علمی و پزشکی

احتمال افزایش بروز کرونا طی روزهای آتی/انتقاد از حذف فاصله‌گذاری فیزیکی در مدارس

احتمال افزایش بروز کرونا طی روزهای آتی/انتقاد از حذف فاصله‌گذاری فیزیکی در مدارس

به گفته یک متخصص اپیدمیولوژی، در صورت تداوم رشد بیماری عروق کرونا ویروس در روزهای آینده، این احتمال وجود دارد که جهش رشد آغاز شده باشد، اما با توجه به وضعیت بازگشایی مدارس، نیازی به کاهش فاصله فیزیکی نیست. آموزش و پرورش در قلب تلاش تماس، حفظ سلامت فردی و عبور از فاصله فیزیکی است.

دکتر مسعود یونسیان در گفت و گو با تیتر نیوز، وی با اشاره به وضعیت کشور و افزایش آمار قربانیان گفت: باید توجه داشت که افزایشی که در آمارهای بعد از تعطیلات نوروز شاهد هستیم، قابل باور نیست. ما نمی توانیم تعداد روزهای تعطیل را با روزهای غیر تعطیل مقایسه کنیم.

آیا واقعا افزایش تعداد قربانیان این بیماری است؟

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی حساسیت انسانی، مردم باید سر خود باشند، افزود: به دلیل اینکه آمار افزایش نمی یابد، نباید نسبت به این بیماری حساس باشیم، بلکه در چند روز اخیر تعداد مبتلایان را افزایش دهیم. «در آمار مرگ و میر، ما نمی توانستیم واقعی باشیم. از آنجایی که در حال حاضر در تعطیلات به سر می بریم، مراکز خصوصی برای تعطیلات وجود دارد و ممکن است مراکز دولتی نیمه تعطیل باشند و مردم امکان مراجعه نداشته باشند. در نتیجه می توان مراجعات کمتری داشت و می توان درخواست آزمایش PCR و کمتر انجام داد. بر این اساس تمامی این مسائل در ایام تعطیل با موارد کمتر گزارش شده قابل گزارش است.

یونیسف ادامه داد: اگر قرار بود تغییری واقعی در ایالات متحده ایجاد شود، انتظار افزایش اولیه در تعداد موارد و مصائب را داشتیم. درصد این بیماران شناسایی، بستری شده و پس از دو تا چهار هفته متأسفانه تعداد مرگ و میر این افراد افزایش می یابد و به این ترتیب تعداد مرگ و میرها از دو هفته به چهار هفته پس از افزایش تعداد موارد افزایش می یابد. به نظر نمی رسد تعداد فوتی ها در روز کاهش یافته و به 8 مورد رسیده باشد، بلکه به یکباره افزایش یافته و به بیش از 5 مورد رسیده است و در عین حال تعداد مراجعین به ما دو برابر شده است. بر اساس آماری که در ایام تعطیلات ارائه می شود، نمی توانیم با آماری که بعد از تعطیلات ارائه می شود مقایسه کنیم.

عدم نظارت بر واکسن ها در نوروز

وی گفت: ما منتظر هفته آینده هستیم تا ببینیم در چند هفته آینده چه اتفاقی می افتد. البته دلیل اینکه تاکید می کنم باید احتیاط های لازم را تا حد امکان جدی بگیریم این است که یک مدرک داریم مبنی بر اینکه منتظر افزایش تعداد موارد و بیماری ها هستیم اما افزایشی که شاهد بوده ایم در دو روز گذشته احتمالا واقعی نیست. . اگرچه سفرهای نورزی مکرر بود، اما همچنین اعلام شد که افرادی که واکسینه نشده بودند یا آزمایش PCR منفی داشتند، در انجام این کار تردیدی ندارند، متاسفانه چنین نظارتی صورت نگرفت. بنابراین، عموماً فرض بر این است که افرادی که واکسینه شده اند یا نشده اند، چه آزمایش مثبت داشته باشند یا نه، مرخصی را در تعطیلات انجام داده اند و میزان پروتکل های کاهش یافته را تخفیف داده اند، بنابراین تعداد موارد و موارد افزایش می یابد و بیماری در کشور داشته ایم اما تا جایی که دیده ایم نتوانسته ایم این افزایش را مستند کنیم.

احتمالاً در روزهای آینده کرون را افزایش دهید

یونیس گفت: از آنجایی که مردم در هفته اول تعطیلات در حال سفر هستند و احتمال آلودگی آنها وجود دارد و ما مشتاقانه منتظر آغاز ماه مارس هستیم، انتظار داریم که در صورت افزایش آن، شاهد آن باشیم. پایان این هفته.» اگر رشد آماره در روزهای آینده ادامه پیدا کند، میوطن گفت که رشد آغاز شده است.

