز دوشنبه بر اثر بیماری عروق کرونا قلب درگذشت. خانواده وی گفتند که وی هر دو دوز واکسن را دریافت کرده است. پل 84 ساله بود و نوعی سرطان خون داشت.

مقامات بهداشتی ایالات متحده نگران هستند که مخالفان واکسن ، علیرغم واکسیناسیون کامل ، اخباری مبنی بر مرگ وزیر خارجه سابق از عروق کرونا شنیده اند که ادعا می کند این واکسن به اندازه کافی م toثر نیست تا نیاز به واکسیناسیون را به چالش بکشد. 19 بیماری پس از واکسیناسیون ، پس مزایای واکسیناسیون چیست؟

CNN با دکتر لیانا وان از دانشگاه جورج واشنگتن در مورد واکسیناسیون و مرگ برخی از افرادی که علیه CoV-19 واکسینه شده اند مصاحبه کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا افراد واکسینه شده بر اثر این بیماری می میرند و آیا واکسیناسیون ضروری است؟ وی گفت: “ما باید از علم شروع کنیم و آنچه تحقیقات نشان می دهد.” واکسن کووید -19 در جلوگیری از بیماری بسیار م effectiveثر است ، به ویژه در موارد شدید. داده های اخیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا (CDC) نشان می دهد که این واکسن خطر آزمایش CoV-19 را شش برابر و خطر مرگ را 11 برابر کاهش می دهد.

به گفته محققان ، واکسن کووید -19 به طور کامل از فرد در برابر این بیماری محافظت نمی کند. در حقیقت ، هیچ واکسنی این تأثیر را ندارد و تقریبا هیچ درمان دارویی یا دارویی 100 مثر نیست. این بدان معنا نیست که واکسن م effectiveثر نیست یا نباید مصرف شود.

دکتر لیانا وان در پاسخ به این س ifال که آیا با وجود واکسن شکل جدی بیماری وجود دارد یا خیر ، دکتر لیانا وان گفت: “بر اساس یافته ها ، ژنرال پاول در این گروه قرار داشت. ما می دانیم که افراد مسن و کسانی که دارای بیماری اولیه هستند به احتمال زیاد دچار بیماری جدی می شوند.” شکل بیماری. توسعه h ایجاد و در نتیجه می میرند.

وی تأکید کرد: “به همین دلیل تزریق دوز تقویت کننده (تقویت کننده یا یادداشت) یا دوز سوم (توصیه WHO برای معرفی دوز سوم به عنوان دو واکسن سینوفرم چینی و واکسن اصلی سینوویک) توصیه می شود.

انتهای پیام