عمومیاخبار کسب و کار

ورودی مغازه یکی از مهمترین بخش های طراحی و دکوراسیون داخلی این فضا محسوب می شود

ورودی مغازه، اولین فضایی است که مشتری به آن قدم می‌گذارد و به همین خاطر به اصطلاح «نقطه مرزی» نامیده می‌شود؛ مرزی که ناظر بیرونی را به مشتری بالقوه تبدیل می‌کند. بیننده با مشاهده ورودی دست به قضاوت می‌زند و اگر این قضاوت مثبت باشد، احتمال خرید بالا می‌رود. طبیعی است چنانچه نقطه ورودی مغازه، نشانه‌ای از گشودگی و جذابیت کالاهای درون مغازه باشد، پای افراد بیشتری به داخل مغازه باز می‌شود و ما با دانستن این نکات ریز سعی کرده ایم تا در شرکت طراحی داخلی مهران طاهری بهترین طرح و نقشه ها را برای شما عزیزان در نظر بگیریم.

ورودی مغازه یکی از مهمترین بخش های طراحی و دکوراسیون داخلی این فضا محسوب می شود

قانون سمت راست

غالب مشتریان ابتدا به سمت راست مغازه نگاه می‌کنند و بعد درباره کل مغازه قضاوت می‌کنند. این یک اصل ثابت‌شده در طراحی داخلی مغازه است و چیدمان اجناس بر پایه آن صورت می‌گیرد. پس چه‌بهتر که برای طراحی دکوراسیون سمت راست مغازه انرژی و دقت بیشتری صرف شود و بهترین و تازه‌ترین اجناس در این قسمت چیده شود، به‌طوری‌که مشتری تحت تأثیر طراحی مغازه قرارگرفته و توان چشم‌پوشی از آن را حتی در میان انبوهی از مغازه‌های بازار یا پاساژ را نداشته باشد.

فضای داخلی مغازه

بر خلاف اصول طراحی ویترین، در طراحی فضا و اجناس داخل مغازه بهتر است نیازهای جامعه هدف (گروه اصلی مشتریان موردنظر) موردتوجه قرار گیرد. یک طراح کار بلد به‌خوبی می‌داند که خرید در دنیای مصرفی کنونی، صرفاً برای رفع نیاز نیست و یک دکوراسیون دل‌چسب و گیرا می‌تواند فرد ناظری را که نیاز به کالای مورد عرضه ندارد، به یک خریدار دست به نقد تبدیل کند.

این موضوع اهمیت کار طراحی داخلی و دکوراسیون در کسب‌وکار نوین را نشان می‌دهد. با توجه به اینکه خرید و بازار گردی به یکی از روش‌های گذران اوقات فراغت بدل شده، توجه به‌راحتی مشتری امری حائز اهمیت است.  فضای داخلی مغازه باید:

  • به شکل بهینه مورد تقسیم‌بندی قرارگرفته باشد.
  • مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب باشد تا تعادل دمایی را در چهار فصل سال فراهم کند.
  • دارای صندلی راحتی در نقاط مناسب باشد.
  • در چیدمان رگال‌ها و قفسه‌ها دقت کافی صورت گرفته باشد. اجناس متناسب با جنس و دوامی که دارند، در نقطه مناسب تعبیه شوند و محصولات پرطرفدار در قفسات میانی و در دیدرس مشتری قرار بگیرند.
  • واجد نور کافی، تهویه مناسب و آویز لباس در اتاق پرو باشد.

استفاده از وسایل تزئینی در طراحی داخلی مسکونی با گروه معماری مهران طاهری

بعد از انتخاب مبلمان و وسایل کلی که نمای اصلی دکوراسیون ما را می سازند نوبت به اجزای ریزتر و تزئینی می رسد که در روح بخشی و زیبا سازی فضا تاثیر بسیاری دارند. انتخاب وسایل تزئینی یکی از زمانبر ترین کارها در طراحی داخلی مسکونی است زیرا نیاز به دقت فراوانی دارند و باید متناسب با طراحی اصلی انتخاب شوند. یکی از مواردی که بسیار در زیباسازی فضای داخلی و دیوارها تاثیر دارد انتخاب تابلوهای زیبا می باشد.

