علمی و پزشکی

۶ تا ۸ میلیون نفر فاقد بیمه درمانی در کشور / جزییات بیمه رایگان برای حاشیه‌نشینان

۶ تا ۸ میلیون نفر فاقد بیمه درمانی در کشور / جزییات بیمه رایگان برای حاشیه‌نشینان

معاون بیمه و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت به تشریح ایجاد پوشش بیمه ای برای مناطق محروم حاشیه شهرها پرداخت.

مهدی رضایی در گفت و گو با آسناوی با اشاره به ایجاد پوشش بیمه ای برای حاشیه شهرها گفت: حدود 2020 مناطق کشور را به عنوان مناطق فرعی با امتیازات و محدودیت های نسبی کمتر شناسایی کرده ایم. یکی از مهمترین خدمات این افراد حوزه سلامت است که اولین گام برای دسترسی آسان به خدمات با بیمه مردم است.

وی افزود: با وجود اینکه در قوانین فوق تدابیری در نظر گرفته شده است تا این افراد بتوانند خود را بیمه کنند، اما متاسفانه از این خدمات بی بهره بوده اند. یکی از ویژگی های این طرح این است که ما به صورت فعال به مناطق می رویم و با کمک سایر نهادهای اجتماعی یا مددکاران بیمه شدگان را شناسایی و افراد تحت پوشش را به آنجا می بریم.

وی افزود: در گام دوم با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی برای این افراد پزشک محله و پزشک خانواده تعیین می کنیم تا حداقل خدمات را دریافت کنند و سپس به مراجعه کننده معرفی شوند. راه های دریافت خدمات پزشک خانواده به سطح بالاتری می‌رسد.»

رضایی تاکید کرد: این طرح ملی است و در محلات کم برخوردار اجرا می شود. در پایتخت 243 همسایه کم درآمد برای پوشش بیمه ای وجود دارد. آمارهای مختلف از جمعیت بیمه شده در کشور برآورد ما این است که 6 تا 8 میلیون نفر بدون بیمه در همین جمعیت شهری باشند.

وی ادامه داد: این افراد نیز مانند سایر بیمه شدگان با داشتن کد ملی بیمه می شوند. همچنین مسئولان با شماره های وزارت کشور مشمول بیمه رایگان خواهند شد. این طرح با همکاری وزارت کشور و استانداری ها اجرا می شود و تمامی افرادی که توسط وزارت کشور شناسایی شوند بیمه می شوند.

وی با اشاره به اینکه افراد تحت پوشش این طرح به طور کامل بیمه خواهند شد، گفت: همچنین این افراد طبق ضوابط بیمه پایه، فرانشیز پرداخت می کنند، به عنوان مثال 10 درصد در بخش بستری و 30 درصد در بخش سرپایی.

انتهای پیام/