علمی و پزشکی

آیفون تاشو اپل شاید از یک ویژگی عجیب‌وغریب بهره‌مند شود!

اپل، پس از سال‌ها تحقیق روی صفحه‌نمایش‌هایی که قابلیت ساخت دارند، اکنون به دنبال عرضه یک آیفون تاشو است که مشکل گوشی‌های منعطف را از بین می‌برد: فناوری اپل چین و چروک‌ها را در وسط صفحه‌نمایش تاشو از بین می‌برد.

حداقل 5 سال است که اپل روی یک مدل آیفون کار می کند و آنها را به روش های مختلف طراحی کرده است. اما اگر اپل بیش از حد بر روی آن اصرار کرد، پس از هر بار تکان دادن یا چرخاندن صفحه نمایش ها نباید آسیب ببیند.

اکنون که پتنت ثبت شده است، برنامه نشان می دهد که آیا راهی برای کاهش آسیب و رفع مشکل وجود دارد یا خیر. این پتنت که تحت عنوان «دستگاه‌های الکترونیکی با پوشش‌های نمایشگر انعطاف‌پذیر» به ثبت می‌رسد، نقاط ثابت و انعطاف‌پذیر را در یک نمایشگر ادغام می‌کند و از فناوری خاصی استفاده می‌کند که اپل آن را «خود درمانی» می‌نامد.

اپلیکیشن تاشو آیفون ممکن است از ویژگی عجیبی بهره مند شود!

به هر حال، این بخش خود ویرایش هیجان انگیزترین بخش این درخواست ثبت اختراع است. اپل 147 منبع را با بیش از 11000 کلمه در مورد نحوه عملکرد این فناوری منتشر کرده است، اما اطلاعات زیادی در مورد نحوه در دسترس بودن این فناوری وجود ندارد. اپل در این پتنت می گوید: یک دستگاه الکترونیکی ممکن است دارای لولا باشد اگر به آن اجازه دهد حول یک محور خم شود. برای سهولت خم شدن بدون هیچ آسیبی، صفحه نمایش می تواند دارای یک پوشش تک لایه با یک بخش انعطاف پذیر باشد.

اپلیکیشن تاشو آیفون ممکن است از ویژگی عجیبی بهره مند شود!

اپل پیشنهاد می کند در حالی که صفحه نمایش کل دستگاه را می پوشاند، باید از سه قسمت تشکیل شده باشد. دو قسمت از صفحه نمایش ها ثابت و معمولی هستند در حالی که قسمت سوم صفحه نمایش انعطاف پذیر است که این دو قسمت را به هم متصل می کند. اپل در ادامه توضیح می دهد: در حین استفاده از دستگاه، نمایشگر روکش ممکن است خراشیده یا آسیب ببیند. برای داشتن ظاهری زیبا، دستگاه باید احتمال هرگونه آسیب یا خط و خش را به حداقل برساند. برای کمک به تعمیر عیوب در یک صفحه نمایش چند لایه، می توان از یک لایه مواد خود ترمیم شونده استفاده کرد. یک صفحه نمایش انعطاف پذیر لایه ای می تواند خود شامل یک لایه الاستومر باشد اگر این ماده خود ترمیم شونده باشد.

الاستومر خاصیت ارتجاعی دارد و اگر بتوان آن را کش داد به حالت اولیه خود برمی گردد. معمولا قابلیت بازگرداندن حالت اولیه با حرارت دادن ایجاد می شود. تشک مموری فوم درست مانند گرمای بدن یک فرد باعث برگشت در برخی از تشک ها می شود. اگر مواد خود ترمیم شونده ممکن است فرآیند تعمیر بدون جلب توجه خاص انجام شود. روش دیگر «خودترمیمی» است اگر با گرمای خارجی مانند نور، جریان الکتریکی یا هر نوع عمل خارجی شبیه‌سازی‌کننده دیگری اعمال شود.

اپلیکیشن تاشو آیفون ممکن است از ویژگی عجیبی بهره مند شود!

اپل در پتنت خود برای آیفون‌های تاشو پیشنهاد می‌کند که اگر لایه نمایشگر شفاف باشد یا لایه گرمایشی داشته باشد، به محض آسیب‌دیدگی، فرآیند تعمیر آغاز می‌شود. این لایه گرمکن ممکن است برای تولید گرما بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده یا زمانی که تلفن در حال شارژ است فعال شود.

درخواست ثبت اختراع امکان استفاده از این فناوری را در مکان های مختلف بررسی می کند. بنابراین می توان از آن در سایر دستگاه های محاسباتی مانند رایانه، لپ تاپ یا حتی ساعت های هوشمند استفاده کرد. اپل می گوید که بیرونی ترین لایه نمایشگر ممکن است از شیشه شفاف، پلاستیک شفاف، یاقوت کبود یا مواد شفاف دیگر برای محافظت از مدارهای ترانزیستور، لایه نازک و سایر اجزای نمایشگر ساخته شده باشد. این لایه بیرونی گاهی اوقات به عنوان “لایه پوشش” شناخته می شود.

این پتنت متعلق به 8 مخترع مختلف است و مربوط به نمایشگر آیفون تاشو است.

227227