علمی و پزشکی

کجا و چگونه از ماسک استفاده کنیم؟

کجا و چگونه از ماسک استفاده کنیم؟

مدیر دفتر توسعه آموزش و سلامت نحوه استفاده از ماسک پزشکی در بیماری همه گیر کرونا، نحوه استفاده از ماسک در فضاهای باز و هدبند را تشریح کرد.

به گزارش تیتر نیوز، دکتر فرشید رضایی در مورد نحوه استفاده از ماسک در فضاهای باز و کیف سر گفت: به خصوص در شرایط استفاده از ماسک از نظر فضا، تعداد افراد و فاصله اجتماعی باید به وجود ماسک در فضاهای باز مانند پارک ها توجه شود. و … بدون فرد استثنا ندارد مگر اعضای خانواده که در حاشیه هستند. همچنین اگر در فضا هستید و افراد دیگر ۵ متر فاصله دارند، استفاده از یک ماسک کافی است. زیرا استفاده از دو ماسک در فضای باز ضرورت بیشتری دارد.

وی افزود: حضور در فضایی با تهویه مطبوع مناسب مشروط بر اینکه فرد یک ساعت خارج از خانواده حضور نداشته باشد ماسک کافی است اما در پکیج فضایی مناسب بدون تهویه هوا و یک ساعت قبل از فرد. بدون خانواده.» در این صورت استفاده از دو ماسک ضروری است. همچنین استفاده از دو ماسک در بسته فضایی ضروری است که برای افراد غیر از اعضای خانواده نامناسب است.

رضایی با بیان اینکه استفاده از یک ماسک در حضور اعضای خانواده و با تهویه مناسب در فضای هوا کافی است، افزود: همچنین استفاده کنید. در عین حال اگر در بیمارستان بستری هستید می توانید از ماسک N95 استفاده کنید.

مراحل استفاده از ماسک

مدیر دفتر توسعه آموزش و سلامت وزارت بهداشت نیز درباره استفاده از ماسک صحبت کرد. بنابراین، قبل از دست زدن به ماسک پاک کننده، دستکش های خود را حداقل به مدت 2 ثانیه با آب و صابون بشویید. برای تمیز کردن و خشک کردن دست ها از دستمال کاغذی استفاده کنید. سپس با همان دستمال شیر را بپیچید و داخل سطل زباله قرار دهید. در صورت در دسترس نبودن آب و صابون از محلول ضد عفونی کننده الکل 3 درصد استفاده کنید.

وی افزود: پس از این مرحله باید ماسک را چک کنید. وقتی ماسک جدیدی را از جعبه بیرون می آورید، آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ نقص، سوراخ یا شکافی در ماسک وجود ندارد. اگر ماسک دارای نقص، سوراخ و ترک است، آن را بردارید و یک ماسک جدید (استفاده نشده) انتخاب کنید. پس از بررسی ماسک سالم، تنظیم صحیح ماسک بسیار مهم است. برای اینکه ماسک تا حد امکان به پوست شما نزدیک شود، یک لب خمیده با یک لب خمیده وجود دارد که می تواند دور پوست شما قرار بگیرد. قبل از استفاده از ماسک روی صورت، مطمئن شوید که این قسمت به سمت بالا باشد.

رضایت ادامه داد: مرحله چهارم استفاده از ماسک این است که مطمئن شوید که ماسک مناسب رو به بیرون است. بیشتر ماسک های داخلی پزشکی سفید هستند. در حالی که سرنوشت بیرونی است، رنگ. قبل از استفاده از ماسک روی صورت، مطمئن شوید که ماسک سفید به سمت صورت شما باشد. سپس دو ماسک بسته را در پشت گوش قرار دهید.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت، چشم انداز این سازمان بسیار مهم و ضروری است. اکنون که یک ماسک طبی روی صورت خود دارید، از نوک انگشتان و نوک انگشتان خود برای خم کردن لب ها به دور ماسک استفاده کنید. نکته مهم دیگر در استفاده از ماسک، آوردن ماسک است. در این مرحله ابتدا باید دستکش های خود را تشخیص دهید، با نگه داشتن لبه بسته ماسک را با دقت بردارید. باید توجه داشته باشید که ماسک جلو آلوده است، بنابراین به آن دست نزنید.

انتهای پیام