اقتصادیاخبار کسب و کار

معروفترین راه‌های تشخیص حوله ۱۰۰٪پنبه‌ای در ۲۰ثانیه!

میانگین زمان مطالعه: ۳دقیقه

حوله همواره یکی از ضروری ترین و شخصی ترین وسیله برای هر فرد به حساب می آید که در حمام، استخر، آشپرخانه و… کاربرد دارد. نکته مهمی که کمتر به آن توجه می‌شود رابطه مستقیم جنس حوله با سلامتی پوست و مو است! به طوریکه طبق مقاله ۲۰۲۱ اسپرینگر، ۲۹درصد از بیماری‌های پوستی به علت استفاده از حوله نامرغوب ایجاد می‌شوند. پس به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا زیر۲۰ثانیه بتوانید بهترین حوله را انتخاب کنید

انواع حوله براساس کاربرد عبارتند:

  • حوله تن پوش و پالتویی
  • حوله استخری
  • حوله دستی
  • حوله یکبار مصرف

۱-خرید حوله تن پوش:

حوله تن پوش (روبدوشام) یکی از رایج‌ترین حوله‌هایی است که به حوله پالتویی نیز معروف شده است.

حوله های تن پوش جزوه حوله هایی محسوب می شوند که در حمام، استخر و حتی ساحل کابرد دارند و جزوه عالی‌ترین گزینه‌ها برای کادو در مواردی مانند جشن عروسی، تولد و … می‌باشند.

این نوع حوله ها چون بسیار نرم و راحت و کاربردی هستند تواسته‌اند سهم بزرگی رو در صنعت حوله تصاحب کنند .

۲-حوله استخری چیست؟ حوله‌های استخری و حمام چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟

این حوله همان طور که از اسمشان پیداست و به علت داشتن ابعاد کوچک‌تر(معمولاُ ۷۰*۱۳۰سانتی‌متر می‌باشند) از حوله حمامی (معمولاُ سایز۹۰*۱۵۰ می‌باشند) برای استخر استفاده میشوند و به دلیل وزن کم و اندازه کوچک راحت قابل حمل هستند.

از این حوله ها در باشگاه، سفر و سواحل نیز استفاده می شود و معمولاُ از پنبه یا الیاف میکرو یا ترکیبی از هردو تهیه می‌شوند اما می توان از نظر دوام، حوله های میکرو را در رتبه اول و از نظر جذب آب حوله های پنبه ای را در جایگاه نخست برشمرد.

معروفترین راه‌های تشخیص حوله ۱۰۰٪پنبه‌ای در ۲۰ثانیه!

۳-چگونه بهترین حوله دستی را بخریم؟

حوله های دستی در ابعاد های مختلف مانند ۳۰*۶۰-۴۰*۸۰ و حتی ۴۰*۴۰ در بازار موجود می باشند و برای خشک کردن دست و صورت به کار می روند.

در زمان خرید این نوع حوله ها باید به جنس آن بیشترین توجه را لحاظ کرد زیرا به صورت مستقیم با پوست های حساس بدن (صورت) در ارتباط اند.

از لطیف ترین جنس حوله میتوان به (حوله بامبو یا حوله ای با الیاف ابریشم) اشاره کرد.

از آنجا که این حوله ها از نظر جنس و کاربرد اهمین زیادی دارند طول عمر این نوع حوله ها 3 تا 5 سال در نظر گرفته شده است.

در بسیاری از سایت های اینترنتی خرید حوله مانند فروشگاه دواج و لایکو، شما می‌توانید جنس حوله را نیز با تمام مشخصات ریز آن قبل از خرید مشاهده کنید.

۴-بیشترین کاربرد حوله‌های دستی چیست؟

امروزه در بیشتر منازل و محل های کار حداقل یک حوله دستی وجود دارد، همچنین حوله دستی در  صنایع دیگری مانند هتل ها، سالن های ورزشی و زیبایی، مراکز بهداشتی و نظافتی نیز بسیار کاربرد دارند.

برای مراقبت از زیبایی و همچنین نظافت پوست استفاده از حوله های مرغوب بسیار موثر و مفید هستند. نقش حوله های دستی پس از لایه برداری و قرار گرفتن در مقابل بخار بسیار حائز اهمیت است. همچنین به دلیل شستشوی راحت جذب رطوبت بالای دستی انتخاب مناسبی برای نظافت کردن هستند از شناخت و دانستن ویژگی های یک حوله خوب بسیار مهم است.

