علمی و پزشکی

برخورد موشک به بخش تاریک و مرموز ماه

یک موشک از پیش تنظیم شده که تصور می شود عقاب چینی باشد، قرار است روز جمعه با سرعت 2 مایل در ساعت به ماه اصابت کند. کارشناسان می گویند که می توان با اختراع دهان ها مقابله کرد.

فردا موشک به ماه اصابت خواهد کرد

بر اساس گزارش ها، سامانه رادار گلدشتاین سان در نزدیکی بارستو، کالیفرنیا، چند روز قبل از برخورد قرار داشت و این شی را مشاهده می کرد. مدارگرد ناسا (LRO) همچنین تغییرات جو ماه (لایه‌های بسیار نازک گاز) را بررسی می‌کند که با توجه به اینکه در اثر فروپاشی ماه ایجاد می‌شوند، ممکن است به سطح ماه پرداخته شود. قابل تشخیص است.

انگار در 4 مارس یک فضاپیما به سطح ماه می افتد. جسم در جهتی که برخورد می کند به ماه برخورد می کند و سقوط از روی زمین قابل مشاهده نیست، اما مهمتر از همه این است که ما نمی دانیم این زباله های فضایی از کجا می آیند و به چه چیزی مربوط می شوند.جمعه ساعت 9:30 به وقت شرقی (1: 1 به وقت تهران). کارشناسان می گویند این اولین بار است که یک فضاپیما به طور تصادفی با سطح ماه برخورد می کند.

در ابتدا تصور می شد که بدنه فضاپیما، موشک فالکون راکت، «اسپیس ایکس» باشد که رصدخانه فضایی عمیق (DSCOVR) را «هر سال» به فضا پرتاب می کند. با این حال، اکنون می توان تصور کرد که بقایای موشک دوربرد چینی در سال پنجم به ماموریت Chang’e 5-T1 China منتقل شود. در این مدت، دانشمندان نظرات متفاوتی در مورد اقدامات بعدی داشته اند که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

موشک “فالکون 2” است!

نزدیک به مرگ این فضاپیما برای اولین بار در ماه های ابتدایی ماه گذشته در نزدیکی زمین با استفاده از یک رله نرم افزاری گزارش شد. پس از انتشار این گزارش، فاز دوم موشک فالکون ۲ ساخت اسپیس ایکس مربوط به «ایلان ماسک» بوده و تاریخ تقریبی پرتاب آن تقریباً هفت سال پیش در بهمن ماه بوده است. آ در آن زمان این شرکت هنوز در حال تکامل بود و به شرکت خود تبدیل می شد.

در آن زمان گفته می شد که یک موشک “فالکون 2” که حدود 7 سال پیش به فضا پرتاب شد، اکنون در مدار ماه قرار دارد و احتمالا در اوایل ماه مارس در ماه قمری خواهد بود. پیشرو “فالکون 3” از اولین ماموریت سال که یک ماهواره هواشناسی را به فضا برد، به طور نامنظم در مدار گردش می کند. مرحله دوم پس از آن که موشک مداری ماهواره شروع به چرخش به دور خود کرد تا سفر خود را در جهت نقطه لاگرانجی پرتاب کند – زمین شروع شد. ارتفاع موشک به حدی بود که سوخت کافی برای بازگشت به سیاره وجود نداشت و انرژی آن برای فرار از نیروی گرانشی زمین کافی نبود. بنابراین کارشناسان می گویند این مدار این موشک در روز چهارم اسفند از مدار ماه می گذرد و احتمالا این همان موشکی است که رو به ماه خواهد بود.

فردا موشک به ماه اصابت خواهد کرد

موشک “Long March 3C” است!

با این حال، حدود چند هفته پیش، کارشناسان مجدداً خود آنالیز اصلی را بررسی کردند و گفتند که نمی تواند بخشی از “فالکون” باشد، زیرا محموله ای را حمل می کرد، مأموریت “رصدخانه فضایی آبی رصدخانه” (DSCO). بخشی دیگر. منظومه شمسی در عوض، آنها متوجه شدند که این زباله احتمالاً مربوط به ماموریت Chang’e 1-T1 (Chang’e 5-T1) است که توسط آژانس فضایی ملی (CNSA) در ماه اکتبر به فضا پرتاب شد. پرواز بالا در همان ماه. این دقیقاً همان شیوه اداره کشور است که او در روسیه از آن استفاده کرده است.

