اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

3 نکته برای محافظت از خود در دوران کرونا و آنفولانزا

به اندازه کافی بخوابید

به گفته دکتر دانیل بارون، همه‌گیری کووید-19 الگوهای خواب بسیاری از افراد را مختل کرده است – برخی از آنها حتی از چیزی به نام “کروناسومنیا” رنج می‌برند – اما حفظ یک برنامه خواب منظم و داشتن حدود هشت ساعت خواب در شب بسیار مهم است. متخصص مغز و اعصاب و متخصص طب خواب در مرکز پزشکی خواب در مرکز پزشکی نیویورک-پرسبیتریان/ویل کورنل و دانشیار عصب‌شناسی در پزشکی ویل کورنل. دکتر بارون می‌گوید: «داشتن یک سیستم ایمنی قوی و سالم، سدی بیشتر در برابر ابتلا به عفونت کووید به ما می‌دهد، بنابراین مهم است که خواب را در اولویت قرار دهیم.» بهترین متخصص تغذیه تهران

او پیشنهاد می‌کند ساعت خواب و بیدار شدن منظمی داشته باشید، از مصرف کافئین در اواخر روز خودداری کنید، وسایل الکترونیکی را قبل از خواب خاموش کنید، محدودیت‌هایی را در مورد مصرف رسانه خود تعیین کنید، به طور منظم ورزش کنید، از چرت زدن خودداری کنید، الکل را کنار بگذارید، و به علائم احتمالی توجه کنید.

از خود در برابر COVID-19 و آنفولانزا محافظت کنید

دکتر ملیسا استاکول، متخصص اطفال و کارشناس ایمن سازی، رئیس بخش سلامت کودکان و نوجوانان در بیمارستان کودکان نیویورک-پرسبیتریان مورگان استنلی و نیویورک-پرزبیترین/کلمبیا، می گوید: «فصل آنفولانزای سال گذشته خفیف بود، زیرا بسیاری از مردم به دلیل کووید در انزوا ماندند. مرکز پزشکی دانشگاه ایروینگ امسال ما نگران هستیم که فصل سخت تری باشد.

بهترین راه برای محافظت از خود در برابر آنفولانزا و COVID-19؟ دکتر استاکول می گوید واکسن هر دو و اگر واجد شرایط هستید، تقویت کننده کووید را دریافت کنید. “مطالعات نشان داده اند که افراد می توانند هر دو واکسن را به طور همزمان دریافت کنند و بر پاسخ آنتی بادی آنها تاثیری نخواهد داشت.”

خوشبختانه، اقدامات پیشگیرانه برای COVID-19 برای آنفولانزا نیز اعمال می شود: پرهیز از ازدحام و تجمعات زیاد، پوشیدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شستن مکرر دست ها و ماندن در خانه در صورت احساس بیماری. دکتر تینگ تینگ وونگ، پزشک معالج و متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان متدیست نیویورک-پرسبیتریان بروکلین، می‌گوید: «بسیاری از مردم ممکن است سرفه و عطسه کنند، بنابراین احتمال انتقال در هنگام بروز علائم فعال بسیار بیشتر است. “اینها همه پیشگیری از COVID و همچنین انتقال آنفولانزا هستند.”

به ویژه برای زنان باردار مهم است که با واکسن از خود در برابر آنفولانزا و COVID-19 محافظت کنند. دکتر لورا رایلی، متخصص زنان و زایمان و متخصص زنان در مرکز پزشکی NewYork-Presbyterian/Weill Cornell می گوید نه تنها واکسن آنفولانزا برای نوزاد موثر و بی خطر است، بلکه از نوزادانی که در فصل آنفولانزا به دنیا می آیند نیز محافظت می کند. از اکتبر تا آوریل واکسیناسیون آنفولانزا که به زنان باردار داده می شود، خطر بستری شدن در بیمارستان ناشی از آنفولانزا را برای نوزادان کمتر از 6 ماه حدود 70 درصد کاهش می دهد.

در مورد کووید-19: دکتر رایلی می‌گوید: «ما داده‌های اپیدمیولوژیک زیادی داریم که نشان می‌دهد بارداری و کووید-19 ترکیب خوبی نیست. زنان باردار بیشتر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند، تهویه مکانیکی بیشتری داشته‌اند و مرگ و میر بیشتری داشته‌اند، اگرچه تعداد مطلق آن کم است. طرف دیگر این است که شما واکسنی دارید که برای جلوگیری از بیماری شدید عمل می کند.

به برنامه خود پایبند باشید

دکتر دکتر می‌گوید چه به دنبال کاهش وزن، داشتن اندام بهتر، داشتن ارتباط بهتر با خانواده و دوستان، ترک سیگار یا الکل، یا هدف دیگری در ذهنتان هستید، استراتژی‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید برای پایبندی به برنامه خود اتخاذ کنید. گیل سالتز، روانکاو و دستیار پزشک معالج در مرکز پزشکی نیویورک-پرسبیتریان/ویل کورنل و دانشیار بالینی روانپزشکی در پزشکی ویل کورنل. او پیشنهاد می کند: بهترین جراح لیپوساکشن تهران

  • آنچه را که باید تغییر کند، در اختیار داشته باشید.
  • اهداف و برنامه اقدام مربوطه را در قسمت های هفتگی بنویسید.
  • با یک مدخل مجله “چرا؟” شروع کنید.
  • در خود انگیزه ایجاد کنید.