کرونا هفتم دوباره در کشور ظاهر شد اره یا خوب؟

او در حمایت از ائتلاف برای دموکراسی ایالات متحده صحبت کرد، اما گفت که حفظ مقداری استقلال برای بسیاری از کشورها مهم است، هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد، من انتظار ندارم موجی بلند شود، اما احتمالاً انتظار کوتاه خواهد بود. . در این صورت نام خدا در پایان موج ششم مرده است نه موج هفتم. معمولاً یک موج جدید وجود دارد یا باید با یک نوع جدید بیاید که ما هنوز هیچ مدرکی از نوع جدید نداریم یا باید تا زمانی که موج قبلی سپری شده باشد که امنیت به افراد آلوده فروخته شده است. مردم. از آنجایی که این دو شرط هنوز محقق نشده است، منتظر موج هفتم نیستیم.

بازگشت هفده مدرسه و دانشگاه

تمرکز یونیسف بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بلافاصله پس از تعطیلات نوروزی ادامه دارد و می‌گوید: باید تا دو هفته بعد از تعطیلات منتظر بمانیم تا ببینیم آیا گذری در جامعه به سمت گذار رخ می دهد یا اینکه شاهد افزایش نقل و انتقالات هستیم، نباید بازگشتی داشته باشیم.

وی تاکید کرد که در نهایت اگر امکانات لازم را نداشته باشند امکان بازگشت به مدارس وجود نخواهد داشت. همچنین بیان شده است که بین هر مداخله و مداخله بعدی باید دو تا چهار هفته فاصله باشد. مداخله ای داشتیم که همان حرکت توده ای در ایام نوروز بود. منطق حکم می کند که بعد از این نقل و انتقالات دو هفته با هم فاصله داشته باشیم و بعد مرحله بعدی را انجام دهیم که همان خواهد بود. در این مدت مشخص شد که آیا مسافران نوروزی تحت تأثیر این افزایش قرار گرفته اند یا خیر، در صورت افزایش تردد مدارس و دانشگاه ها را بازگشایی نمی کنیم و اگر تأخیر بیشتر نشد و بعد از دو هفته مدارس را بازگشایی می کنیم. ما متوجه افزایش آمار شده ایم، متوجه شده ایم که این افزایش بازگشتی نبوده است. در حال حاضر با توجه به افزایش آمار و بیماری در کشور نمی توان با قاطعیت گفت که آیا بازگشت مدارس و دانشگاه ها باعث این افزایش شده است یا تعطیلات نوروزی. من با بازگشت این شدت و سرعت و سرعت موافق نیستم و امیدوارم اتفاق بدی در این زمینه رخ ندهد.

او همچنین گفت: وقتی مدارس و دانشگاه‌ها را باز می‌کنیم و بعد اعلام می‌کنیم که فاصله فیزیکی ممکن را نداریم و مطمئن می‌شویم که نمی‌توانیم ارتباط بین بچه‌ها را نظارت و کنترل کنیم، وضعیت مناسب نیست.

یونیسف با اشاره به آیین نامه رفتاری که توسط یونسکو و یونیسف برای بازگشایی مدارس تدوین شده است، گفت: راحت فرزندان خود را به مدرسه فرستاد. در عین حال، مدارس باید مربیان، کارکنان، معلمان و… را تشویق کنند، اگر احساس ناخوشی یا بیماری داشتند، در خانه بمانند. آنها نمی خواهند مورد آزمایش قرار بگیرند. در این شرایط توصیه می شود که اگر فرد در خانه احساس ناراحتی می کند تشویق شود. بنابراین نباید در این زمینه سختی وجود داشته باشد، بلکه اگر مردم در خانه احساس ناراحتی می کنند باید تشویق شوند. در عین حال یکی از دلایلی که می گوییم آموزش مجازی باید همراه با حضور و غیاب باشد این است که اگر زبان آموز یا معلم مجبور به استفاده از آموزش مجازی در منزل شود.

کاهش فاصله فیزیکی کلیدی در مدارس است

وی تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده است فاصله فیزیکی رعایت شود و استفاده از فضاهای کمکی، فضاهای باز و تهویه مناسب مورد تاکید قرار گیرد. لازم به ذکر است که تخفیف فاصله فیزیکی قبل از انتقال بسیار مهم است و باید در این دو سال آمادگی در کشور مورد توجه قرار گیرد. نمی توان گفت که ما نمی توانیم فاصله فیزیکی را انجام دهیم، اما باید مراقب سلامتی خود باشید. در قلب تلاش تماس، حفظ سلامت فردی و عبور از فاصله فیزیکی است.

یونیسف گفت: همچنین از سوی سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌شود که احتمال وجود یک مشت دست با آب و صابون کافی در نظر گرفته شود تا ابزاری برای تماس دست‌ها با دست و آلوده کردن یکدیگر نباشد. ” در ورودی کلاس ها، داخل محوطه مدرسه و … همه آنها از دو سال پیش برای آموزش و پرورش آماده شده اند و آماده اعلام اقدام شده اند. در عین حال، برنامه های آموزشی برای مربیان و اولیا و آموزش فنی کمی برای معلمان و کارکنان مدارس باید تصویب شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه هنوز ارتباط کم است و نمی توانیم با هم صحبت کنیم. همان مسیری را که تا کنون طی کرده ایم ادامه می دهیم. بنابراین در شرایط کنونی نظارتی وجود دارد که باعث ایجاد عود در بیماری می شود و سفر بحث را آغاز می کند.

انتهای پیام