«بیل گری»، ستاره شناس که نقش کلیدی در تحقیقات داشت، «بلافاصله اعلام کرد که در شناسایی موشک اشتباه کرده است». وی در بیانیه ای گفت: این موشک می تواند از “Long March3C3C” به چین تحویل داده شود که ماموریت Changhai 2-T5 خود را در ماه اکتبر آغاز کرد. ماه با 3 نمونه از این قمر در یک سال به زمین باز می گردد.

یکی از کارشناسان به نام جورجینی نامه هایی به “گری” نوشت و توضیح داد که مدار فضاپیمای DSCOVR به ماه نزدیک نیست و بنابراین عجیب است که بخشی با این قمر روبرو شود. در این صورت، این قسمت از موشک در جهت نزدیک شدن به ماه در نظر گرفته شده و ساعت 9 صبح در شرق منتظر چهارمین روز از ماه مارس (3 مارس) خواهد بود. منطقه زمانی (5:30 تهران) نیم ماه بعد.

چین تکذیب کرد!

با این حال، وزارت خارجه چین اخیرا این اتهامات را رد کرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه چین که برنامه چند میلیارد دلاری اکتشاف فضایی را “شرط” برای حمایت از پایداری طولانی مدت فعالیت‌های این کشور در فضا دانست، گفت: تقویت‌کننده‌ها که ادعا می‌شود به زودی به زمین می‌رسند، وارد شده سوخته و کاملا سوخته

فردا موشک به ماه اصابت خواهد کرد

دقت کنید که با موشک از نظر محیطی بهتر از سوزاندن آن در زمین و آزاد کردن ذرات اکسید فلزی رفتار کنید. ماه که زمین ندارد نمی تواند به طور برابر با زباله های فضایی از خود محافظت کند و نزدیک شدن این سیارات باعث برخورد آنها با آن می شود و می توانند از دهان ایجاد شده پس از برخورد عکس بگیرند. . این در حال حاضر یک تصادف است، پس باید منتظر ماند و دید که باید منتظر چه چیزی باشیم، ماه ثبت شده ثبت می شود و برای بررسی لایه های داخلی ماه استفاده می شود. لرزه های آپولو مدتی است که خاموش شده اند و مشخص نیست که لرزش های سطحی چانگ چین مفید خواهد بود یا خیر. در طول این مأموریت 9 ساله، LCROSS مأموریت های هوافضای ناسا را ​​در سطح قبل از ماه انجام داد و ارزیابی میکروسکوپی بازده ذرات را انجام داد.

آلودگی بیولوژیکی

توجه به اختراعات فوق منبع جدیدی برای توجه به موضوع نیست. در حال حاضر حدود نیم میلیارد دهان با قطر 1 متر و بیشتر در ماه وجود دارد. موضوعی که باید مراقب آن باشیم این است که آیا آلودگی ماه به میکروب های زنده یا مولکول هایی که در آینده ممکن است به عنوان شاهدی بر وجود حیات باستانی در ماه در نظر گرفته شود، زمین سیارات دیگر را به حداقل می رساند.

این موضوع هم از نظر اخلاقی و هم علمی اهمیت دارد. مفهوم اخلاقی این است که این درست نیست که اکوسیستمی که در سیارات دیگر وجود دارد توسط موجودات زمینی فرستاده شده به این سیاره در معرض خطر است و از نظر علمی می خواهیم شرایط طبیعی سیارات دیگر را بررسی کنیم و آنها را با آلاینده ها ایجاد نکنیم. ما نمی خواهیم آن را به خطر بیندازیم یا آن را نابود کنیم.

بزرگترین نقض رویه های تحقیقات هوافضای کمیته هوانوردی در طول سال رخ داد، زمانی که یک اسرائیلی سطح به سطح حامل نمونه های دین و هزاران پرنده آبی فاش شد. این موجودات می توانستند نیم میلی متر در فضا زندگی کنند اما فعال نبودند. این موجودات و میکروب هایی که احتمالاً در رودخانه زندگی می کنند اکنون در سراسر منطقه پراکنده شده اند. احتمالاً هیچ کس در منطقه ای که آب کافی برای احیا و فعال شدن مجدد در آن وجود ندارد، اما ما نباید آن را به خطر بیاندازیم.

46