فرهنگ و هنراخبار کسب و کار

تعریف کاردستی به زبانی ساده

کودکان  برای کاردستی می توانند از سن دو سالگی آماده باشند و با اجزای مختلف و ابزارهای متنوع می توانند یک وسیله جدید بسازند. آنچه که سبب می شود کودک برای ساختن آماده شود کاردستی می باشد. در واقع این وظیفه والدین و معلمان است که به انجام کار دستی و این هنر بهای لازم را بدهند تا بتوانند کودکان را با محیطی روبرو کنند که برای شکوفایی استعدادهای آنها مناسب است و شاهد رشد و پیشرفت آنها در رشته های مختلف باشند.

تعریف کاردستی به زبانی ساده

به صورت کلی کاردستی ها شامل دو گروه عمده هستند که می‌توان به کاردستی های خلاق و کاردستی های مهارتی اشاره نمود.کاردستی های مهارتی به نمونه های از کاردستی ها اختصاص دارد که موجب می شود تا کودک برای استفاده از ابزارها و مواد مختلف مهارت لازم را به دست بیاورد.

کاردستی خلاق شامل کاردستی هایی می باشد که به ارتقاء قدرت خلاقیت کودک کمک می‌کند. با وجود اینکه کاردستی ها به صورت کلی شامل جمع بندی ویژه نمی باشند و نمی‌توان آنها را کاملاً تفکیک کرد؛ چراکه هر کار دستی می‌تواند فواید متعددی را برای کودکان به همراه داشته باشد و به افزایش مهارت آنها کمک کند و با توجه به نوع کاردستی خلاقیت در آنها نیز متفاوت است.

والدین باید برای ارتقاء سطح خلاقیت هنری کودکان شان تلاش کنند و قطعاً عدم توجه به این موضوع از سوی والدین و مسئولین مدارس می تواند برای دانش آموزان بسیار جبران ناپذیر باشد و حتی در قوه خلاقیت و روح و روان آنها نیز تاثیرات منفی بگذارد.

متاسفانه برخی از والدین اینگونه می گویند که آموزش ساخت کاردستی را به خوبی نمی دانند و به همین جهت نمی‌توانند کودکانشان را در این امر یاری کنند اما شما در این رابطه می توانید از وبسایت نتران استفاده کنید. در نتران شما با آموزش ساخت کاردستی به صورت صحیح مواجه خواهید شد و به روزترین و جدیدترین کلیپ ها در این حوزه در اختیار شما قرار داده می شود و هر نمونه کاردستی اوریگامی یا کاردستی کاغذی نظیر ساخت تفنگ اسباب بازی ،موشک کاغذی و… به شما آموزش داده خواهد شد.

تعریف کاردستی به زبانی ساده

کاردستی با وسایل دور ریختنی

برای اینکه کودک کاردستی زیبا بسازد باید کمی ابتکار به خرج بدهد و در واقع در ساخت هر گونه کاردستی با کاغذ یا کاردستی با وسایل دور ریختنی به صبر و حوصله نیاز می باشد. اگر می خواهید با کمترین هزینه کاردستی بسازید بهتر است از کاردستی اوریگامی یا کاردستی با وسایل دور ریختنی استفاده کنید.

کاردستی با کاغذ که به عنوان کاردستی اوریگامی ساده هم گاهی یاد می شود نمونه ای از کار دستی بوده که در ساخت آن از قیچی و چسب و موارد این چنینی استفاده نمی گردد. کاردستی با وسایل دور ریختنی می تواند به نوعی ساده تر باشد اما قطعاً بسیار لذت بخش و جالب تر خواهد بود.

بهتر است با ابتکار و خلاقیت با استفاده از وسایلی که دیگر به درد نمی خورند یک کاردستی با وسایل دورریختنی آماده کنید و کودکان را مشتاق کنید تا بتوانید از هر نوع وسیله استفاده بهینه داشته باشند.

به عنوان مثال با استفاده از لامپ های حبابی غیرقابل مصرف یک گلدان های زیبا بسازید یا مجلات قدیمی و روزنامه‌های باطله را در کنار یکدیگر بگذارید و برای ساخت تابلوهای زیبا و قاب های عکس با استفاده از کاغذ ها اقدام کنید که قطعاً جلوه های بسیار زیبای خواهند داشت. این کاردستی کاغذی را میتوانید در هر کجای منزل تان نیز نصب کنید.

تعریف کاردستی به زبانی ساده

برخی از افراد برای اینکه باغچه‌های منزلشان را تزیین کنند لاستیک های غیر قابل استفاده را در چنین شرایطی به کار می گیرند و آنها را در کنار هم می‌گذارند و با رنگهای شاد و جیغ رنگ آمیزی می کنند و باغچه زیبایی را به وجود می آورند. در کنار آن یکی از بی مصرف ترین وسایل دور ریختنی می‌تواند شامل قوطی های کنسرو باشد که البته با رنگ آمیزی آنها می توانید گلدان های بسیار زیبایی را ایجاد کنید یا به عنوان جامدادی در کنار میزتان آنها را به کار بگیرید؛

برای درست کردن کاردستی می‌توانید از آموزش ساخت کاردستی در نتران استفاده کنید و به ساخت کاردستی های زیبا نظیر موشک کاغذی، ساخت تفنگ اسباب بازی، کاردستی کاغذی و غیره بپردازید. نتران به شما کمک می کند تا به راحتی با مشاهده کلیپ ها و فیلم های آموزش ساخت کاردستی هر نوع کاردستی با کاغذ و کاردستی اوریگامی را به راحتی آماده کنید.

پس میتوانید مهارت ساخت کاردستی را با نتران افزایش بدهید و به ساخت اجسام دو بعدی و سه بعدی زیبا بپردازید. درست کردن کاردستی فارغ از اینکه برای ساعت ها میتواند موجب سرگرمی شود بلکه بسیار امر لذت بخشی نیز می باشد.