۵-مزایای استفاده از حوله های دستی باکیفیت:

مهمترین ویژگی حوله های دستی فارغ از نوع آنها قدرت جذب آب بسیار خوب و همچنین سرعت خشک شدن بالا می باشد که باعث می‌شود بستری برای رشد باکتری وجود نداشته باشد.

از  دیگر ویژگی های یک حوله خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بو نگرفتن
  • سبکی و جای کم که در چمدان مسافرتی اشغال می کند
  • پرز ندادن
  • طبیعی بودن و مناسب برای پوست های حساس
  • استحکام و طول عمر بالا
  • شستشوی راحت

معروفترین راه‌های تشخیص حوله ۱۰۰٪پنبه‌ای در ۲۰ثانیه!

(توجه داشته باشید به علت فراوان بودن حوله‌های دستی بی کیفیت در بازار و همچنین تاثیر مستقیم آن‌ها برروی پوست و سلامتی شما، توصیه ما اینست این محصول را از فروشگاه‌هایی که توزیع کننده مستقیم آن می‌باشند و تمام محصولات خود را گارانتی می‌کنند تهیه کنید.

در همین راستا فروشگاه کالای خواب دواج، برای اولین بار تمام اقلام حوله‌های خود را با گارانتی ۷روزه مهلت تست عرضه می‌کند)

۶-خرید حوله یکبار مصرف:

این نوع حوله همانطور که از اسمش پیداست یکبار مصرف بوده به همین علت از جنس های بادوام تهیه نشده و طول عمر خیلی کمتری نسبت به بقیه حوله ها دارند و بهتر است بعد از یکبار مصرف دور انداخته شوند.

۷-راه تشخیص حوله با پنبه طبیعی از حوله با پنبه مصنوعی:

در تولید برخی از حوله ها از پنبه مصنوعی استفاده شده است. حوله هایی که از پنبه مصنوعی تولید شده‌اند کیفیت نسبتا پایین تری طبیعتا قیمت کمتری از حوله‌های تولید شده با الیاف طبیعی دارند. همچنین پرزدهی و دون دون شدن حوله بعد از مدتی استفاده، ارتباط مستقیم با نوع الیاف پنبه و همچنین تاب نخ مصرفی دارد.

 استفاده از حوله با الیاف مصنوعی به دلیل وجود مواد شیمیایی در تولید آنها ، به مصرف کنندگانی که پوست حساسی دارند یا نوزادان و کودکان توصیه نمی شود.

 پس در هنگام خرید باید مراقب نوع الیاف حوله ها باشیم.

میزان لطافت و نرمی حوله های پنبه ای بستگی به خلوص پنبه مصرفی در تولید آنها دارد. حوله های پنبه ای با الیاف طبیعی انتخاب بسیار مناسبی برای پوست های حساس به شمار می رود.

معروفترین راه‌های تشخیص حوله ۱۰۰٪پنبه‌ای در ۲۰ثانیه!

در اینجا بخوانید: چرا حوله بو می گیرید؟

۸-نکات مهم در خرید و نگهداری از حوله دستی:

۱-هنگام خرید حوله باید به اتیکتی که به حوله متصل است توجه کرد تا از نوع الیاف و سایر اطلاعات مربوط به آن آگاه شد.

۲-حوله ها عمدتاً در تماس با آب قرار می گیرند و مرطوب می شود و محیط مناسبی برای رشد باکتری ها هستند. بنابراین بعد از هر بار استفاده از حوله باید در فضای باز و در هوای آزاد و جلوی نور خورشید قرار گیرد تا کاملاً خشک شود.

۳-حوله ها به خاطر تماس مستقیم با پوست باید به طور مداوم و در فاصله زمانی معین شسته شوند تا باعث ایجاد حساسیت و بیماری های پوستی نشوند.

۴-در هنگام شست و شو بهتر است از آب ولرم یا آب داغ به همراه ماده های شوینده بدون کلر استفاده نمود همچنین بهتر است حوله ها را جداگانه بشویید.

