علمی و پزشکی

سکانس ژنی تست‌های PCR برای شناسایی کرونای «اُمیکرون»/ تاکید بر رصد دقیق پایانه‌های مرزی

سکانس ژنی تست‌های PCR برای شناسایی کرونای «اُمیکرون»/ تاکید بر رصد دقیق پایانه‌های مرزی

معاون وزیر بهداشت اقدامات ایران برای جلوگیری از ورود ویروس جدید کرونا به کشور را تشریح کرد.

دکتر کمال حیدری در گفت وگو با تیتر نیوز وی گفت: معمولاً این گونه ها از خارج از کشور کشف و وارد می شوند و اکنون این ویروس جدید در آفریقای جنوبی و هنگ کنگ آغاز شده است. او گفت که نشانه هایی در اروپا و جاهای دیگر پیدا شده است.

وی گفت: اولین اقدام فوری ما که توسط وزارت امور خارجه اعلام شد، ممنوعیت صدور روادید برای کسانی است که می خواهند از این کشورهای آفریقایی به کشور ما سفر کنند. از طرفی پروازها کنسل می شوند و کسانی که به صورت غیرمستقیم وارد می شوند توسط همکاران ما در پایانه های مرزی رصد می شوند که باید تست PCR انجام دهند و در صورت بیماری قرنطینه شوند.

وی درباره توالی ژن جهش جدید کروناویروس ادامه داد: همانند سایر موارد جهش کرونا، آزمایشات لازم در اختیار آزمایشگاه های مرجع قرار گرفته و به صورت تصادفی موارد را پیگیری می کنند تا ببینند آیا این جهش در کشورمان شناسایی شده است یا خیر. نه.” اقدامات ویژه انجام شده و وزیر بهداشت شخصاً از پایانه مرزی فرودگاه امام خمینی (ره) بازدید کرده است تا از نظارت مناسب اطمینان حاصل شود.

وی افزود: تغییر اخیر کرونا در آفریقای جنوبی با توجه به اینکه 32 جهش در این سویه جدید مشاهده شده که درمان این بیماری را تسریع می کند عجیب است و تلاش می شود این روند جدید متوقف شود.

انتهای پیام/