علمی و پزشکی

تولید اندام‌های مصنوعی با حسگرهای پیشرفته جدید  

دکتر این گیبسون مدیر موسسه فیلم های نازک، حسگرها و تصویربرداری دانشگاه غرب اسکاتلند (UWS) و محقق اصلی این پروژه گفت: در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در زمینه رباتیک حاصل شده است، اما به دلیل عدم وجود قابلیت‌های لازم در زمینه حسگرها، سیستم‌های رباتیک اغلب قادر به انجام این کار نیستند، به دلیل اینکه کارهای ساده خاص هستند، برای اینکه ربات‌ها بتوانند حداکثر پتانسیل خود را کار کنند، وجود سنسورهای فشار دقیق با قابلیت ارائه قابلیت‌های لمسی بیشتر ضروری است. .

وی افزود: همکاری در این زمینه با شرکت گرافن یکپارچه فناوری (گرافن یکپارچه) منجر به توسعه سنسورهای فشار پیشرفته ای شده است که می توانند به تکامل سیستم های رباتیک کمک کنند.

هوش مصنوعی به افراد مبتلا به قطع عضو کمک می کند

این حسگرها از فوم گرافن سه بعدی ساخته شده اند و رویکرد حساس به فشار (piezoresistive) دارند. گرافن فوم شده زمانی که تحت فشار مکانیکی قرار می گیرد خواص منحصر به فردی از خود نشان می دهد. گرافن یکی از آلوتروپ های کربن است که از ساختار لانه زنبوری دو بعدی تشکیل شده است.

هنگامی که این مواد تحت فشار قرار می گیرند، تغییر دینامیکی در مقاومت الکتریکی ایجاد می شود و این مواد با فشار اعمال شده سازگار می شوند.

مرحله بعدی این پروژه بر روی افزایش حساسیت این حسگرها متمرکز خواهد بود و پس از آن، کاربرد گسترده‌تر این سنسورها در سیستم‌های رباتیک مورد توجه قرار خواهد گرفت.

46