علمی و پزشکی

ساخت باتری با استفاده از ماسک!

ساخت باتری با استفاده از ماسک!

گزارش شفاف و نقل قول از نیواطلس، تجهیزات حفاظت فردی برابر با ویروس SARS-CoV-2 یکی از مهم‌ترین سلاح‌هایی است که ما در اختیار داریم، اما متأسفانه برای ایجاد حداکثر حفاظت باید یک بار از این تجهیزات استفاده شود و این امر عقب ماندگی زیادی ایجاد می‌کند. مطالعات انجام شده در سال نهم نشان می دهد که ماهانه 3 میلیارد ماسک در روزهای اولیه کمپین استفاده می شد. این ماسک‌ها در یا نزدیک محل دفن اقیانوس‌ها، اقیانوس‌ها و سایر محیط‌ها یافت می‌شوند و گازهای در حال سوختن تولید می‌کنند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که می‌توان از آنها برای ساخت باتری‌های مناسب استفاده کرد.

در ابتدا، محققان از ماسک‌هایی برای ضدعفونی کردن امواج استفاده کردند و سپس هسته‌های اتمی را از گرافن حذف کردند. سپس ماسک‌ها تا دمای 2 درجه سانتی‌گراد فشرده شدند و به ساختارهای حباب‌دار تبدیل شدند که می‌توان از آنها به عنوان الکترود در باتری‌ها استفاده کرد. این گلوله ها با لایه ای از لایه های عایق که از ماسک نیز ساخته شده اند از هم جدا می شوند. آنها همچنین به عنوان یک محلول الکترولیت و در نهایت یک سپر محافظ ساخته شده از سایر زباله های پزشکی در نظر گرفته می شوند.

این باتری ها به طور قابل توجهی مفید هستند و محققان ادعا می کنند که توانسته اند انرژی را با نرخ 1.2 وات بر کیلوگرم جذب کنند.

این میزان تقریباً برابر با انرژی مصرفی باتری های لیتیوم یونی است زیرا مصرف انرژی بین آنها بین 3 تا 4 وات بر کیلوگرم است.

محققان با افزودن نانوذرات کلسیم-کبالت به الکترولیت موفق به غنی‌سازی این باتری‌ها شده‌اند.

این کار انرژی باتری را دو برابر کرد و آن را به ۲ وات بر کیلوگرم رساند. بهترین نسخه باتری پس از “چرخه” با ظرفیت 1٪ خودکفا است و انرژی را برای بیش از 1 ساعت با ولتاژ بالای 1.2 ولت انتقال می دهد.

سازندگان تیم می گویند که این باتری ها مزایای دیگری نیز دارند. استفاده از باقی مانده به معنای ارزان بودن به این معنی است که آنها همچنین می توانند قطر آنها را کمتر، انعطاف پذیرتر کنند و در صورت نیاز به یک بار استفاده از آنها.