تابلوها باید کاملا متناسب با رنگ های کلیدی فضا انتخاب شوند و همچنین در صورت استفاده از چند تابلو مناسب تر است که رنگ های آن ها با یکدیگر نیز هارمونی داشته باشند. امروزه برخلاف دوره های قبل که از رنگ های مشخصی برای طراحی منازل مسکونی استفاده می کردند، استفاده از رنگ هی گوناگون طرفداران بسیاری پیدا کرده و همین امر انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی منزل مشکل تر کرده است.

نکته مهمی که در انتخاب رنگ مهم می باشد این است که الگوی رنگ به درستی انتخاب شود و آن هایی که در چرخه رنگ با یکدیگر تناسب بیش تری دارند با یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند. همچنین نحوه توزیع رنگ های تیره و روشن در محیط باید دارای تعادل باشند زیرا در غیر این صورت تعادل در فضا به هم خورده و باعث می شود قسمتی از فضا سنگین و تیره تر و قسمت دیگر تارتر و بی روح تر به نظر برسد.

طراحی داخلی ادارات و تاثیر آن بر روانشناسی کار از دیدگاه مهران طاهری

موضوع مهمی که در طراحی داخلی اداری باید مورد توجه قرار گیرد، هماهنگی و انطباق طراحی در محیط کار است. در واقع، انتخاب یک فضای اداری خاص و مناسب که با نوع فعالیت عملکردی هماهنگ و مرتبط باشد، تأثیر مثبت و مفیدی بر روند کار و کارکنان خواهد داشت. در طراحی داخلی اداری هر چیزی که استفاده می شود چه کوچک و چه بزرگ و حتی نحوه چیدمان آن به طور غیرمستقیم بر تمامی جنبه های کار از رضایت کارکنان گرفته تا میزان خطای کارکنان تاثیر می گذارد.

تاثیر انتخاب رنگ در طراحی داخلی دکوراسیون اداری مدرن

شاید در ابتدا انتخاب رنگ برای ارگونومی و استفاده از رنگ ها در طراحی داخلی اداری ساده به نظر برسد، اما در واقعیت اینطور نیست. انتخاب رنگ در دکوراسیون اتاق اداری اولین قدم است اما یکی از مهم ترین اصول در طراحی داخلی اداری است. اولین قدم در استفاده از رنگ ها در طراحی فضای اداری استفاده از رنگ های به کار رفته در طراحی لوگو و برندسازی شرکت و شرکت می باشد.

شاید تاثیر رنگ ها در نحوه و نحوه کار افراد در ادارات و ادارات مختلف ربطی به دیگری نداشته باشد. در واقع این رنگ ها هستند که باعث می شوند انسان کار خود را به خوبی و به بهترین شکل ممکن انجام دهد یا نیمه کاره رها کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید کارکنان خلاقی داشته باشید که همیشه ایده های جدیدی ارائه می دهند.

از رنگ های سبز و آبی استفاده کنید، زیرا این رنگ ها باعث نوآوری در کارمندان می شود. قرمز منجر به دقت و تمرکز می شود و اگر می خواهید کارمندانی با تمرکز بالا داشته باشید که به جزئیات توجه زیادی دارند، از این رنگ در دکوراسیون اتاق کار در دفتر استفاده کنید. در حال حاضر اکثر شرکت ها از ترکیبی از این رنگ ها در طراحی دفتر خود استفاده می کنند که با رنگ برند و لوگوی آنها همخوانی دارد.

دمای مناسب در مطب

دما و دما از جمله موارد مهمی است که در طراحی داخلی اداری باید به آن توجه کرد. چیزی که در مورد دما مشکل دارد این است که همه نمی توانند از دما راضی باشند. زیرا همیشه افرادی هستند که در سردترین روزهای زمستان احساس گرما و در گرمترین روزهای تابستان خنک‌تر می‌کنند. یکی از نکاتی که باید در مورد طراحی داخلی شیک و دکوراسیون اداری مد نظر داشته باشید، حفظ تعادل دما است. متعادل کردن دما در طراحی داخلی اداری یکی از بهترین راه‌ها برای شاد کردن مردم است.