علمی و پزشکی

افراد بلندقامت در معرض ریسک بالاتر سرطان روده بزرگ

افراد بلندقامت در معرض ریسک بالاتر سرطان روده بزرگ

به گزارش دیلی ساینس، در حالی که ارتباط بین قد و سرطان کولورکتال (سرطان اصلی) قبلا مورد بررسی قرار گرفته است، محققان می گویند که این مطالعات نتایج متناقضی را نشان داده است که به استانداردهای متناقض و خطرات آدنوم اشاره می کند. سرطانی را شامل نمی شود.

جرارد مولن، سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه جان هاپکینز در مریلند، می‌گوید: «این بزرگترین مطالعه در نوع خود تا به امروز است. این یافته ها بر اساس شواهدی است که نشان می دهد یک عامل خطر بالاتر شناسایی شده است و باید ارزیابی شود و به بیماران برای سرطان کولورکتال توصیه شود.

او می گوید: «یکی از دلایل احتمالی این ارتباط این است که اندازه بدن بزرگسالان به اندازه بدن مرتبط است. هر چه تولید مثل فعال تر باشد، پتانسیل قاچاق انسان بیشتر می شود.

برای اولین بار، محققان سه مشاهدات بین المللی، شامل 1.2 سرطان کولورکتال و 1.5 آدنوم کولورکتال را شناسایی کردند.

از آنجایی که تعریف قد در سراسر جهان متفاوت است، تیم تحقیقاتی بالاترین و کمترین قد را در گروه های مختلف مطالعه مقایسه کردند. یافته ها نشان می دهد که در مجموع، بیشترین تعداد افراد در بالاترین جمعیت، 2 درصد بیشتر از کمترین جمعیت در پایین ترین جمعیت، در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

مولن می‌گوید: «با هر سانتی‌متر ۲ سانتی‌متر افزایش، ۵ درصد خطر ابتلا به سرطان کولورکتال و ۳ درصد احتمال افزایش آدنوم وجود دارد».

به گفته محققان، بیش از نیمی از سرطان های اصلی با عوامل مختلف سبک زندگی، از جمله رژیم غذایی ناسالم، فعالیت بدنی ناکافی، سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل مرتبط هستند.