علمی و پزشکی

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گهگاه جوش هایی روی پوست ایجاد می شود، مشکلی است که باعث ناراحتی زیادی می شود و اغلب فعالیت های روزانه فرد را مختل می کند. اگر به دنبال علت خارش هستید باید بگویید که حتی پزشکان هم نمی توانند علت یکسانی را برای این علائم و نشانه ها پیدا کنند و باید آزمایش های مختلفی انجام شود. با این حال، التهاب و بثورات پوستی مقصر اصلی این عارضه هستند و گزینه های درمانی باید طبق دستور پزشک دنبال شوند. اما در این مقاله سعی شده است برخی از راه حل های رایج که اغلب راهی برای رهایی از خارش هستند، شناسایی شود. در سفر به پوست خارش دار با ما همراه باشید.

  1. از کرم ها و لوسیون های با کیفیت استفاده کنید

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

شما باید لوازم آرایشی خود را از برندهای معتبر انتخاب کنید. تعدادی از شرکت های خوب ایرانی در حال حاضر محصولات خوبی در این زمینه تولید می کنند و این روزها نرخ بالای دلار انگیزه خوبی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی مرغوب است و اکنون می خواهیم برند خود و محصولات با کیفیت آن را معرفی کنیم. انواع لوازم آرایشی گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین برای کاهش التهاب و خارش پوست می توانید از لوسین و کرم های گیاهی آنها استفاده کنید.

  1. چای سبز بنوشید

درمان های خانگی برای ناراحتی ها و مشکلات پوستی استفاده از چای سبز به ویژه برای التهاب و خارش است. این مایع سبز رنگ حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی است که خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارند و به همین دلیل بهترین راه برای درمان خارش هستند. اما فراموش نکنید که مصرف چای سبز برای خارش و سوختگی پوست باید به مقدار کم انجام شود، در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت و باعث التهاب پوست می شود. همچنین می توانید پودر چای سبز را در حین نوشیدن میل کنید و روی ناحیه آسیب دیده بگذارید و بعد از 5 دقیقه پوست خود را تمیز کنید. یا برگهای چای سبز را بشویید و در آب خیس کنید و پس از جوش آمدن مخلوط را خنک کرده و روی پوست قرار دهید.

  1. لباس سبک بپوشید

پوشیدن لباس های سبک می تواند پوست شما را خنک نگه دارد و با حرکت هوا خارش را کاهش دهد. معمولاً لباس‌های نخی می‌توانند به گردش هوای خوب کمک کنند، بنابراین بهتر است به سراغ لباس‌هایی بروید که حاوی مواد مصنوعی هستند. این لباس ها معمولا پوست شما را خارش دار و بسیار حساس می کنند.

  1. گیاه آلوئه ورا در بین تمام شرکت های آرایشی و بهداشتی محبوب است

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

آلوئه ورا و عصاره آن به کاهش خارش پوست و درمان سوختگی، بثورات و حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی عصاره این گیاه هستند و به خارش، خارش و قرمزی پوست کمک می کنند. به عنوان مثال با خرید محصولات پوست و موی ارشد، البته انواع اصلی آنها بهترین انتخاب برای خداحافظی با التهابات پوستی است. این محصولات با استفاده از عصاره آلوئه ورا و فرمول مناسب، نتیجه مطلوب را در کوتاه مدت ایجاد می کنند.

  1. دوش آب گرم

همچنین می توانید از آب گرم در حمام استفاده کنید و از نمک حمام یا جوش شیرین در حمام استفاده کنید. خارش پوست را از بین می برد و دوش آب سرد می تواند پوست شما را تسکین دهد. در دوش آب گرم یا سرد، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پوست خود را به طور کامل نشویید. سپس باید پوست را کاملا بشویید. در نهایت می توانید پوست را به آرامی خشک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب زیاد به کاهش علائم خارش و التهاب کمک می کند. حدود 2 درصد از بدن ما از آب تشکیل شده است و این آب در سراسر بدن پخش می شود و نقش مهمی در حفظ گردش خون دارد. اگر بدن خود را به اندازه کافی هیدراته نگه دارید، اکثر مشکلات پوستی مانند آلرژی از بین خواهند رفت. معمولا بثورات پوستی و آلرژی؛ نسبت به سایر پوست ها سخت ترند و اگر رطوبت کافی نداشته باشند. ضایعات پوستی در آنها تشدید می شود و باعث رشد دائمی مو روی پوست می شود.

نوشیدن آب به طور قابل توجهی به کاهش گرما و خنک شدن بدن شما کمک می کند و می تواند آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد. برای حفظ تعادل بدن باید بر اساس وزنتان آب بنوشید. مردان به ۲ تا ۳ لیتر آب در روز و زنان به ۲ تا ۲.۵ لیتر آب برای حفظ فعالیت های خود نیاز دارند.

  1. مشاوره تخصصی، اولین قدم مهم

درست است که راه های خوبی برای کاهش تورم و خارش پوست وجود دارد، اما اگر خارش و تورم تشدید شد، درمان خود را متوقف کرده و با پزشک متعهد و متخصص مشورت کنید تا وضعیت خود را بهبود بخشد.تا کارهای لازم را انجام دهید. به عبارت دیگر اولین قدم در بهبود اندام های حیاتی و حساس (پوست) بدن است.

نویسنده: وحیده امینی

* گزارش آکا