عمومیاخبار کسب و کار

بهترین شرکت گلخانه سازی در تهران

با توجه به هدفی که فرد از احداث گلخانه دارد؛ میزان هزینه مورد نیاز نیز متفاوت خواهد بود. برای احداث گلخانه باید تجربه و دانش کافی در این زمینه داشت تا بدون مشکل و به راحتی، این کار را به سرانجام رساند و به سود قابل توجهی دست یافت. مشورت کردن با فردی با تجربه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و کسانی که برای اولین بار اقدام به احداث گلخانه می‌کنند، بهتر است که حتما این کار را انجام دهند. کمک گرفتن از شرکت گلخانه سازی، بهترین راه برای شروع کار گلخانه سازی است. این شرکت‌ها با تیم حرفه‌ای خود، شما را در ساخت گلخانه راهنمایی کرده و بهترین گلخانه‌ها را برای شما خواهند ساخت. در این گزارش قصد داریم شما را با بهترین شرکت گلخانه سازی در تهران آشنا کنیم؛ پس تا آخر گزارش با ما همراه باشید.

تجهیزات گلخانه

براي شروع كار گلخانه سازي، نياز به يك سري از تجهيزات است كه در اين بخش از گزارش، به تجهيزات مورد نياز گلخانه اشاره مي‌شود.

  • برای کنترل کردن میزان نور، رطوبت و گرما، صفحه نمایش لازم خواهد بود.
  • فن گردش هوا یا فن استخراج‌کننده از ديگر تجهيزات مورد نياز براي گلخانه سازي است.
  • سیستم خنک‌کننده براي تبخیر آب نيز از سيستم‌هاي ضروري در نظر گرفته مي‌شود.
  • سیستمی برای افزایش رطوبت و کاهش دما نيز بايد در گلخانه وجود داشته باشد.

استفاده از تجهيزات مذكور در ساخت گلخانه ضروري است؛ زيرا با استفاده از آن‌ها مي‌توان دمای داخلی گلخانه و میزان رطوبت گیاهان را حفظ كرد. امروزه در كار گلخانه سازي معمولا از تجهيزات پيشرفته‌اي استفاده مي‌كنند كه كار را براي افراد، بسيار راحت‌تر كرده است. در واقع از رایانه­‌ها و سیستم­های مجهز كمك گرفته مي‌شود و ديگر نيازي به نيروي تمام وقت انساني نبوده و زمان زيادي هم صرف كارهاي گلخانه نمي‌شود. با استفاده از اين تجهيزات پيشرفته، دماي هوا، ميزان pH، رطوبت و غيره به‌صورت مداوم و اتوماتيك كنترل مي‌شوند.

سرمايه‌اي كه براي راه‌اندازي گلخانه، مورد نياز است

با توجه به كاربرد گلخانه و كيفيت مصالح مورد استفاده در احداث گلخانه، هزينه لازم نيز متغير خواهد بود. براي رسيدن به سود مناسب و همچنين از دست نرفتن سرمايه، حتما بايد قبل از اقدام به گلخانه سازي، اطلاعات كافي در اين زمينه كسب كرده و هزينه‌هاي اوليه را براورد نمود. البته لازم به ذكر است كه كمك گرفتن از شركت گلخانه سازي مي‌تواند گزينه مناسبي براي اين كار باشد؛ چون بدون دردسر و به راحتي مي‌توان صاحب گلخانه شده و از داشتن آن لذت برد. همچنین از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

 گیاهان گلخانه‌ای

امروزه علم و فناوری به قدری پیشرفت کرده است که امکان کاشت و پرورش اغلب گیاهان و میوه‌ها در محیط گلخانه وجود دارد. تفاوتی که بین محیط گلخانه و محیط‌های آزاد وجود دارد، در این است که در گلخانه می‌توان دما، رطوبت، نور و غیره را به میزان دلخواه تنظیم کرده و میزان بهره‌وری را افزایش داد؛ بنابراین، می‌توان گفت که در محیط گلخانه هیچ محدودیت مکانی و زمانی وجود ندارد و در تمام فصول می‌توان به پرورش محصول مورد نظر پرداخت. گیاهان زینتی، دارویی و میوه‌های مختلف هم در گلخانه پرورش داده می‌شوند.

گام‌های لازم برای گلخانه سازی

برای گلخانه سازی باید مراحلی پشت سر گذاشته شود. یکی از مرحله‌های مهم گلخانه سازی، گرفتن مجوز از سازمان جهاد کشاورزی است. سازمان جهاد کشاورزی برای اعطای مجوز گلخانه چندین پیش شرط دارد. مهم‌ترین شرط این سازمان، داشتن تجهیزات اساسی برای گلخانه است. تجهیزات مربوطه بیشتر به کنترل دما و آبرسانی گلخانه، مربوط می‌شود.

در این قسمت به تجهیزاتی که برای سیستم گرمایشی، مورد نیاز است؛ اشاره می‌شود.