۵-بهتر است بعد از خرید حوله آن را بشویید تا سیلیکون های بسته بندی که بر روی حوله باقی مانده است از بین برود.

۶-بعد از شستن حوله بهتر است خوب آن را تکان دهید تا حلقه ی الیاف ها به یکدیگر نچسبند. مراقب باشید حوله های دستی را مدت زمان کمی در خشک کن قرار دهید تا الیاف حوله در شرایط گرم از بین نرود همچنین مطمئن شوید تا حوله ها قبل از این که از خشک کن خارج کنید، کاملا خشک شده باشند چون رطوبت باقی مانده در حوله محیط مناسبی برای رشد باکتری و کپک ایجاد می کند.

۷-مواد شیمیایی موجود در شوینده های قوی می تواند در مدت زمان کوتاهی به الیاف حوله آسیب برساند و باعث کاهش کیفیت و طول عمر حوله شوند.

۸-دمای مناسب برای شستن حوله بین ۳۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد می باشد.

۹- از شوینده های ملایم استفاده کنید و همچنین از سفید کننده ها و شوینده هایی که دارای کلر هستند اجتناب کنید چون باعث تضعیف الیاف پنبه می شود و بهتر است از شوینده هایی که پایه اصلی آن اکسیژن می باشد استفاده نمود تا بدون آسیب رساندن به الیاف حوله، آنها را تمیز کنند.

۲ رازی که فروشندگان در هنگام خرید حوله به شما ‌نمی‌گویند:

مسلما قبل از خرید حوله میدانید که برای چه کاربردی به آن نیاز دارید؛ پس اول نوع حوله خود را مشخص کنید و با توجه به فاکتور های زیر بهترین حوله مناسب خود را خریداری کنید:

  • اولین ومهمترین راز، جنس حوله: همانطور که میدانید  حوله از جنس های مختلفی از جمله ابریشم، میکرو فیبر و .. تهیه شده ولی با توجه به داده های آماری بیشتر مردم از جنس پنبه ای حوله رضایت دارند، پنبه ها هم انواع مختلفی دارند (پنبه ترکیه، پنبه سوپیما، پنبه مصری) دلیل محبوبیت زیاد این نوع حوله ها جذب زیاد آب و لطافت بسیار زیاده  آن بوده است حوله های پنبه ای بسیار نرم و به هیچ وجه حساسیت زا نبوده است.
  • یکی از محبوب ترین الیاف در بین تولید کنندگان حوله، پنبه می باشد. پنبه می تواند ۵۰ برابر حجم خود آب جذب کند. الیاف پنبه به گونه‌ای است که در گرما با انبساط مولکول‌های پنبه جریان هوا را برقرار می‌کند و خنک تر از پارچه معمولی هستند و در سرما منقبض شده و مولکول های پنبه گرمای بدن را حفظ می کنند
  • از دیگرخواص الیاف پنبه می توان به دوام، نداشتن حالت کشسانی، فقدان بو، شستن آسان و عمر طولانی، نرم و لطیف بودن اشاره کرد. همین امر باعث می‌شود تا حوله ها عمدتاً از پنبه تولید شوند.
  • وزن حوله: حوله ها در اندازه و وزن های متفاوتی تولید شده اند ولی اگر به حوله ای نیاز دارید که بعد از استفاده سریع خشک شوند به دنبال حوله هایی با ضخامت کمتر روید این حوله ها با اینکه نازکتر هستند اما قدرت جذب آب بالایی دارند.

نتیجه گیری:

همانطور که دانستیم بهترین جنس حوله برای جلوگیری از ایحاد مشکلات پوستی، حوله ایست که دارای درصد بالای پنبه در ساختار خود دارا باشد. همچنین در مورد راه‌های تشخیص حوله با درصد پنبه بالا نیز صحبت کردیم و درآخر چندین تکنیک در رابطه با افزایش عمر حوله بیان شد.

در آخر توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید حوله دارید جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کمک به رونق تولید داخلی، محصول خود را از بین تولید کنندگان داخلی انتخاب نمایید. شما عزیزان می‌توانید لیست تمامی این تولید کنندگان را در سایت فروشگاه کالای خواب دواج مشاهده نمایید و با ضمانت بهترین قیمت و گارانتی مهلت تست ۷روزه ، کالای مدنظر خود را تحویل بگیرید.