علمی و پزشکی

چه مدت پس از ابتلا به کرونا، دوز دوم واکسن را تزریق کنیم؟

چه مدت پس از ابتلا به کرونا، دوز دوم واکسن را تزریق کنیم؟

یک پزشک اورژانس گفت واکسن تعریف خاصی دارد و وقتی واکسن تکمیل شد ، 14 تا 28 روز پس از دوز دوم ، گفت: بهبودی پس از 12 هفته. “می تواند دوز دوم را دریافت کند.”

دکتر حسین کرمانپور در گفت وگو با تیتر نیوز وی با اشاره به اینکه علائم و شدت بیماری در بیماران کرون تغییری نکرده است ، گفت: میزان ابتلا به این بیماری تا ابتدای اکتبر کاهش یافت ، اما از آن زمان بر اساس مشاهدات من ، ما روند ثابتی را مشاهده کرده ایم که می تواند علل ، از جمله پروتکل ها. ”سلامت ، نگرش عمومی نسبت به واکسیناسیون و تعداد زیادی بستری در بخش مراقبت های ویژه. تا زمانی که بیش از 4000 بیمار در این بخش ها داریم ، باید انتظار داشته باشیم که آمار بیماری و مرگ ثابت بماند.

وی افزود: متاسفانه ممکن است آگاهی پایین باشد و ذکر نادرست این است که با شروع واکسیناسیون ، دانش آموزان می توانند در کلاس شرکت کنند ، که در هیچ کجای دنیا در دسترس نیست. واکسن تعریف خاصی دارد و وقتی واکسن کامل شد ، دوز دوم 14 تا 28 روز برای ایجاد ایمنی لازم تجویز شد.

وی گفت: متأسفانه برخی در کشور ما تصور می کنند که تزریق دوز دیگر واکسن می تواند از آنها محافظت کرده و اطاعت را کاهش دهد و این باعث می شود که برخی در فاصله بین تزریق قرار بگیرند. در دوز دوم ، آنها باعث بیماری می شوند. این امر اثر واکسن را نادیده می گیرد.

کرمانپور با اصرار بر نظارت هوانوردی در مناطق بسته و عدم برگزاری دوره ها ، گفت: متأسفانه ، افرادی که در گروه عروق بیماری کرونا قرار می گیرند ، بسیار بدتر از کسانی هستند که از تماس با کسی به آن مبتلا می شوند ، زیرا در معرض مقادیر زیادی از ویروس قرار گرفته اند.

وی گفت: “افرادی که می خواهند واکسینه شوند ابتدا باید مطمئن شوند که آلوده نیستند و ناقل هستند و سپس واکسینه شوند.” این واکسن واقعاً تاثیری ندارد زیرا تحریک سیستم ایمنی بدن به دلیل بیماری قلبی بسیار مثر است. بالا. همه واکسن ها از نسخه اصلی ویروس ساخته شده اند ، و ما نمی دانیم فرد به چه نوع کرونا مبتلا می شود. بنابراین ، واکسن ها این است که اگر 10 روز قبل از واکسیناسیون با یک مظنون تماس بگیرند ، باید 14 روز صبر کنند. علائم ظاهر می شوند ، می توانند واکسیناسیون شوند مگر اینکه دچار حمله قلبی شوند. علائم کمتری از این بیماری از جمله تنگی نفس ، سردرد ، سرفه ، آبریزش بینی ، ضعف و بی حالی و غیره برای بررسی واکسن مورد بررسی قرار می گیرد تا مطمئن شوید بیماری وجود ندارد

کرمانپور گفت: پس از دریافت اولین دوز واکسن ، بیماری قلبی دوز واکسن در نظر گرفته می شود. بر اساس یک مقاله معتبر علمی ، فردی که بین دو دوز واکسن آلوده است می تواند دوز دوم را 8 تا 12 هفته پس از بهبودی دریافت کند.

وی در پاسخ به س ISال تیتر نیوز در مورد پیش آگهی روزهای آینده ، تصریح کرد: پیش بینی بیماران وبا نشان دهنده احیای مجدد بیماری در ماه نوامبر است ، اما اگر وضعیت مشابه باشد ، روند واکسیناسیون تسریع می شود. “، سر ششم به سختی ارتفاع پنجم خواهد بود قله پنجم با دلتا کرونا سخت ترین بود.

وی با اشاره به سیاست های دولت و حاکمیت برای کنترل بیماری ها گفت: وقتی وضعیت زرد یا آبی می شود ، ما واقعاً زمان خوبی برای برنامه ریزی و مدیریت بیماری داریم ، اما شرایط رها شده و مردم توجه کمی می کنند ؛ شرایطی که ما تجربه کردیم در کرسی های چهارم و پنجم. وضعیت ما بهتر است اگر رنگها اکنون زرد و آبی شوند ، مقامات کشور و منطقه روشهایی را انتخاب کرده اند که کنترل خود را از دست نمی دهند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده در شهرهای بزرگ کشور ما که آلودگی هوا در آن ها وجود دارد ، نور خورشید به خوبی به مردم نمی رسد و مشاغل نیز پر زحمت هستند و خورشید کمی به مردم و بنابراین سطح ویتامین D می تابد. اغلب کم است. ویتامین D در تقویت ایمنی بدن نقش موثری دارد. بنابراین ، اگر افراد می توانند سطح ویتامین D خود را اندازه گیری کنند و اگر سطح آنها پایین است ، با توصیه پزشک از ویتامین D استفاده کنید.به مصرف میوه و سبزیجات در ایمنی بسیار مثر است. لبنیات ، وعده های غذایی و گوشت را در حد اعتدال مصرف کنید و نیازی به افزایش مصرف این محصولات نیست.

انتهای پیام