  • سیستم مرکزی: برای گلخانه‌های بالای 4/0 هکتار، سیستم شوفاژ مورد نیاز است که در این سیستم از بخار آب داغ استفاده می‌شود.
  • سیستم موضعی: همچنین بخاری نیز در گلخانه‌ها باید وجود داشته باشد که بخاری‌ها شامل سه دسته، بخاری‌های منفرد یا تراکمی، بخاری‌های کنوکسیونی یا همرفتی و بخاری‌های تابشی با انرژی پایین هستند.
  • سیستم سرمایشی به دو دسته کلی تقسیم می‌شود: سیستم خنک‌کننده تابستانه و سیستم خنک‌کننده زمستانه. در سیستم سرمایشی از نوع تابستانه آن، سیستم فن وپد (متداول‌ترین نوع این سیستم) و سیستم خنک‌کننده مه‌پاش برای گلخانه لازم خواهد بود. در نوع زمستانی، برای این‌که کارشناس جهاد کشاورزی، گلخانه سازی را تایید کند؛ وجود سیستم تیوپ – پنکه لازم است. از دیگر شرایط جهاد کشاورزی به هنگام بازدید اولیه از گلخانه، خرید و راه‌اندازی ژنراتور (برق اضطراری)، ترموستات و سیستم آبیاری تحت فشار در نظر گرفته می‌شود.

نکات مهم در مورد گلخانه سازی و راه ‌اندازی گلخانه

  • مرحله اول در ساخت و راه‌اندازی گلخانه، تعیین ابعاد و اندازه گلخانه است. همچنین باید مشخص شود که میزان رشد گلخانه در آینده چقدر است و به چه میزان امکان توسعه برای گلخانه وجود دارد. برای موفق شدن در گلخانه سازی باید برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده و زمینههای رشد گلخانه در آینده فراهم شود.
  • دومین نکته‌ای که در گلخانه سازی باید به آن توجه شود؛ برنامه‌ریزی برای رشد مطلوب گیاهان است. به عبارت دیگر باید محیط مناسبی برای رشد مطلوب گیاهان و محصولات گلخانه‌ای فراهم شود. با شرکت‌های گلخانه سازی می‌توان در مورد میزان ارتفاع و سقف گلخانه، تهویه اضافی، گزینه‌های مواد اولیه، لعاب‌کاری و سبک‌های مختلف گلخانه‌ها مشورت کرده و بهترین امکانات را برای گلخانه خود انتخاب کرد.
  • برای توسعه و ساخت و راه اندازی گلخانه باید فضایی برای گسترش امکانات و سیستم‌های گلخانه‌ای موجود فراهم شود. باید به این نکته نیز توجه شود که برای کنترل و نصب بهترین سیستم گرمایش گلخانه‌ای باید از یک مهندس باتجربه و کاربلد کمک گرفته شود. مهندس باید گرمایش گلخانه را کنترل و نظارت کند تا از این لحاظ، مشکلی برای گلخانه پیش نیاید.
  • به هنگام گلخانه سازی باید به مقررات و استانداردهای منطقه ساخت گلخانه نیز توجه شود. ساختمان گلخانه از نظر زمین گلخانه و مجوزهای ساخت و ساز، توسط بازرس ساختمان مورد بررسی قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر باید گلخانه از همه قوانین و مقررات شهری و منطقه‌ای پیروی کند. استفاده از خدمات شرکت گلخانه سازی باعث خواهد شد که شما از رعایت تمام نکات مورد نیاز برای گلخانه سازی، اطمینان حاصل کنید و با خیال راحت کار خود را به این شرکت‌ها بسپارید.
  • نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد در نظر گرفتن فضای انبار و ذخیره‌سازی بیشتر برای محصولات است. به هنگام گسترش فضای تولید گلخانه باید این نکته را در نظر داشت که برای انبار و ذخیره‌سازی بیشتر محصولات اضافی، تجهیزات بیشتری هم لازم خواهد بود. همچنین هر چه محیط گلخانه وسیع‌تر باشد، حمل و نقل هم به راحتی انجام می‌شود. رعایت نکات مذکور باعث بهتر شدن گلخانه و عدم وجود مشکلاتی در ساخت آن خواهد شد.

سپید الوند؛ یکی از بهترین شرکت‌های گلخانه سازی موجود در تهران

تیم سپید الوند از سال 1386 حرفه ساخت گلخانه و نصب تجهیزات و راه‌اندازی گلخانه را شروع کرده و از سال 1389 با نام تجاری سپید الوند وارد عرضه گلخانه‌های اسپانیایی شده است. این شرکت با استفاده از دستگاه‌های مدرن و مطابق استانداردهای جهانی، بیش از 10 سال در زمینه گلخانه سازی سابقه درخشانی داشته است. از دیگر مزیت‌های این شرکت، استفاده از کارشناسان باتجربه و کاربلد، برای ارائه خدمات به مشتریان خود است. تلاش این تیم حرفه‌ای، تولید محصولات باکیفیت، با آخرین تکنولوژی جهانی برای کسب رضایت مشتریان خود بوده و همواره در جهت بهبود عملکرد خود، تلاش می‌کنند. آن‌ها مشتریان خود را لایق بهترین‌ها مي‌دانند. به دلیل تولید گلخانه‌های با کیفیت مطلوب، به یکی از بهترین شرکت‌های گلخانه سازی در تهران تبدیل شده‌اند.