وقتی معیار انتخاب افراد در حوزه سایبری، سواد و دانش نیست،حمله سایبری به راحتی شکل می‌گیرد

وقتی معیار انتخاب افراد در حوزه سایبری، سواد و دانش نیست،حمله سایبری به راحتی شکل می‌گیرد

اولین عاملدر این حوزه انواع سکوت ها و تکذیب ها وجود دارد، با سکوت و نشر منکر راه به جایی نمی بریم. شناسایی صحیح عواملی است که در این گونه آزمایش‌ها می‌توان دانش را به حوزه‌های دیگر منتقل کرد و از تکرار وقایع جلوگیری کرد، اما متأسفانه بنیادها و سازمان‌ها از وقوع این رویدادها خودداری می‌کنند و یاد می‌گیرند که ساکت باشیم.
علم از طریق چنین رفتارهایی منتشر نمی شود. یعنی اگر این روش ادامه پیدا کند، نه تنها جایگاه الف، بلکه موضع ب نیز آسیب می بیند و مورد حمله قرار می گیرد، زیرا همه منکر می شوند و سکوت می کنند.

نکته دوم یعنی پیشرفت رایگان را به جای پیشرفت مبتنی بر هزینه یاد گرفته ایم. به عنوان مثال، ما ویندوز، آنتی ویروس، ابزارها و ابزارهای پردازش ITSM و موارد دیگر را به صورت رایگان توسعه دادیم. در حالی که سخت افزار گران است، ابزارهای منبع باز معمولاً برای نرم افزار یا ابزارهای مدیریت اطلاعات و دارایی بصری استفاده می شوند که به راحتی قابل هک هستند. لازم به ذکر است که همیشه اینطور نیست که بدانیم چیزی نفوذ کرده است بدون اینکه هکر هدف نمایش قدرت باشد.

در طول سالها ما توسط همان نرم افزارهایی که به صورت رایگان دریافت می کنیم ایجاد شده و آسیب دیده ایم، اما متاسفانه ما این را نمی دانیم، زیرا کسانی که از اطلاعات ما استفاده می کنند همیشه در مورد استفاده از آن به ما هشدار نمی دهند، بدون اینکه او بخواهد. قدرت خود را نشان دهید.

فاکتور بعلاوه بی توجهی نهادهایی که برای جلوگیری از چنین حوادثی راه اندازی شده اند به دلیل عدم اطلاع رسانی است. دانش فعلی لزوماً به محدودیت‌ها مرتبط نیست. متأسفانه مشاهده می شود که مهم ترین نکته در مورد امنیت برای برخی سازمان ها، جداسازی اینترنت از اینترنت است. امروزه این بیانیه عمیقاً ریشه در ناآگاهی نسبت به پتانسیل شبکه های کامپیوتری دارد. البته این بستگی به اتصال اینترنت کشور به اینترنت ندارد یا خیر. به عبارت دیگر، مراکزی که از وقوع چنین حوادثی جلوگیری می کنند، با هزینه کمتری به وظایف خود عمل می کنند. برخی دیگر در قالب شعار.

عامل چهارمعدم توجه واقعی به مسائل امنیتی و توسعه امنیت نرم افزار. نرم افزار کشور از تکنیک های امنیتی آگاه نیست. این به این دلیل است که متاسفانه مراکزی مانند ماهر و سایر مراکز آگاهی مشابه کمتر از امکانات و امکانات رو به رشد به اشتراک می گذارند و محتوای بیشتری برای هشدار دارند.

همچنین توجه داشته باشید که پیمانکاران فناوری اطلاعات بر اساس تخصص، قدرت یا توانایی انتخاب نمی شوند، بلکه بر اساس تایید و وابستگی آنها انتخاب می شوند.
زمانی که صحبت از فناوری و حفاظت از فناوری به میان می‌آید، نه تنها باید به موضوعات فرعی، بلکه افرادی که دانش خوبی از فناوری از جمله شعار جدایی اینترنت و اینترنت برای فناوری در جهان دارند، تمرکز کنیم. روش های معرفی شده اما این بحث ها در کشور 20 سال پیش متوقف شد و نهادهای نظارتی باید در این زمینه تحقیقات و آگاهی بیشتری انجام دهند.

3